BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Remmen
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

Remmen

door Demor » ma nov 26, 2012 11:02 pm

Daar zijn we weer.........

Even een vraagje (en niet komen met de opmerking "zoekfunctie" want iedereen hier weet als je zoekt naar remmen dat je dan 26 miljoen topics krijgt over trophy's AP's etc etc... ook leuk....maar ik moet NU nieuwe remmen...;-)....)
    Welke remmen zijn aan te raden op de achteras. Geen racing grade maar gewoon goedenietpiependenietfadendebinnentweekeervanhonderdtwintignaarvijftigkilometerperuurbetrouwbare remmen. Bij voorkeur ( zoals het een NLer betaamt ) goedkoop via ebay of zo. Welke leverancier is daar te vertrouwen?

Groeten,
    Lars
    Laatst bijgewerkt door 1 op Demor, in totaal 0 keer bewerkt.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

Re: Remmen

door ttdesign6 » ma nov 26, 2012 11:11 pm

Als je betere remmen wilt kan je misschien beter beginnen met de voorwielen. Grotere en beter schijven. Wat Ebay betreft kan je als het gaat om MG onderdelen het meeste gewoon kopen zonder problemen. Je betaald veilig en als er een goede beschrijving en foto's bij zit is het helemaal goed. En dan praat ik even over de vele vele dingen die ik al via Ebay gekocht heb.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » ma nov 26, 2012 11:17 pm

Het is nu even niet om de gehele setup te verbeteren. Ik moet de achterzijde vervangen omdat die klinkt alsof er een vleermuis ( lees: staal op staal ) tussen zit. Dus als ik de achterzijde toch vervang waarmee dan? Op de Espace heb ik ook nieuwe schijven en blokken van ebay gehaald maar daar zitten nu een stuk of twintig jonge kittens tussen, of in ieder geval....zo klinkt het. Dasniewawewillen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma nov 26, 2012 11:25 pm

Sowieso wel even kijken dat je origineel spul koopt er zit heel veel goedkope rotzooi bij die het inderdaad vroegtijdig laat afweten. Wat betreft de blokken heb ik ebc greenstuff erop liggen waarover ik zeer tevreden ben.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma nov 26, 2012 11:26 pm

Hoi Lars, Long time no see...... Goed je hier weer eens te mogen treffen. En vooral goed te lezen dat je de F nog steeds in gebruik hebt.

Waarom niet gewoon OEM? Dan heb je zeker geen gepiep en houd je balans met je voorzijde. Als je dan toch iets anders wilt, kun je ook naar Green Stuff blokken kijken in de standaard remklauw.

Het meeste remeffect komt van de voorzijde, daar wordt vaak voor grotere schijven gekozen waarbij ook bij af fabriek auto's de remmen achter gewoon hetzelfde bleven. Eerlijk gezegd is er voor achter ook niet zoveel voorhanden. Vóór kun je kiezen voor 280's of bij minimaal 16" wielen voor AP's op 305 schijven. Die keuze is achter een stuk minder o.a. omdat je daar ook met de handremkabel zit. je blijft dus vaak op 240 mm diameter zitten.

Recent is er wel een mogelijkheid ontstaan om grotere schijven achter te plaatsen maar zo te lezen ben je daar niet naar op zoek.

Helaas kan ik je niet veel gebruikservaringen geven van ebay.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » ma nov 26, 2012 11:47 pm

OEM is te duur.....ha........
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma nov 26, 2012 11:59 pm

T'is uiteindelijk wel het belangrijkste stuk veiligheid van je wagen waar ikzelf het liefst nooit op zou bezuinigen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

door Gydotron » di nov 27, 2012 12:01 am

Ik snap niet waarom je "goedkoop" gesteld wil zijn. Remmen zijn toch je veiligheid, daar ga je toch niet op besparen.

Guido
    MGF
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di nov 27, 2012 12:08 am

Even de zoekfunctie van het forum gebruiken en zoeken naar goedenietpiependenietfadendebinnentweekeervanhonderdtwintignaarvijftigkilometerperuurbetrouwbare remmen :wink:

wees weer welkom Lars.

Ik heb een F-je waar ik de ebay Mintex spullen (gewoon spullen, geen 1155-1166-1177 race spullen) heb op gedaan. Geen mis spul (judging by the looks), maar een stukje van de binnenkant van de schijven weghalen was noodzakelijk om ze te laten passen. Ook bij de blokken even de Dremel gebruikt om ze mooi te laten passen. Iets wat je niet zal moeten doen bij OEM spul en A merken a la Bosch.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » di nov 27, 2012 12:39 am

Is dit wat? De verkoper lijkt credible...?
    http://www.ebay.nl/itm/BREMSEN-SET-VORN ... 2650wt_882
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » di nov 27, 2012 12:49 am

Ok, ik zie dat een complete mintex set ongeveer even duur is dus die kan ik inderdaad wel los bestellen in tegenstelling tot die andere waar je wel een losse front set maar geen achterdelen los kan bestellen? :shock:

Nog andere suggesties?
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » di nov 27, 2012 2:58 am

Bij de originele achterremmen zit zo'n pennetje dat enorm gaat gillen bij remmen voorbij de slijtagegrens.
    Dat zit er niet bij het goedkopere spul, maar je wilt het echt wel om te merken dat je remmen bijna op zijn.
    Tevens zit er bij de meeste namaak geen voor in, dus kan je niet eenvoudig zien hoe ver je van de slijtagegrens zit.

Ik zou voor goedkope OEM op ebay gaan ; lijkt me een prima compromis.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di nov 27, 2012 2:48 pm

dan wel de kleine lettertjes lezen.

'k Heb al zien staan dat ze OEM aanbieden, maar bij niet beschikbaar een evenwaardig product aanbieden
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » di nov 27, 2012 9:34 pm

Ik kan niet één setje OEM vinden.
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1