BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Chroom Set
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    Chroom Set

    door MGF » wo aug 03, 2005 5:36 pm

    We willen binnenkort een chroom set voor onze MG aanschaffen en die dan (als het niet al te veel werk is) ook zelf plaatsen, moet de bumper er helemaal af of kan het ook via de onderkant van de auto? Wat is de manier om de bumper los te halen?
    Bij de luchtinlaten aan de zijkanten kan je waarschijnlijk gewoon met de schroevendraaier de twee schroefjes losdraaien die achter het roostertje zitten, het hele rooster eruit halen (met de meegespoten rand) en dan het binnenste rooster vervangen voor het chroom roostertje, of is dit niet de manier?

    Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk om aan de rechterkant de elektrische raam te vervangen voor het zelfde systeem als aan de linkerkant? (dus dat je niet het knopje in hoeft te houden om hem open te krijgen maar dat je een keer hoeft te drukken en dan gaat hij vanzelf open)
    Het is natuurlijk onzin om te doen maar zou het kunnen, en waarom hebben ze het vanaf fabriek niet meteen aan allebei de kanten gedaan?

    Jarno
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Chroom Set

    door Coen » wo aug 03, 2005 10:53 pm

    MGF schreefColondus dat je niet het knopje in hoeft te houden om hem open te krijgen maar dat je een keer hoeft te drukken en dan gaat hij vanzelf open
    Jarno


    Is dat vanaf de MKII erop gezet?
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » wo aug 03, 2005 11:23 pm

    Onze F is een MKII en heeft het aan de bestuurderskant, dus ik denk van wel :wink:
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » do aug 04, 2005 12:20 am

    De modellen tot 2000 hadden het af-fabriek niet, hier kun je lezen/zien hoe je het achteraf alsnog in kunt bouwen:
    http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/DI ... ot_window/
    http://www.mgfcar.de/one_shot_windows/index.htm

    Voor alleen de bestuurderszijde volstaat het om de bestaande unit te vervangen door een type met one-shot. Als je ook de passagierszijde met one-shot wilt moet je simpelweg ook daar de bestaande unit vervangen door 1 met one-shot.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 04, 2005 2:12 am

    Of je plaatst de DEI530T zoals ik deed, als raad ik het niemand aan omdat ze bijna niet af te stellen zijn voor de F :?

    Ik heb nu uiteindelijk wel oneshot up&down link&rechts 8)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » do aug 04, 2005 10:08 am

    Sander schreefColonOf je plaatst de DEI530T



    Wat is dit precies Sander?

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 04, 2005 10:36 am

    Een losse unit die je er tussen plaatst en die alles automatiseerd.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » wo aug 10, 2005 12:52 am

    Aangezijn mijn F tot op de laatste schroef uit elkaar is geweest (zo voelde het althans) om hem netjes te kunnen spuiten.... kan ik je wel een tipje geven over de roostertjes.
    Heb ze immers zelf ook allemaal vervangen....

    De voorste roosters kun je zonder kit en snijwerk aan de binnenkant van je bumper monteren. Doe dit wel na het demonteren van je bumper. Van onder af heb ik het nooit geprobeerd. Maar kan me indenken dat je de roostertjes beter kunt uitlijnen als de bumper los ligt. Niets is storender dan scheef zittende grilles.

    De grilles in de zijopeningen moet je bijknippen (ik kocht een mooi en niet te duur setje via Marten.... Autostyle is zelfs stukken duurder!!). Tijdens het bijknippen kun je het beste de roostertjes op elkaar leggen... en aan elkaar vast maken zodat deze onderling niet verdraaien(!). Zo weet je zeker dat de diagonale lijn klopt! De zijroostertjes heb ik met zwarte kit (nog over van een bodykit) vastgekit. Laten drogen en terugschroeven... klaar.
    Neem wel een goeie kniptang, want die verrekte grilles zijn taaie rakkers :wink: .
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr aug 19, 2005 8:53 pm

    Bedankt voor de info en sorry dat ik nu pas reageer, ik zat twee weken in Frankrijk (weinig MG daar trouwens, wel ontzettend veel Rover's)

    Jarno
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten