BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Remmen
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do jul 28, 2005 1:21 pm

    Sander schreefColonIk heb ook geen ABS, was destijd (iig op de MPi) een optie. De eerste Trophy's zat het ook niet op omdat ze het niet lekker afgesteld kregen met de AP Brakes. Gezien de nieuwe spulletjes die zeer binnenkort onder de F gaan ben ik blij dat ik geen ABS heb :D


    ABS of niet, een MGF remt ontzettend slecht. Met ABS heb ik diverse malen gehad dat ik snel moest remmen, met de andere auto (Ford Focus) zou ik op deze afstand veel sneller tot stil stand zijn gekomen. De wielen blokkeren ook nog wel gemakkelijk met ABS.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jul 28, 2005 4:21 pm

    Waaaayyyyy OT, maar piepen de 1144-ers ook ? Ik dacht dat die kwaal pas opdook bij 1166 en 1177.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do jul 28, 2005 4:29 pm

    ErikB schreefColonWaaaayyyyy OT, maar piepen de 1144-ers ook ? Ik dacht dat die kwaal pas opdook bij 1166 en 1177.


    Ik heb achter de 1144 al steken en het piept voorlopig nog niet ;) Het fluit onder het rijden maar ik denk dat het de groeven in de schijven zijn na het afdraaien.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do jul 28, 2005 5:55 pm

    Sander schreefColonEen F remt niet geweldig maar zeker niet slecht (relatief begrip natuurlijk), controleer het systeem eens, wanneer is de remolie ververst ? Hoe is de staat van de schijven ? Lekt er geen olie op de schijven ?



    remolie ververst ? Geen idee

    Hoe is de staat van de schijven ? Geen idee

    Lekt er geen olie op de schijven ? Geen idee

    Heb je misschien iets aan foto's? Die kan ik zo maken...
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do jul 28, 2005 6:02 pm

    laat maar komen die foto's, mijne F remt wel degelijk goed, akkoord, je moet wat doortrappen in vergelijking met andere auto's maar het gaat hard als het moet. Natuurlijk wat opbouwend remmen en niet alles ineens toesmijten, bij gebrek aan motor tussen de voorwielen duurt het iets langer voor de gepaste druk erop staat maar heb er nog nooit problemen mee gehad. Wel fluit het ook wat van achter, ik zoek het type eens op.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do jul 28, 2005 7:21 pm

    De foto's heb ik even gezipt, anders gaat die layout hier een beetje lelijk worden.

    http://members.home.nl/ckny/MGFBE/Auto.rar

    Op 2 foto's heb ik met een rode pijl aangegeven waar de schokbreker lek is, dit is alleen aan de rechterkant
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jul 28, 2005 7:57 pm

    Ziet er in mijn ogen allemaal relatief goed uit. De schijven hebben wel al een beetje een rand, maar zijn nog niet echt in gegroeft IMO. Daar kan je dus nog wel even mee. De staat van de blokken kan ik op de foto niet goed zien, maar de schokdempers zijn in ieder geval aan vervanging toe. Misschien in één keer opteren voor het betere werk van Bilsteins ?
    Andere opties zijn KONI, SPAX en TECHSPEED, maar ik zou dus de Bilsteins kiezen. Wat wel moet gezegd worden is dat het lekken van de schokdempers geen invloed uitoefent op het remgedrag van uw F.

    Ben je echt niet tevreden over de remkracht, kan je dus Sanders raad opvolgen. Je kan, als je een rem upgrade kiest, deze eventueel aanvullen met een remservo steun; t'kost niks, en geeft echt wel een verschil in het gevoel in de "rempedaal-trap".

    Succes
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr jul 29, 2005 1:09 am

    Die dempers zijn volgens mij lek, ik zou nieuwe plaatsen (altijd per 2) Verkoopt MG-SP ook als Bilstein dempers met Techspeed setting ?

    Je remmen zien er goed uit, ik zou beginnen met andere (verse) olie en een Brake servo bracket. Je hebt ABS dus het plaatsen is wat lastiger maar nog steeds goed te doen. Als je het resultaat niet geweldig vind kun je het beste je schijven laten afdraaien en b.v een setje greenstufs rondom monteren.
    Building >200BHP K-series
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr jul 29, 2005 1:12 am

    Bij nader inzien denk ik dat kapotte dempers de "bite" van de remmen nadelig zal beïnvloeden doordat de wagen gemakkelijker deint. Je uiteindelijke remkracht is niet minder maar het kan wel een dof gevoel geven in het pedaal.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jul 29, 2005 1:15 am

    Sander, een brake servo braket is juist gemakkelijker te plaatsen op een wagen met ABS, omdat dan de remleidingen iets minder in de weg zitten voor het boren van de 2 gaten.
    T'wordt echter lastiger, maar nog steeds doenbaar met wat gevloek, als je de bracket moet monteren op een wagen met airco.
    Kapotte dempers zullen inderdaad het remgedrag niet ten goede komen, maar ik denk nu ook weer niet dat het echt voelbaar wordt, per slot van rekening zijn de dempers van Coen waarschijnlijk niet stuk, maar lekken ze hard, waardoor een vervanging zich opdringt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr jul 29, 2005 1:31 am

    Als er olie uit gaat worden ze toch slapper ? Bij het verlagen van mijn vorige wagen vond ik de remresponse duidelijk beter :?

    Het zou idd wel eens een wagen met Airco kunnen zijn dat het lastiger plaatsen is met de BSB...
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jul 29, 2005 1:37 am

    Sander schreefColonAls er olie uit gaat worden ze toch slapper ? Bij het verlagen van mijn vorige wagen vond ik de remresponse duidelijk beter :?


    Let op het woordje "waarschijnlijk" in mijn tekst hierboven, want veel hangt af van de hoeveelheid die ze reeds gelekt hebben.
    Daarenboven mag je de dempers van een F, niet vergelijken met die van een gewone wagen, Bij een gewone wagen dempen ze veel harder mee, bij een F, dacht ik, dat ze vooral als functie hebben, het comfort te verhogen. Correct me if I'm wrong.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr jul 29, 2005 2:16 am

    Het hydragas heeft al een bepaalde demping, de dempers zijn in feite hulpdempers; om net nog dat beetje extra demping te geven. Geen idee wat het met het comfort doet, ik denk dat het er zelfs stugger van wordt ?
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten