door ErikB » do nov 08, 2012 12:15 am
Ik volg helemaal Carl . . .
Het geluid dat je -sumier- beschrijft doet me denken aan een verzwakte batterij. De startmotor schiet z'n tandwiel naar de starterskrans, moet dan draaien, maar mist de power en laat alles vallen, om weer voldoende power te kunnen trekken om dat tandwiel weer naar de starterskrans te lanceren, enz...
Je batterij is echter in een goede staat .... dan is het een slecht contact. Een slecht contact op de startmotor heb ik al meer gezien. Als het echt slecht blijft, hou dan niet vol maar stop eerder met de startpogingen omdat je het een en ander kan laten oververhitten.
Is het geluid net ietsje anders, dan kan het zijn dat het tandwiel van de starter en de starterskrans niet echt super in elkaar passen. Dan zet je je auto in eerste en probeer je hem vooruit te duwen. Na enkele pogingen (die uiteraard mislukken), moet het wel mogelijk zijn om te starten.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)