BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Raam gaat niet dicht.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Raam gaat niet dicht.

    door Rob » vr nov 02, 2012 7:47 pm

    Nadat ik voor het openen van mijn werkgevers slagboom het raampje aan de bestuurders zijde geopend had wou hij niet meer dicht. Tja tegenvallertje, zeker als het regent. :evil:
    Motortje liep wel maar het geluid voorspelde een mankementje aan de overbrenging.
    Ik heb nog geen tijd gehad het mechanisme uit te bouwen om te kijken of hier nog iets aan te herstellen is.
    Maar wat ik vragen wou is of er hier mensen zijn die hetzelfde al eens gehad hebben. Valt hier nog iets aan te fixen of kan ik beter meteen op zoek naar een nieuwe "raamaandrijving" of "regulator"?
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Raam gaat niet dicht.

    door Cagivist » vr nov 02, 2012 8:20 pm

    Heb ik aan bestuurderzijde ook en is bij mij het onderste gedeelte ( datgene dat de ruit omhoog duwt ) . Die blijkt doormidden te zijn en zal dus een andere moeten aanschaffen :cry:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Raam gaat niet dicht.

    door ttdesign6 » vr nov 02, 2012 9:56 pm

    Hey Rob, is het raam niet onder de stopper geschoten waardoor het niet omhoog kan? Dan zit ie muurvast. Ik heb het zelf wel eens aan de rechterkant en dan moet je het even op de plaats helpen. Mocht je hulp nodig hebben bel even, dan kom ik langs.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Raam gaat niet dicht.

    door Rob » vr nov 02, 2012 10:33 pm

    @Tom, Ik heb het raam eenmaal thuisgekomen gesloten door het met een handje mee onhoog te trekken, Het raampje is dus nu dicht. Als ik hem open, zakt hij wel maar bij het sluiten hapert hij weer en moet ik dus een handje mee helpen.
    Het geluid doet vermoeden dat de tandjes niet in elkaar grijpen.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Raam gaat niet dicht.

    door ttdesign6 » vr nov 02, 2012 11:08 pm

    Dan is het inderdaad het mechanisme en niet de stopper. Succes!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Raam gaat niet dicht.

    door Rob » zo nov 11, 2012 12:27 am

    Ik heb nog steeds geen tijd gehad het op en neer mechanisme van mijn portierraam uit te bouwen en dus achter de oorzaak te komen waarom het niet werkt. Maar aangezien ik begin december toch nog in de UK kom leek het me misschien handig om meteen te shoppen voor nieuw spul
    Ik ben dus op zoek gegaan naar een "window regulator met motor" en kwam bij Sussex cars het juiste onderdeel tegen voor een uitermate schappelijke prijs maar met de volgende tekst "From Chassis Number - WD30082 Onwards" Als ik dit nummer naast mijn chassisnummer leg zou ik bij god niet weten of ik wel "onwards" ben aangezien mijn nummer eindigt op AD met 6 eindcijfers.
    Kunnen de chassisnummerspecialisten hier uitkomst bieden?.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Raam gaat niet dicht.

    door ErikB » ma nov 12, 2012 1:13 am

    Geen idee wat het verschil is in het onderdeel en of het uitwisselbaar is, maar AD (vanaf 1995) komt voor WD (modeljaar 1998), XD (modeljaar 1999), YD (mk2), 1D tot 9G (respectievelijk modeljaren 2001 tem. modeljaar 2009). De D staat overigens voor eentje uit Longbridge, de G voor eentje in China geassembleerd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Raam gaat niet dicht.

    door Rob » ma nov 12, 2012 1:34 am

    Dankjewel Erik, Dit onderdeel is dus blijkbaar voor bouwjaar '98 en later, dus niet het juiste voor mij ('97). Dan maar gewoon naar B&G.
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten