BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Koelvloeistof lekkage MGF 2000
    William MGF
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2012 12:03 am
    WoonplaatsCOLON Overijssel

Koelvloeistof lekkage MGF 2000

door William MGF » vr feb 22, 2013 1:56 am

Beste mensen,

Een maand geleden ontdekte ik dat er een plasje koelvloeistof onder mijn MGF lag.
    Na onderzoek is gebleken dat de auto lekt in de buurt van het motorblok.
    Ik kan niet vinden waar de motor precies lekt.
    Wat mij verder opviel dat is dat de koelvloeistof in het reservoir omhoog komt (2 tot 3 cm!) als ik de motor laat draaien. Staat er misschien veel druk op het koelsysteem? Wat mij ook opviel, en ik weet niet of dit normaal is, dat is dat er constant koelwater vanaf het overdrukslangentje in het reservoir gespoten wordt. Hoort dit zo?
    Ik heb nog niet onderzocht of er bijvoorbeeld een koelslang kapot is (tijdgebrek), maar mocht dit het geval zijn dan vind ik het alsnog raar dat het water in het reservoir stijgt als ik de motor laat draaien. Op dit moment moet ik ongeveer 1 a 2 liter koelvloeistof per week bijvullen.

Wie kan mij helpen?

Alvast vriendelijk bedankt!
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Re: Koelvloeistof lekkage MGF 2000

door Carl » vr feb 22, 2013 8:07 am

Alle symtomen die je beschrijft zijn perfect normaal, behalve dan het plasje en het moeten bijvullen.
    Waarschijnlijk heb je ofwel een lek aan je inlaatspruitstuk (komt dikwijls voor) ofwel heb je ergens aan een slang of aansluiting een probleempje.

Bij de eerste mogelijkheid kan je best wel een eindje lopen zoeken en lijkt het alsof je een probleem met de koppakking hebt, maar dat is niet.

Geen andere oplossing dan uitzoeken waar het vandaan komt en vervangen / herstellen.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

Re: Koelvloeistof lekkage MGF 2000

door ttdesign6 » vr feb 22, 2013 11:36 am

Kan je ook vertellen aan welke kant hij precies lekt. De waterpomp lijkt me onwaarschijnlijk daar je 2 liter per week bijvult maar you never know.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1