tik rechtsvoor
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

tik rechtsvoor

door The_Ripper » za okt 06, 2012 3:59 pm

Bij mijn mgF hoor je rechtsvoor een klik-klak geluid als ik een drempeltje schuin neem. Het is net of er iets ergens uit klikt en daarna weer ergens op/tegenaan klikt.
    Daarnaast komt er rechtsvoor ook een 'krakend' geluid vandaan als ik bijvoorbeeld over klinkerweggetjes (of alles wat geen strak asfalt is) rij.

Dit is voor mij erg storend, en ik ben bezig om de auto 200% te krijgen. Het komt uit de buurt van de rechter voorschokdemper (vanuit de bestuurdersstoel gezien).

Wat zou het kunnen zijn? Hebben mensen deze ervaring misschien ook al gehad? Het gaat om een mgF uit 1997.

Op wat korter termijn wil ik al lowering pins gaan plaatsen, dus ik kom iig vast wel in de buurt met het sleutelen.

Alle suggesties zijn welkom!

08-02-2013 toegevoegt:
    Een voorzichtige vraag:

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om hier naar te gaan kijken. Toch doe ik het het liefste met iemand die al wat meer verstand/ervaring heeft met MG. Zou iemand zo super vriendelijk willen zijn om er samen met mij eens naar te kijken?

Ik woon in omgeving Dordrecht (zuid holland).
    Ik kan gewoon met mijn auto ergens naartoe komen rijden.

Alvast mijn grote dank.
    Laatst bijgewerkt door 1 op The_Ripper, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

Re: tik rechtsvoor

door Andros » zo okt 07, 2012 12:19 am

Draagarm mss? Heb het al wel gehad dat er bij mij achter los zaten met rare geluidjes tot gevolg, voor nog niet gehad. Keertje opkrikken en zien voor speling...
    De nachtspotter!
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

door Cagivist » zo okt 07, 2012 6:05 am

Het krakend geluid waren bij mij versleten rubbers van de schokdempers.Veren deed de F nog goed maar de rubbers waren verduurd.
    Misschien ook is nakijken?
    :idea: je kan de rubbers is inspuiten met silyconespray om te zien of het gekraak dan vermindert.
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497

door The_Ripper » zo okt 07, 2012 12:38 pm

Bedankt mijn heren. Hij gaat volgend weekend wss de brug op om mn Milltek erop te zetten, dus kan ik dat ook gelijk eens nakijken...
    Het is trouwens meer een 'klak-klonk' geluid...
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

• crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » zo okt 07, 2012 1:05 pm

Kan ook de crosmember zijn achter het dashbord in.. die geeft ook een bizar geluid soms en best luid dan.

http://www.mgfcar.de/cross_member_bar/index.htm
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » ma okt 08, 2012 10:49 am

gegarandeerd de bovenste draagarm icm met de pen uit de hydragasbol. Onderaan zit er een plastic stofkap, deze gaat wel eens kapot en dan roest de boel na een tijdje met dit geluid tot gevolg.
    Hint : als je lowering pins gaat plaatsen scoor dan minstens 1 reserve stofkapset.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497

door The_Ripper » ma okt 08, 2012 12:15 pm

Carl schreefColongegarandeerd de bovenste draagarm icm met de pen uit de hydragasbol. Onderaan zit er een plastic stofkap, deze gaat wel eens kapot en dan roest de boel na een tijdje met dit geluid tot gevolg.
    Hint : als je lowering pins gaat plaatsen scoor dan minstens 1 reserve stofkapset.

Ok bedankt.
    Wat moet ik aanschaffen/vernieuwen om dit probleem te verhelpen? Is het lastig/veel werk om het zelf te doen?

Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » ma okt 08, 2012 11:16 pm

Als dit het probleem is, en dat kan je eenvoudig vaststellen als je je wiel even afneemt, dan heb je absoluut een hydragaspomp nodig om verder te kunnen.

Indien de slijtage vergevorderd is moet je mogelijks ook de bovenste draagarm vervangen.

De knuckle zie op deze pagina http://www.mgfcar.de/epc/324.htm en heeft nummer 8

De draagarm zie je op deze pagina http://www.mgfcar.de/epc/378.htmop nummer 5, het cijfer is niet vermeld, maar het is het deel in de omkadering in stippellijn.

Op zich is het geen moeilijke klus, maar je hebt wel de pomp nodig om de druk af te laten en liefst vacuum te zuigen, dan kan je alles demonteren zonder dat er nog spanning opzit.
    PROBEER NIET DIT TE DEMONTEREN ZONDER DE DRUK AF TE LATEN !

Eventueel kan je de vloeistof uit de nipples vooraan laten lopen, maar dan kan je de vloeistof niet recupereren. Je hebt dan sowieso een hydragaspomp nodig om terug op druk te zetten voor je de auto terug kan verplaatsen, dus even goed kijken of je een pomp kan scoren ergens.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

tik rechtsvoor

door RemcovanKuilenburg » di okt 09, 2012 9:24 am

Kijk ook even naar de draagarm en de pin waar de hub op zit. Deze kan ook los zijn. Het waren bij mij met dezelfde symptomen. Auto opkrikken wiel er af en met een koevoet proberen je draagarm naar beneden te duwen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497

door The_Ripper » di okt 09, 2012 12:34 pm

Ik gooi de auto wel even bij jou af Remco! :p

Van het weekend gaat de auto de brug op ivm montage Milltek, dus ik zal dan gelijk even kijken...

Waar moet ik precies op letten? Rechter voorwiel eraf en dan kijken of er speling op zit? Dit is slecht neem ik aan. Ik bedoel hiermee dat ik niet precies weet welke onderdelen ik na moet kijken en welke symptonen goed of slecht zijn...

Iig heel erg bedankt voor de support tot nu toe, ik zal ook nog wel even zoeken naar een how-to ofzo.

De draagarm is het denk ik wel, want het klinkt alsof er iets kan bewegen bij een drempel die ik schuin neemt, alsof er rechtsvoor heel het wiel 3cm omhoog en omlaag kan bewegen (zo klinkt het).

Nogmaals bedankt voor de uitgebreidde moeite die jullie nemen met het plaatsen van links e.d!

Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » di okt 09, 2012 10:06 pm

Heeee, maar daar dient dit forum echt wel voor hoor !
    't Is dit dat MGF rijden zo speciaal maakt, de aandacht die mensen voor elkaar hebben.
    49% van het genoegen aan de MGF zit hier in het forum :-)

ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

door ovi » vr okt 19, 2012 10:42 am

Zelfde probleem met onze TF vanaf we hem gekocht hebben! :roll:
    Stukken staan nog steeds in bestelling! :(
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497

door The_Ripper » vr okt 19, 2012 11:26 am

Dus jij hebt hetzelfde probleem en heb al onderdelen besteld om het te maken?
    Ga je het zelf doen?

• kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

door kris2 » zo okt 21, 2012 10:42 pm

RemcovanKuilenburg schreefColonAuto opkrikken wiel er af en met een koevoet proberen je draagarm naar beneden te duwen.

Eens het wiel eraf, een tweede krik tussen bovenkant remschijf en wielkast plaatsen. Wielkast eerst beschermen met houten blok zodat de krik er geen deuken induw. Dan draagarm naar beneden krikken.
    MGF VVC Charcoal
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497

door The_Ripper » vr feb 08, 2013 1:07 pm

Een voorzichtige vraag:

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om hier naar te gaan kijken. Toch doe ik het het liefste met iemand die al wat meer verstand/ervaring heeft met MG. Zou iemand zo super vriendelijk willen zijn om er samen met mij eens naar te kijken?

Ik woon in omgeving Dordrecht (zuid holland).
    Ik kan gewoon met mijn auto ergens naartoe komen rijden.

Alvast mijn grote dank.