BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Slick shift « Thread started: Apr 24th, 2003, 1:35 pm »
  • Bruno V

    Slick shift « Thread started: Apr 24th, 2003, 1:35 pm »

    door Bruno V » ma maart 22, 2004 9:34 am

    Iemand een idee of hetgeen Mike Satur aanbiedt (slickshift) hetzelfde is als hetgeen B&G aanbiedt (quick shift conversion (stocknr BGF7050).
    --------------- Reply Erik B-------------------
    ja, 'k Heb een idee
    neen, 't Is niet hetzelfde. Wat B&G aanbieden zou hetzelfde kunnen zijn als wat Techspeed aanbiedt. Bij MS worden nog meer onderdelen van het mechanisme vervangen... vandaar waarschijnlijk de hogere prijs.

    Interesse ?
    --------------- Reply Bruno V-------------------

    Trouwens bij Moss bieden ze hetzelfde aan als bij B&G tegen dezelfde prijs als MS.
    Das pas kunnen.
    Meer voor minder dus !!!
    BTW :intresse , ja natuurlijk da weet ge toch, trouwens jij toch ook ? ik vind alleen die van MS een beetje duur, alhoewel ...

    --------------- Reply Ivan -------------------
    Het MS systeem is inderdaad grondig verschillend van wat de anderen aanbieden. Alex heeft het een tijdje geleden in zijn F gemonteerd (we zijn er samen nog naar Engeland om geweest) en kan hieromtrent het beste uitleg geven. 'k zal hem eens een mailke sturen dat hij hier eens iets van hem moet laten horen, want ik heb hem hier nog niet gehoord !

    Quote:
    ik vind alleen die van MS een beetje duur, alhoewel ...

    You pay what you get zeggen ze in Engeland.

    Ivan

    --------------- Reply Alex-------------------
    Ik heb dus mijn mailke van Ivan gekregen en hier ben ik. Ik heb inderdaad de MS slick shift kit Mk II gekocht vorige zomer voor ongeveer 400 euro. Voor dat geld krijg je een ander systeem vooraan (waar de pook aan vast hangt), en een betere bevestiging achteraan de versnellingsbak. Ik heb een 99 Mk I F Mpi. Resultaat is dat de schakelbeweging veel kleiner geworden is. Voordeel is dat er veel sneller te schakelen is, nadeel is dat alles veel 'juister' moet gebeuren en met iets meer concentratie. Het debacle met de achteruit is even erg gebleven. Best eerst eens in eerste en dan achteruit. Is het aan te raden ? Als je met een Mk I rijd met een versnellingssysteem waar al wat speling op zit -> ja, bij een MK II of een MGTF is het de moeite niet, want die hebben al een kortere pook en een lichtere schakeling.

    --------------- Reply Jupilerman-------------------
    FWIW;

    ´k heb ook de SSKII. En het moet gezegd, dat de afstelling t.p.v. de "cranck bell" (?) achteraan bij de boîte dus, heel belangrijk is. Een halve draai naar links of rechts (uiteraard) geeft een hemelsbreed verschil in schakelkwaliteit. Ik HAD het achteruitschakelprobleem, nu met de SSKII HEB ik het NIET meer (ref. Fran/Erik). Het vergt een beetje tijd de goede afstelling te vinden. Maaaaar, ´k lig liever 2 uur onder mijnen *F* om via trial and error de optimale positie te vinden, dan het op 30min te fixen en dan blijven verder te zagen en klagen.

    Als ge wat van plan bent, ben ik bereid my 2p worth erin te gooien,

    cheers,
    David.

    ´k wil nog zeggen dat het probleem by het OEM onderdeel te wijten is aan ´t feit dat het NIET afstelbaar is, MS z´n stuk wel. Vergelijk het met de stukken die MS maakt van de achterophanging waarbij negatief camber kan worden aangepast. Dit is interessant voor de"Low Riders" onder ons. geen versleten banden meer na 15000km

    --------------- Reply Ivan -------------------
    David,

    Kan je wat meer uitleg gevenhoe je de afstelling achteraan juist moet doen voor een optimaal schakelresultaat ? Binnenkort komt Alex zijn F nog eens over mijn smeerput zetten en dan zou ik nog eens willen proberen om wat bij te regelen. Ik had ook al het gevoel dat er nog betere afstellingen mogelijk waren....

    Ivan
    --------------- Reply Jupilerman -------------------
    Ivan,

    Je zal zien dat de pendelstukjes in de schakeldraad geschroefd kunnen worden. Deze stand wordt dan vast gezet met een "countermoertje". Het was belangrijk bij het verwijderen van het origineel pendelstuk van Rover de stand van de countermoeren aan te duiden of te onthouden. Ik dacht dat de koppelingen (pendelstukken, scharnierstukjes,´k weet niet hoe ik dat anders moet noemen) van MS 3-4 draaien in de schakelkabel moesten worden ingedraaid alvorens de countermoeren vast te zetten.
    Wanneer en waar komt hij boven jouw put. Ik den dat Erik B. dit ook wel interessant zal vinden. Als ik überhaupt tijd kan vrijmaken wil ik wel eens afkomen;
    david.peters-nederhof@skynet.be,

    groeten,
    David.

    --------------- Reply Erik B -------------------
    Morgen wordt ie besteld.

    En vorige zomer zei Mike toch zelf dat met SSK2 de knarsende, krakende achteruit versnelling opgelost zou zijn.
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten