Een maand of 3 geleden zijn mijn koelbuizen vervangen door RVS exemplaren.
Kort daarna begon de koelvloeistof langzaam leeg te lopen.
Probleem bleek een gescheurde koelslang.
Op internet opgezocht welke ik moest hebben en meteen een nieuwe slang besteld bij een MG/Rover dealer.
Slang op laten sturen, vervolgens ging ik 2 weken met vakantie dus had de garage mooi de tijd om dit te repareren.
Om een lang verhaal kort te maken; dit opsturen van de juiste slang bleek nog niet zo eenvoudig.
Ik heb inmiddels al 3x (!) een verkeerde slang gekregen en met de feestdagen ertussen zit ik nu dus al 2 maanden zonder MG.
De dealer waar de slang vandaan moest komen dacht dat ik wellicht een tussenmotor (of hoe heet het als er tijdelijk een motor met iets andere aansluitingen gebruikt wordt?) zou hebben en dat daardoor de slang niet zou passen.
Het gaat hier dus om een MGTF uit 2003,
(Chassisnummer SARRDWBKN3D616280)
waarvan de rechter koelslang kapot is (van achter naar voren gekeken uiteraard) aan de achterkant van de auto.
Gezien op dit plaatje, is het de slang met nummer 4, met part number PEH100820, PEH101420 of PEH000420.
De laatste 2 zijn echter voor een automaatbak dus ik heb netjes de eerste besteld.

Het zou gaan om deze slang, wat volgens mij wel overeenkomt met de foto's die ik zelf gemaakt heb toen de slang nog onder de auto zat.

Als dit hem volgens de dealer dus niet is, en ik het wel een beetje zat ben om wéér 2 weken te moeten wachten alvorens de volgende slang binnen is wat wellicht weer niet de goede is, weet iemand dan misschien welke ik wel zou moeten hebben??