BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Winterslaap
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Winterslaap

    door Jodc » za nov 03, 2012 3:57 pm

    De F gaat binnenkort weer op winterslaap. Zijn er nog bepaalde tips waar ik best aan denk? De F wordt gestald in een droge afgesloten garagebox in een gebouw. Ik heb een massa sleutel (is dat de correcte term?) laten installeren zodat ik de batterij kan 'afkoppelen'. Op welke bandenspanning kan ik de wagen best pompen? De meningen lopen hierover nogal ver uit mekaar, vandaar... Alvast bedankt voor jullie tips!
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Re: Winterslaap

    door Jodc » za nov 03, 2012 4:06 pm

    Hmmm vele vragen zijn al beantwoord hier op het forum!

    Iedereen het eens om de banden op 3 bar te zetten??

    En ivm de batterij. Die is helemaal nieuw en zal dus niet meer geconnecteerd zijn door de 'coupe-circuit'. Is het dan nog steeds nodig die af en toe op de laden? Er is geen elektriciteit in de garage vandaar...
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Winterslaap

    door Kasper » za nov 03, 2012 4:30 pm

    Een stukje hogere bandendruk is wel verstandig, 3bar is een uitgangspunt. Op blokken zetten kan ook, dat is wel bewerkelijker. Dat is wat gunstiger voor de lagers.

    De batterij zal nu niet ontladen worden door lekstroompjes en verbruikers zoals de klok. In principe is het geen probleem om verder niets te doen en in het voorjaar gewoon te starten. (doe ik zelf zo met de C omdat ook ik geen stroom in de stalling heb) Op de F gebruik ik een nachtje de druppellader, puur voor het goede gevoel.

    Is de auto vorstveilig, meestal geen probleem omdat koelvloeistof geschikt is voor lage temperaturen maar toevallig ruitenwisservloeistof aangelengd met water?

    Softtop wel omhoog zetten, waarbij ik zelf ervoor kies om er geen spanning op te zetten.

    Verder als er geen vocht in de stalling kan komen, liever geen kleed of hoes die het water tegenhoudt. Je loopt dan het risico dat vocht onder het doek blijft en dus bij de auto.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Winterslaap

    door ErikB » za nov 03, 2012 6:03 pm

    Vochtvreter-doos in de garagebox zetten, dan is het zeker droog.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten