BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Elise S2 einddemper
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Elise S2 einddemper

    door luigi1515 » do apr 25, 2013 12:18 pm

    Momenteel ben ik bezig met mijn einddemper en bypass. Ik weet nog niet echt wat ik wil. Van het weekend ben ik gewisseld van standaard MK1 einddemper + cat naar TF135 einddemper + bypass + MK2 bocht.

    Nu kan ik een lotuse elise s2 einddemper krijgen + elise bypass. Het is de uitlaat met links en rechts een sierstuk, net zoals de einddempers van de F en TF, dus niet die met de twee sierstukken in het midden, zoals Ad dat heeft op zijn TF.

    Weet iemand of die elise bypass + einddemper passen onder mijn MGF? De ophangbeugel zit rechts, dus die moet in ieder geval al links worden gemonteerd. Is het voor de rest een probleem?

    Ik heb de einddemper momenteel niet thuisliggen, anders had ik zelf ook al kunnen kijken of de flenzen + diameter aan de TF / F einddemper gelijk zijn.

    Is het geluid van een S2 demper mooi? En is het in verhouding op een MGF? Misschien goed om te zeggen dat ik ook een K&N erop heb zitten.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Elise S2 einddemper

    door D.B.C. » do apr 25, 2013 3:13 pm

    Camiel heeft een s2 demper laatst geplaatst, kijk maar bij projecten
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Elise S2 einddemper

    door luigi1515 » do apr 25, 2013 3:37 pm

    Een Larini toch, geen S2?
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Elise S2 einddemper

    door D.B.C. » do apr 25, 2013 3:57 pm

    Is voor een s2, bedoel jij een standaart uitlaat?
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Elise S2 einddemper

    door camiel456 » do apr 25, 2013 4:46 pm

    Je moet waarschijnlijk alleen de ophangbeugels anders eraan lassen.
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Elise S2 einddemper

    door luigi1515 » do apr 25, 2013 5:02 pm

    Jup ik bedoel een standaard S2 lotus elise einddemper. Ofja, hij komt van een 135R, en volgens mij is dat weer een sportievere uitvoering dan de standaard, maar of er verschil zit in de einddemper durf ik niet te zeggen. Ik vermoed ook dat het alleen de ophangbeugel is, en dat zou mooi zijn :applaus:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Elise S2 einddemper

    door ttdesign6 » vr apr 26, 2013 7:48 am

    Je kunt alles passend maken he :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Elise S2 einddemper

    door luigi1515 » vr apr 26, 2013 9:25 am

    Ja I know, maar beter als ik van tevoren al weet waar ik aan begin :whistle) Denk je dat het past op mijn F Tom, qua geluid bedoel ik dan?
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Elise S2 einddemper

    door luigi1515 » zo apr 28, 2013 8:50 am

    Lijkt een mission impossible. De pijpjes van de sierstukken staan te dicht op de demper en bovendien zijn ze niet lang genoeg. De ophangbeugels gaat nog wel lukken, maar de pijpjes aanpassen is misschien te veel van het goede. Het past dus niet met het alleen het aanpassen van de ophangbeugels.
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Elise S2 einddemper

    door camiel456 » zo apr 28, 2013 8:58 am

    Das balen man!

    Voor mijn Larini heb ik een stukje bumper eraf moeten zagen aan de binnenkant voor de pijpen.
    Zie je niks van.
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Elise S2 einddemper

    door luigi1515 » ma apr 29, 2013 9:00 am

    Bij de S2 stonden de pijpjes van de sierstukken te ver naar binnen waardoor ze ook in de knoei kwamen met het hitteschild en het oogje voor te trekken. Bovendien staan de pijpjes niet genoeg naar voren waardoor de sierstukken te ver naar binnen vallen en zelfs dan nog niet passen. De pijpjes van een S2 kun je loshalen van de einddemper, dus misschien dat we andere pijpjes erop kunnen zetten + de originele sierstukken, maar of dat de moeite waard is. De S2 uitlaat gaat gewoon weer terug naar waar ik hem vandaan heb dus dat is het probleem niet. Uiteraard wel jammer, want ik had 'm graag eens onder mijn F gehoord. Wie weet komt hier nog een vervolg op :D
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten