Die bout onderaan in het carter is uiteraard de aflaatbout. Hoeveelheid motorolie (mocht je geen handleiding meer hebben) is rond de 4,5 liter. Gewoon 4,5l erin kappen en dan blijven peilen en beetje bij beetje bijkappen tot het goed is. Zeker nog eens checken na een ritje. Oliefilter natuurlijk niet vergeten en best olie vervangen via de motorafdekplaat, tenzij je graag een dag bezig bent met olie te vullen.
ik heb nochtans een tijdje geleden enkele foto's gepost hoe je zeer makkelijk langs achter de olie kan vervangen in een minuutje of 10 zonder de afdekplaat te moeten verwijderen. nodig had ik:een meter darm van 20a30mm en eventueel een trechter om het nog makkelijker te maken. als je de zoekfunctie gebruikt zal je deze zeker weer vinden.
mg f Trophy 160 2001 83.000km. emgeeke voor als het nat mag zijn. ford C max voor het winkelen
Er bestaan trechters waarmee je ook zonder demontage van de afdekplaat bij de oliedop kan. Ik geef er de voorkeur aan de afdekplaat verwijderen. Kan geen kwaad op hetzelfde ogenblik eens een volledige controle rond de motor te doen.