Alleen kan zo'n set altijd gewoon gemonteerd worden en kan de set bijvoorbeeld op de stadslicht stand aangesloten worden, zonder problemen te krijgen bij de APK?
Zo vond ik o.a. deze set op Ebay KLIK

Een optie?






Mykel schreefColon
Dit is conform met de ECE voorschriften, DRL auto inschakelen als het auto rijdt, auto uitschakelen als normale verlichting gebruikt wordt.


Tukker schreefColonVormt het één lichtpunt met het dimlicht dan mag het blijven branden.





Mr. Dj M. schreefColon zij het dat ik wel uitzonderingen op die regel kan benoemen....



Andros schreefColonBen ik nou de enige die die dingen zwaar niet nuttig vind? Elke auto is voorzien van normaal licht en groot licht en ik rij altijd gewoon met licht op. Ben daardoor zichtbaar, zowel overdag als 's nachts. Waarom zou ik de boel gaan aanpassen met extra dagrijverlichting? Da's toch gewoon dubbelop?


Rob schreefColonDan vrees ik toch dat jouw auto de enige is die aan de ECE voorschriften voldoet. Ik ken geen enkele autofabrikant die de DRL uitschakeld bij ingeschakeld dimlicht. Bij mijn weten doet alleen Audi de DRL dimmen bij dimlicht en gebruik van de richtingaanwijzer.
Bij mijn Lexus blijft de DRL in ieder geval gewoon branden bij dimlicht.
Nachrüstung nach R87 / R48
Entsprechend der ECE-R48-Regelung sind bei der Montage separater Tagfahrleuchten einige Bestimmung bezüglich des Montageortes und der Funktionsweise zu beachten:
Montageort: Fahrzeugfront
Abstand vom Boden: mindestens 250 mm, maximal 1500 mm
Abstand zwischen den Leuchten: mindestens 600 mm
Abstand zwischen Fahrzeugaußenkanten und Tagfahrleuchten: maximal 400 mm
Tagfahrleuchten müssen sich bei Aktivierung des Abblendlichtes automatisch abschalten und dürfen nicht zusammen mit dem Stand-, Abblendlicht oder Fernlicht leuchten (Ausnahme: Lichthupe).
Die Leuchten müssen eine (E)-Nummer und die Bezeichnung RL tragen.



Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.