BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
recentste slick shift gear kits
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

recentste slick shift gear kits

door Carl » wo nov 07, 2012 10:30 am

Er was al wel eens een topic over (http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=14&p=17&hilit=slick+shift#p17) maar ondertussen vliegen de termen MK4 en upgraded je langs de oren als je "slick shift" intikt.

Is er hier concreet iemand die op de hoogte is van de situatie rond deze kits?
    Ik wil ofwel bij MS ofwel bij B&G bestellen, waarbij ik een redelijke voorkeur heb voor B&G gezien zij het forum hier sponsoren. Uiteraard wil ik wel geen onbruikbare dingen kopen omwille van deze sponsoring.

Dus wie oh wie heeft hier iets van info over?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

Re: recentste slick shift gear kits

door Carl » vr nov 09, 2012 10:07 am

Zelf wat opzoekingswerk gedaan omdat er blijkbaar niemand hier iets over weet:

De kit die B&G aanbiedt is de Mike Satur kit. Er is dus geen verschil.

De 100£ surcharge is de extra som die je betaalt als je geen inruilmechanisme kan teruggeven. Het gaat dus wel degelijk om een inruilsysteem.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » za nov 10, 2012 11:15 am

BGF7050 was absoluut niet hetzelfde als de MS Slick Shift Kit.
    Of BGF7053 hetzelfde is, weet ik zo niet. Ik heb versie IV nog niet gezien. BGF7053 is in ieder geval nog verschillend van mijn MS SSK IIb.

Ik vind het ook bijzonder dat er inruil nodig is ... De SSK's van MS waren bij mijn weten volledig nieuwe stukken en er werd nooit op inruil gerekend.

Kortom: ik ben nog niet overtuigd dat ze hetzelfde zijn.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » zo nov 11, 2012 11:16 pm

Interessant!

Nochtans deze mail van Paul B&G gehad:

Good morning Carl.
    Thank you for the enquiry. The reason for the ‘£100 Surcharge’ is because these slick shifts are sold on exchange and the ‘£100 Surcharge’ is an incentive for you to exchange your old selector mechanism. If you have no exchange then you’ll be charged the £100.
    The slick Shift Kit is an Mike Satur product, but hopefully with us visiting Houten you’ll get up to 10% discount and free delivery.
    Regards,
    Paul Bowden

Er staat eigenlijk letterlijk dat de SSK een MS product is, niet dat het dezelfde is als de laatste versie van MS natuurlijk... Het kan alle kanten op zonder dat ik weet wat ik koop.
    Denk toch dat ik B&G ga vertrouwen.
    We zullen er in Houten een boompje over opzetten :-)

BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1