al maanden dit forum aan het volgen, echter heb ik nu toch echt jullie hulp nodig om er samen uit te komen : )
het betreft een MGF 1.8 uit 1996 met 153.000 km op de teller.
het probleem: sinds 1 a 2 weken/laatste 200 km, hoor ik bij het sturen een 'schuivend' geluid, vergelijkbaar met een geluid van 2 vellen karton die over elkaar schuiven. dit hoor ik zowel naar links als naar rechts. grotere stuuruitslag geeft een harder geluid. ook bij rechtuit rijden is het geluid, aanwezig zei het miniem. het geluid is niet continue: dat wil zeggen dat je het om de 0.5 seconden bijv. even hoort opspelen voor de 0.5 seconden erna en het zich op deze manier blijft afwisselen. Het geluid is niet hoorbaar wanneer de auto stilstaat en motor aan of uit maakt niet uit voor zowel stilstaand als rijdend. trillingen aan de auto zijn niet merkbaar, ook niet bij 100+ km/h.
reeds gedaan: bandenspanningen gecontroleerd en visuele controle op aanloopsporen rondom de wielen.
Wie o wie heeft een suggestie?
komende donderdag moet hij zowiezo weer naar de APK dus zal vragen of ze daar wat opvalt wat hiermee te maken kan hebben. Met mijn 20 jaar heb ik niet veel ervaring met auto's, maar tot nu toe ben ik er met de werkplaatsmanual altijd wel uitgekomen: (koppelingscylinders vervangen, handremkabel afstellen, dat soort simpele zaken.) hopelijk gaat dat dit keer ook lukken




geld voor nieuwe banden kan dus nu evt. gebruikt worden om dit op te lossen