BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Powerfilter
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

Powerfilter

door The_Ripper » ma feb 18, 2013 9:50 am

Ik heb een 1.8 VVC blok. Hier zit een wat langere, groene powerfilter op.

Toevallig heb ik van mijn vorige auto nog een K&N filter liggen, mooier (looks) en schoner.

Mijn vraag is: kan je elke willekeurige powerfilter plaatsen?
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

Re: Powerfilter

door luigi1515 » ma feb 18, 2013 11:13 am

De K&N kan je niet van een ander merk auto 1:1 plaatsten op je MGF. Maten verschillen vaak per model.
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497

door The_Ripper » ma feb 18, 2013 11:23 am

Nee dat weet ik, maar door middel van pasringen is dat altijd makkelijk pas te maken.

Het gaat mij meer om de afmeting van de filter, aanzuiging etc. Ik zie dat veel de K&N 57i of zoiets nemen, maar waarom?

Dus kort door de bocht: elk soort powerfilter (ongeacht merk en diameter, dit is altijd pas te maken) kan er gewoon op?
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

• luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » ma feb 18, 2013 12:13 pm

Ik heb zelf ook de K&N 57i om de simpele reden dat deze wordt aangeboden voor de MGF. Andere types passen niet 1:1. Of het mogelijk is om deze passend te maken met pasringen, durf ik niet te zeggen. Zal wellicht wel mogelijk zijn, maar omdat ik toch een nieuwe moest kopen, heb ik gelijk een passende gekocht. Er zijn een aantal filters die passen op de MGF, maar de 57i geeft denk ik voor de meeste MGF-rijders de mooiste prijs-geluid-(en eventuele vermogenswinst) verhouding.
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497

door The_Ripper » ma feb 18, 2013 12:19 pm

Begrijpelijk, maar is toch redelijk geld. Als ik geen powerfilter had had ik die zeker ook gekocht, maar er zit er al 1 op, en daarnaast heb ik dus nog een K&N liggen. In mijn ogen niet rendabel om dan (voor mij) nog een redelijk bedrag te investeren in NOG een powerfilter, vooral als die 2 die ik al heb ook zo kunnen presteren qua geluid e.d.

Ik bedoel eigelijk: maakt het uit als de filter bijvoorbeeld korter is (qua lucht opzuigen e.d.), dat de motor daardoor niet sneller te warm zou worden. Qua pasvorm kom ik er wel uit, en een pk meer of minder kan ik niet van wakker liggen.

Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » ma feb 18, 2013 3:47 pm

Het lijkt mij voor de hand dat een filter van een bepaalde diameter is uit gelegd voor de bijpassende gasklep. Ga je echter een klein filter op een grote gasklep plaatsen dan zal dit uiteraard problemen kunnen opleveren.

Lucht heb je nooit te veel dus een groter filter voor een kleine klep moet kunnen. Voor echte perfectie met een goede flow zou het misschien niet kunnen.
    Ook zal het beter zijn om geen open filter te plaatsen maar één die alleen lucht van buiten krijgt en niet uit de warme ruimte. (maarja ik heb hem voor het geluid. :)

Ik gebruik zelf ook een Green filter op advies van een rally tuner. Zij zeggen dat het dezelfde kwaliteit is voor een betere prijs. Al hun auto's rijden er mee. :)

Afbeelding
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma feb 18, 2013 11:32 pm

Er is zoiets als de juiste maat van filter, maar er is zeker ook iets zoals de mogelijke flow en dat is nog 10X zo belangrijk en optisch moeilijker waar te nemen in eerste instantie. Het moet genoeg lucht doorlaten, maar geen vuil.
    Jammer genoeg scoren de goedkopere filters, veelal heel slecht hierin. Ze versmachten de motor, door te weinig lucht door te laten, of filteren de vervuiling niet genoeg weg. Ben je niet zeker van de filter, of is het een ongekend merk ? Weg ermee, draai het om en plant er een cactus in.
    Ook hier wederom mijn opmerking : goedkoop is duurkoop !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1