TTB 56
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    TTB 56

    door adaerts » wo okt 17, 2012 10:11 pm

    Weet een van de technische mensen of en zoja welk verschil het maakt om in een TF160 de TTB 52 te vervangen door een TTB 56?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: TTB 56

    door Sander » do okt 18, 2012 8:12 am

    Heeft geen zin tenzij je voor meer dan 200pk gaat ;)
    Building >200BHP K-series
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: TTB 56

    door adaerts » do okt 18, 2012 8:27 am

    Bedankt Sander, ik neem aan dat er dan veel meer nodig is in combinatie met een TTB 56.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: TTB 56

    door Sander » do okt 18, 2012 9:36 am

    Exact ;)
    Building >200BHP K-series
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: TTB 56

    door luigi1515 » do okt 18, 2012 11:01 am

    Ik zeg doen Ad! :devil-(
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: TTB 56

    door Carl » do okt 18, 2012 11:19 am

    Kijk, net om zo'n dingen te testen wordt er een Dynodag georganiseerd.....
    Erover babbelen en dromen is leuk, maar het proberen is nog leuker
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: TTB 56

    door adaerts » do okt 18, 2012 1:05 pm

    Ja Carl,
    Daar is inderdaad een Dynodag voor maar ik ga geen onderdelen kopen en inbouwen als ik van te voren niet weet of het wel resultaat kan opleveren. Vorig jaar had mijn TF op de Dyno slechts 141pk wat eigenlijk 160 had moeten zijn en kreeg als enige advies de de-cat er onderuit te halen en dan maar een keertje terug te komen op de dyno. Dus met dat advies kon ik eigenlijk niets.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: TTB 56

    door Sander » do okt 18, 2012 1:22 pm

    DE tip voor jou is om bij ZandF een nieuwe ECU met remap te bestellen. Meer vermogen per euro ga je niet winnen. Ik heb deze ook op mijn ZR. Met een paneelfiltertje en sportdemper (van deze laatste 2 is de winst nihil) zou het me verbazen als ik onder de 170pk zit. Kies meteen voor de "moderate burples en pops" versie zodat je uitlaat lekker doet rommelen en doe hem (Mark) de groeten van mij :)

    http://www.zandf-tuning.co.uk/

    Doe ook eens je luchtfilterslang los van je throttlebody en laat iemand (met de motor uit) eens het gas indrukken. Gaat de klep wel helemaal open ? Is er geen (grote) mismatch in de aansluiting van de throttlebody op het inlaat plenum ?
    Building >200BHP K-series
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: TTB 56

    door schrokke » do okt 18, 2012 8:14 pm

    Ik heb al een tijdje een 56mm gasklep klaar liggen. Maar ik kan nergens een interface vinden om een MEMS 1.9 te herschrijven. En zonder aangepast programma heeft een 56mm klep geen zin op systemen met MAPsensor.
    Enig alternatief IMO is de benzinedruk verhogen, geeft min of meer hetzelfde effect als programma aanpassen. Al is dat ook maar beperkt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: TTB 56

    door adaerts » do okt 18, 2012 8:23 pm

    Op Ebay staan er 2 te koop.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: TTB 56

    door Bruno » zo okt 21, 2012 2:03 am

    ik heb er een klaar liggen voor de F en op de racer staat er nu ook eentje...benieuwd wat het gaat geven bij mijn wagens...
    Je moet wel een van de karterontluchtingbuisjes voorzien van een filtertje, want op de 65mm zit er maar voor 1 darm een aansluiting.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    British Steel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON zo okt 14, 2012 3:47 pm
    WoonplaatsCOLON Lampertheim, Germany
    CONTACTCOLON

    Re: TTB 56

    door British Steel » zo okt 21, 2012 10:16 am

    Ik heb een 56 gashendel geïnstalleerd, zeg ik dat brengt meer koppel in het middengebied. Maar de rest van de componenten zijn ook verbonden.
    Ik heb een Grenn Twister (Cold Air Inductie) installeerde een sport-katalysator en een Milltek Take 4, dus de auto was zeer goed, nu moet ik de ZandF en de auto loopt perfect remap.
    Het gaspedaal kocht ik hier, want het is er allemaal: http://www.ebay.co.uk/itm/56mm-Throttle ... 3f1dc2b9e6
    Groeten Klaus
    MGTF135, Starlight Silver,
    MGTF135, Platinum Silver,
    MGTF135, British Racing Green (HFF),
    MGZR160 MKII, X-Power Grey,
    alles origineel

    Homepage: MG-Worms
    Facebook: Facebook
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: TTB 56

    door schrokke » ma okt 22, 2012 8:04 am

    Een 56mm gasklep geeft je een hoger koppel maar ook een hoger topvermogen. In principe zou het zelfs een iets zuinigere motor moeten opleveren in deellast. Maar je moet zeker aanpassingen doen aan de inspuiting. Doe je die niet, brengt het bijna niets op in deellast en heb je kans om motorschade op te lopen in vollast. Vooral in vollast gaat de motor te arm lopen, waardoor de zuigers oververhit zullen geraken en vastlopen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: TTB 56

    door Sander » ma okt 22, 2012 11:23 am

    Zuiniger in deellast is misschien 0,001%. Dat ga je niet merken. Aanpassing van het motormanagement is niet noodzakelijk omdat open loop de MAP sensor de boel compenseert en closedloop de lambda sensor.
    Building >200BHP K-series
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: TTB 56

    door adaerts » ma okt 22, 2012 1:59 pm

    Ik concludeer dus dat het geen zin heeft om 100 euro te investeren voor de aankoop van een TTB56 en dan verder niets aan de motor of afstelling te veranderen.
    Of zie ik dat verkeerd?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten