door JeanF » do jan 24, 2013 9:47 am
Hallo,
Dit is mijn eerste keer hier op het forum wat schrijven betreft dan. ik lees al een tijdje mee. ik heb afgelopen September mezelf een F uit 2000 aangeschaft. We gebruiken deze alleen voor ons plezier. Ik wil er niet afhankelijk van zijn. Nu is dit makkelijk gezegd, maar we kunnen het gelukkig doen.
Ik ben inmiddels bezig om wat kleine dingen beet te pakken o.a. interieur, draagarmen voor onder, en de koelbuizen vervangen naar rvs.
Dat laatste gaat mijn vraag over. Ik heb het systeem afgetapt koelbuizen vervangen, en ben vervolgens weer bij gaan vullen.
Gevuld tot aan het maximum motor warm laten draaien, weer bijvullen na het openen van de thermostaat. een drie kwartier motor laten draaien met het in de gaten houden van de temperatuur natuurlijk. Alles goed en wel ik dacht ik ga een stukje rijden na 5 min kookte de koelvloeistof. Direct gestopt motor af laten koelen vervolgens weer bij vullen. er zit nu 7 liter koelvloeistof in. Ik zie geen lekkage, ook geen koelvloeistof in de olie. Heb vervolgens de motor weer een uur warm laten draaien, niets geks opgemerkt. En toch ben ik bang er nu mee te gaan rijden, ik zit niet te wachten op een gescheurde kop.
Weet iemand van jullie hoeveel liter er in een f past. Dan weet ik in ieder geval of de juiste hoeveelheid er nu in zit of dat er nog ergens lucht in zou moeten zitten. De plastic bout bovenop de radiateur heb ik al los gehad en daar kwam ook gewoon vloeistof uit.
Ik hoor graag jullie reacties, en alvast bedankt voor het meedenken.
Gr. Jan
Mgf 1,8 mpi Heritage in Brg
Daily car VW Golf Gte LimestoneGrey
Suzuki Intruder c1800 Black and Brown
En voor m'n geweldige vrouw:
Ford Ka 1,2 2009 Pearl White
Harley Davidson Night Rod 1250 black demin