km teller en benzine tank vraag
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    km teller en benzine tank vraag

    door Bruce » vr jul 29, 2005 11:49 am

    Goede dag,

    Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een MGF, en heb een paar vraagjes,
    Tijdens het rijden wiebelt het naaldje van de km teller een beetje. Op lage snelheid (tot de 50) meer dan op hogere snelheid, is dit normaal?
    Als ik mijn tankdop open maak klinkt het alsof mijn tank helemaal vacuüm is gezogen en af en toe blijft de naald van de benzine meter hangen (als ik het contact uit zet blijft deze naald altijd staan, hij zakt niet naar beneden) is dit normaal?
    De vraag over het loeien van de ventilator nadat het contact is uitgezet wilde ik ook stellen, maar ik zie dat die al is beantwoord :D
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jul 29, 2005 12:01 pm

    Hoi Bruce, welkom op het forum.

    De vraag van de ventilatoren is inderdaad beantwoord in een andere topic, maar ook uw vraag van de snelheidsmeter, en het wiebelen van de naald, kwam onlangs nogmaals ter sprake, namelijk hier. Is het nog niet allemaal duidelijk, horen we het wel.

    Wat de benzinetank betreft en het zuigend geluid bij openen, kan ik u meedelen dat dit volkomen normaal is, en niets om u zorgen over te maken.
    Het blijven hangen van de snelheidsmeter, kan te wijten zijn aan de vlotter in de tank. Je kan deze controleren door de engine bay te openen en dan het ronde plaatje op de linker kant los te vijzen, daaronder zit de vlotter namelijk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr jul 29, 2005 12:11 pm

    Ik ben nog nooit in de Engine bay geweest,
    :oops: hoe kom ik daar? vanuit de kofferbak?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr jul 29, 2005 12:12 pm

    blokkering snelheidsmeter door benzinevlotter??? Je zal brandstofmeter bedoelen :!:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr jul 29, 2005 12:14 pm

    Ofwel lang de onderkant van de wagen (niet aan te raden wegens nogal krap) ofwel softtop losmaken (een vijftal haken aan de hoedenplank), kap langs daar omhoog doen, tapijt en geluidsisolatie wegnemen en de niet geschilderde platen losvijzen. In jouw geval alleen de ronde plaat lossen voor de benzinetank.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jul 29, 2005 12:24 pm

    MGF_TV schreefColonblokkering snelheidsmeter door benzinevlotter??? Je zal brandstofmeter bedoelen :!:


    Inderdaad, natuurlijk, dat bedoel ik inderdaad. Iets te snel getypt blijkbaar :oops:

    Neem hier eens een kijkje, meerbepaald op deze foto's :

    Afbeelding

    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr jul 29, 2005 12:47 pm

    Mmm, dat ziet er spannend uit, ik heb het weekend iets te doen :D
    Dank jullie voor de snelle reacties.

    Nog een vraagje dat me te binnen schiet, ik heb bij de auto een los windscherm (staal met gaas) gekregen (zonder bevestigingsbeugels) op foto’s lijkt het alsof het scherm vast zit in de armen van de kap, is dat zo, en hoe zou ik die dan zelf kunnen bevestigen?
  • johnnl
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON wo jun 01, 2005 1:22 pm
    WoonplaatsCOLON W8 London UK

    door johnnl » vr jul 29, 2005 1:36 pm

    Maak eens eens een foto hiervan aub. Momenteel klinkt het als een haardscherm
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr jul 29, 2005 1:49 pm

    Ik heb een foto van het windscherm, waar ik het over heb, maar weet niet hoe ik het hier in moet plakken?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr jul 29, 2005 3:18 pm

    windscherm zit vast in twee kunststof blokjes die op de hoedenplank gemonteerd zitten vlakbij de scharnierpunten van de kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jul 29, 2005 3:25 pm

    inderdaad.
    Wat de foto's betreft, mail maar door, dan plaats ik het hier wel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » vr jul 29, 2005 5:40 pm

    Ik heb geen ervaring met dit soort attributen (doe mij maar écht open) maar misschien helpt de montage-handleiding van de site van Dieter voor de originele windstop:
    http://www.mgfcar.de/windstop/index0.html

    Staan nog meer types beschreven op zijn site.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: km teller en benzine tank vraag

    door Sander » za jul 30, 2005 12:38 am

    Bruce schreefColonAls ik mijn tankdop open maak klinkt het alsof mijn tank helemaal vacuüm is gezogen en af en toe blijft de naald van de benzine meter hangen (als ik het contact uit zet blijft deze naald altijd staan, hij zakt niet naar beneden) is dit normaal?


    Voordat je de tank open gaat slopen (is af te raden de rode ring zit muurvast en je moet met je hand de tank in en "blind" de vlotter los maken bij het verwijderen van de pomp, je sloopt meer dan nodig is als je niet uitkijkt):
    - Een beetje zuigen van de tank mag maar het moet niet te gek zijn, vergelijk het op de Kempenrit eens met de mijne (of die van iemand anders.)
    - De naald blijft gewoon staan met het contact uit, is dat niet normaal dan is de mijne ook stuk :wink:
    - Als je onder het rijden denk dat de naald "blijft hangen" kan het zijn dat er brandstof van de ene kant naar de andere kant van de tank komt (2 delen) waardoor het lijkt dat er niks uit gaat.
    Building >200BHP K-series
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    Re: km teller en benzine tank vraag

    door John » za jul 30, 2005 1:15 am

    Goed advies van Sander: de vlotter uitbouwen is niet simpel, om nog te zwijgen van het terugplaatsen. Daarenboven vraag ook ik me af of er wel echt een probleem is, zoals Bruce zelf al zegt:
    Bruce schreefColon... af en toe blijft de naald van de benzine meter hangen...

    Zou dus idd heel goed het effect kunnen zijn van de benzine die terug over het tussenschot komt zoals Sander ook al opmerkt.
    Let bijv. eens op of het 'hangen' na een bocht gebeurd en of het meestal voorkomt als de meter nog ca. 1/4 tankvulling aangeeft. Als ik een flinke bocht neem bij die meterstand heb ik meestal weer extra benzine of duurt het langer dan normaal voordat de meter verder zakt.
    Dit effect wordt veroorzaakt door de vorm van de tank (alweer met dank aan Dieter):
    Afbeelding
    De vlotter zit in het gedeelte rechts, als het niveau zakt blijft links benzine zitten die niet meer gemeten wordt. Bij een redelijke bocht komt die benzine in het rechter deel terecht en je hebt ineens weer meer. Vandaar dat deze auto's ook zo zuinig rijden :wink:

    Wat betreft het vacuüm nog mijn ervaring: een licht vacuüm is heel normaal, bij twijfel kun je idd het beste eens met iemand vergelijken.

    [EDIT]Oh ja: dat kan heel goed op de Kempenrit, voldoende vergelijkingsmateriaal beschikbaar :wink:
    Voor-inschrijven kun je hier: http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=1217
    Zoals elders opgemerkt: inschrijven is zonder verplichting maar heeft als voordeel dat je op de dag zelf sneller door de administratie bent.[/edit]
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » za jul 30, 2005 1:50 pm

    Mmm, ik als ik dit zo lees (en de foto’s zie), denk ik dat ik wel kan leven met een af en toe hangend naaldje. En het zuigende geluid is ook geen probleem, ik dacht dat dit misschien met elkaar te maken had.

    Bruno, heb je mijn mailtje ontvangen, ik heb je een foto van het windscherm gestuurd, met een omschrijving van de montage van de site waar ik de foto gevonden heb. Daar staat in dat het scherm zonder gaten boren kan worden gemonteerd. Vandaar dat ik dacht dat hij aan de kap vast zat...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten