BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
welke K&N TF160 ?
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    welke K&N TF160 ?

    door adaerts » zo jan 06, 2013 5:17 pm

    Weet iemand of deze K&N 57i INDUCTION KIT 1.8 95-00 57-0252 op een TF160 past?
    Of is daar een andere K&N voor nodig, zoja welke?
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: welke K&N TF160 ?

    door amnon » wo jan 09, 2013 6:40 pm

    Ik denk dat je beter af bent met een PiperCross (of Green) panel filter in je originele airbox behuizing en dan de ene (voorste) luchtslang naar het linker rooster brengen en de trumpet er af schroeven en de andere slang blokkeren in de trumpet zodat hij niet langer warme lucht aan kan zuigen uit het motor compartiment.
    Tenminste, als de TF160 airbox inderdaad gelijk is aan de Trophy 160 airbox (veel grotere diameter filter en twee slangen die uit de box komen, die van de throttle body niet meegeteld)

    Kijk eens hier hoe Hubert en ik dat gedaan heb, sheelt je enorm koppel en ook wat PK's, zie pagina 3 en verder: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=322964&page=3

    Maar vergeet de isolatie van de binnenkant van de airbox! Vooral niet uitvoeren. Buitenkant is optioneel, de slang is het belangrijkste.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Suc6
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

    Re: welke K&N TF160 ?

    door kris2 » wo jan 09, 2013 7:58 pm

    Ik heb een K&N Apollo voor een TF 160 op mijn F staan. Is een gesloten uitvoering. Aanvoerbuis voor koude lucht heb ik naar het linkerrooster gebracht.
    K&N schrijft onderaan voor, dan rij je met een stofzuiger juist boven het wegdek. Geeft iets meer vermogen door een betere Ram-Air werking. Je voelt dat je F nog echt doortrekt boven 200 km/h. Deze werking is bij 120 km/h onbestaande. Nadeel is: continu luchtfilter kuisen. Ik heb de aanzuigbuis weggenomen nadat in de herfst binnen 2 dagen alles verstopt zat en ik amper thuisraakte. Ben zo een paar maand blijven rijden, de extra punch van de koude lucht is er dan af. Dat is waar je voor betaald hebt.
    Aanvoerbuis dan naar het rooster gebracht. Minder extra vermogen dan onder de auto maar heel veel beter dan de warme lucht aangezogen onder de motorkap.

    Wat Amnon toont is een heel elegante oplossing die je een hoop geld uitspaart. Een K&N Apollo is niet goedkoop. Ik denk dat kwaliteit/prijs, Amnons oplossing de betere is.
    MGF VVC Charcoal
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten