door Bruno » zo dec 02, 2012 12:35 am
Je doet het voor de looks : Dit wil zeggen dat je van een wagen houdt die niet te hoog staat, niet voor, niet achter. Hoe hoger de wagen, hoe meer het verschil voor-achter kan storen. Indien je dus de wagen niet te hoog wil, ga je uiteraard niet voor 400 psi gaan als je achteraan gewone pins houdt. De wagen komt bij de juiste druk (400psi) dan immers redelijk hoog te staan achteraan, terwijl hij vooraan net wel goed van hoogte is. M.a.w. het resultaat gaat zijn, dat je net daardoor minder druk in je systeem gaat willen. De wagen wordt dan voraan extreem laag, en het gebrek aan druk, laat de wagen nog steeds rijden als een natte dweil, die bij elke vluchtheuvel gaat raken. 4 lowering pins zorgen er voor dat je de wagen met meer druk (zeg maar "progressief hard"), toch nog redelijk laag blijft, waardoor hij ook geen zoekend gedrag bij hogere snelheden gaat hebben (lees + 100 km/u).
Met lowering pins voor en gewone pins achter ga je dus : - een vreemd gedrag krijgen bij hogere snelheden, - rare looks op je wagen krijgen (we rijden niet met dragsters of Buggy's), - een slecht weg/bochtengedrag krijgen wegens te lage druk, - continu raken, wegens te lage druk....
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer