5 jaar later: weer een HGF
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    5 jaar later: weer een HGF

    door Arjan » zo nov 25, 2012 5:21 pm

    Tijdje niet meer actief geweest op het forum en heb naast een boventalligheids verklaring een probleem erbij: sinds ik het koelwater heb laten vervangen tijdens de APK in september zakte deze iets en nu het weer buiten kouder is regelmatig een beetje sludge bovenin de peilstok. Iets wat ik in januari van dit jaar al opmerkte. (lees hier) Gisteravond had ik het gevoel dat 'ie op 3 cilinders liep en een flinke witte walm achter de auto. Stoppen en check koelwater: ver gezakt en sludge tot onderaan de peilstok. :evil: Hij staat nu weer in mijn garage en volgende week maar een transport regelen naar een andere garage :twisted: Wordt vervolgd....
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door crazywolf » zo nov 25, 2012 6:38 pm

    Geen MLS pakking gebruikt? Niet dat deze perfect zijn maar toch wel een deel beter ;)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door Nem58 » ma nov 26, 2012 5:19 pm

    ai niet zo mooi! Dat gaat waarschijnlijk weer flink pijn doen in de portemonnee.
    Ga je dit bij een garage laten doen of een forumlid?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door Sander » ma nov 26, 2012 6:52 pm

    Evt. Kan ik je kop onderhanden nemen. Reviseren en of vlakken en adviseren over het onderblok of er wat extra pk's uit peuteten.
    Building >200BHP K-series
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door Arjan » ma nov 26, 2012 10:40 pm

    Dank voor je bod Sander, het gaat echter een groot gedoe worden om het blok te demonteren terwijl de auto bij een garagist staat. En net als bij Davy: daar zal de garagist niet blij mee zijn. Ook gezien de lange tijd wordt dat lastig omdat ik nu niet zo lang zonder auto kan.

    crazywolf schreefColonGeen MLS pakking gebruikt? Niet dat deze perfect zijn maar toch wel een deel beter ;)


    Als ik de factuur uit 2007 erbij neem en ga Googlen op onderdeelnummer LVQ000090SLP
    dan kom ik op deze pakking uit. (illustratie nummer 12) Bestwel wrang ook dat ik in september nog de smeerolie en koelwater heb laten vervangen. :(
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door crazywolf » di nov 27, 2012 7:46 pm

    Als ik het goed zie geen MLS dan? 12 is namelijk de MLS op die tekening.

    Zorgen dat ze de MLS gebruiken maar zien dat ze zeker de hoogte van de liners eerst controleren of deze nog goed staan.. moet namelijk best precies zijn voor een MLS.
    Trouwens zou toch even vragen aan de garage of het echt een probleem is? Persoonlijk bij ons zou dit wel gaan maar de wagen zou dan echter wel buiten staan dus in deze periode wel niet al te best ivm aanladen van de cilinderwanden.

    Het is niet dat je de garage zijn werk afneemt want de revisie wordt zelden door de garage zelf gedaan. Zou gewoon vragen of het mogelijk is de kop mee te krijgen voor te laten Porten en Flowen als u dit intereseert , nee heb je altijd ja kan je krijgen thumbsup
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door Arjan » di nov 27, 2012 10:53 pm

    crazywolf schreefColonAls ik het goed zie geen MLS dan? 12 is namelijk de MLS op die tekening.


    De koppaking bij 12 heeft het nummer LVQ000090SLP. (klik maar eens op 12 :wink: ) Die zou ik dus nu moeten hebben. Echter de inhoud van de hele set staat niet op de factuur ?? De auto staat nu bij een garage, morgen brengen ze telefonisch een verslag uit na inspectie van het blok etc. Ik zou het morgen kunnen vragen of het mogelijk is om de kop te mogen 'lenen'. Echter zit ik met een logistiek probleem: hoe komt de kop bij Sander? En hoe lang gaat die gein duren zodat ik weet wat ik morgen met de garage kan afspreken? Of de hoogte van de liners nog goed staan is een kwestie van vertrouwen dat de reparatie in 2007 goed gedaan is, omdat je als klant bij een bedrijf nooit tijdens de reparatie aanwezig bent.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door ttdesign6 » di nov 27, 2012 11:31 pm

    Hoeveel kilometer heb je tussen de hgf's eigenlijk gereden?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door Arjan » wo nov 28, 2012 8:22 am

    16.500 km
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • mg-zs
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo aug 26, 2009 9:58 pm
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door mg-zs » wo nov 28, 2012 9:01 am

    Balen inderdaad :(
    Hopenlijk wordt het met de goeie spullen gemaakt
    Commission No. ZS-005354 MGCC Mem No. 112226
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door ttdesign6 » do nov 29, 2012 6:58 pm

    Da's niks! Hopelijk wordt het goed gemaakt!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door Arjan » do nov 29, 2012 10:24 pm

    Nog geen bericht van de garagist en Ik vraag me af waardoor ik binnen 5 jaar weer een HGF heb. Geen slecht woord voor de monteurs van de garage waar ik hem al die tijd in onderhoud had, maar in zo'n korte termijn weer zo'n defect kan natuurlijk nooit goed zijn.

    Doe ik er goed aan om weer de distributieriem laten te vervangen? Is namelijk 5 jaar geleden ook gedaan.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door Rick » vr nov 30, 2012 9:55 am

    Balen Arjan!

    Ik zou de distributieriem gelijk meenemen, aangezien ze toch bezig zijn en de kosten zijn het ook niet.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door amnon » vr nov 30, 2012 1:37 pm

    Een dringend advies aan iedereen:
    Als je je koelvloeistof laat vervangen, zorg dan dat je het doet bij iemand die weet hoe die dat moet doen bij een F.
    Bij een F is het zaak dat het systeem eerst vacuum getrokken wordt, alvorens je er (OAT) koelvloeistof in laat lopen. Dit om airpockets te voorkomen.
    Als je dit niet doet maar ook niet goed ontlucht op een andere manier, kan het zomaar zijn dat je een liter te kort vloeistof in je systeem hebt, waardoor de K motor op bepaalde plekken niet optimaal koelt.
    Dit kan er voor zorgen dat je koppakking naar zijn grootje gaat doordat de kop te heet wordt.
    Zie: http://www.mgfcar.de/bleed/index.htm

    Zorg er ook voor dat je de TF koeltank met vloeistof niveau melder hebt. Weet je het heel snel als er te weinig in zit, waardoor je een warmloper kunt voorkomen.
    http://www.mgfcar.de/expansion_tank/level_sensor.htm

    Oh, en als je een nieuwe koppakking nodig hebt, koop dat de MLS (Multi Layered Steel) versie van (Land)Rover.
    Ik heb zelfs een thermostaat met een klein gaatje er in om te zorgen dat het hele circuit rustig warm wordt en dat je niet met een kick down een enrome sloot koud water over de kop krijgt. Dat fenomeen staat bekend als "Thermal Shock" en wordt wel als de grote boosdoener genoemd voor de falende koppakkingen (schuivende kop door onevenredig in en uitzetten waardoor de silicone lijntjes op de originele koppakking los laten)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: 5 jaar later: weer een HGF

    door Arjan » vr nov 30, 2012 2:02 pm

    En nu vermoed ik waarom ik kort na het verversen van het koelwater een HGF heb. Ik vond het al raar dat de monteur na aflevering van mijn auto adviseerde om zelf het koelwater indien nodig aan te vullen, 'omdat het een ingewikkeld systeem is en op kleine plaatsen nog luchtbelletjes kunnen zitten', zoals hij vertelde :shock: Dus als leek zijnde doe je dat ook, echter een liter vond ik bestwel veel. Een goede garage levert een auto gebruiksklaar af, dacht ik later en bewijs maar eens dat het defect daardoor nu onstaan is. In 2007 zijn de rekbouten/kopbouten ook niet vervangen. Ik ben blij dat ik nu voor een andere garage gekozen heb. :evil:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten