BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
RVS Spruitstuk, verstandig of niet?
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    RVS Spruitstuk, verstandig of niet?

    door Mossel » vr feb 22, 2013 1:32 pm

    Dag heren (en dames),

    Mijn flexibel stuk in de uitlaat is gescheurd dus wilde ik een nieuw stuk (heel de downpipe) hiervoor bestellen.
    Nu zag ik dat ik voor een klein bedrag extra ook het spruitstuk erbij kon kopen, dus dat heb ik gedaan.
    Nu lees ik heel veel verhalen op internet dat het voor kan komen dat de kleppen verbranden ivm de warmte-afvoer van RVS tov staal.

    Mijn vraag is dus, is het verstandig om het spruitstuk ook te monteren onder een TF of moet ik het alleen bij de downpipe laten?
    Ik heb natuurlijk geen zin om volgend jaar een hoge rekening te moeten betalen omdat mijn kleppen vervangen moeten worden. Maar aan de andere kant is het wel stukken gemakkelijker de hele uitlaat (m.u.v. de einddemper en kat) te vervangen aangezien alles flink aan elkaar geroest zit.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: RVS Spruitstuk, verstandig of niet?

    door Sander » vr feb 22, 2013 9:47 pm

    Je zou de eerste zijn... Gewoon monteren dus.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: RVS Spruitstuk, verstandig of niet?

    door camiel456 » ma maart 04, 2013 12:20 am

    Niet doen! Verkoop hem maar aan mij voor een luttele bedrag :o
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

    RVS Spruitstuk, verstandig of niet?

    door SundayOnline » ma maart 04, 2013 6:55 pm

    En anders weet ik er wel iemand voor :p
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: RVS Spruitstuk, verstandig of niet?

    door Mossel » ma maart 04, 2013 8:23 pm

    Ik hoor het al! Angst voor verbrande kleppen is niet nodig.
    A.s. zondag gaat hij eronder :)
    Bedankt voor de reacties!
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

    RVS Spruitstuk, verstandig of niet?

    door SundayOnline » ma maart 04, 2013 9:08 pm

    ;) ;)
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten