ivm de ontregeling:
de stpper voegt eigenlijk extra lucht toe, zodat er een stabiel toerental is bij koude motor, indien de basissetting van de klep te weinig lucht geeft dan voegt de stepper dat normaal wel bij, dat kan binnen het regelbereik.
Indien de basissetting te hoog is heb je bij warme motor een te hoog toerental, en dan kan de stepper niet negatief regelen.
Wat je met het resetten van het aangeleerde aantal stappen doet is net die beginwaarde, die ingesteld wordt als je de motor afzet terug op een standaardwaarde zetten.
Staat de gaklep dus te ver dicht en je reset de ecu dan heb je inderdaad een te laag toerental, maar dat wordt na een tijdje in de ecu gecompenseerd door de stepper meer stappen te laten openen en zo meer lucht te geven.
Werkt je stepper niet goed meer dan wordt starten natuurlijk een ander verhaal.
Je kan de waarde van het aantal stappen dat de ecu bepaald aflezen via de T4, (of de faultmate)
maar eh, start ie nu al bijna terug of niet
