Gisteren, de TF uit de winterslaap moeten halen i.v.m. problemen met de daily.
Tijdens de rit gisteren viel mijn oog op een rood lampje bij een inhaal actie ±140 kmh.
Lampje Accu en ABS branden. Gas los, Lampjes gaan uit????
Vandaag:
Zonet nog net tot thuis gekomen.
Op de snelweg gaat het lampje van de ABS branden. en de radio valt uit.
Ik merk dat de verlichting ook niet perfect meer is.
Voor het laatste stoplicht (nog 1,5 km) merk ik dat de motor ook niet lekker meer loopt.
De laatste 500m reageert de auto nauwelijks op het gas. Stottert.
Stuurbekrachtiging doet niks meer.
Stapvoets tot thuis gekomen. De laatste meters uitgerold.
Accu spanning gemeten ± 11 V. Is te laag.
Auto start niet meer. Dezelfde symptomen als een lege accu.
Nu de lader aangesloten. Om te kijken wat ie straks doet.
1) Zou het de dynamo kunnen zijn?
Klopt het dat, als de auto loopt je de accu kunt loskoppelen? Om de dynamo te testen.
2) Kan je de V-snaar van de dynamo snel controleren.
Aanwezigheid, spanning.
3) Drijft deze ook de oliepomp- (t.b.v. stuur- en rembekrachtiging -, waterpomp aan?
PS Ik ben wel handig maar geen automonteur....



