BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Afstomen motor
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Afstomen motor

    door Gydotron » zo sep 23, 2012 4:24 pm

    Ik zou graag mijn motor laten afstomen.
    Ik weet dat je een aantal elektrische onderdelen, zoals alternator, delco, ... moet afdekken tegen vocht-ingezijpeling.
    Wie heeft er ervaring mee?
    Waar kan je dat vakkundig laten doen in provincie Antwerpen?

    Grtn Guido
    MGF
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Afstomen motor

    door ttdesign6 » di sep 25, 2012 10:57 am

    Meguiars had geweldige producten voor het reinigen van de motor. Of ik ze zelf zou gebruiken, weet ik niet gezien de onderdelen die zo onbeschermd zijn.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

    Re: Afstomen motor

    door kris2 » do sep 27, 2012 2:06 pm

    Afstomen zou ik niet doen. Veel te diepe indringing van vocht op de verkeerde plaatsen.
    Inspuiten met een motorontvetter en daarna afspoelen met een drukspuit zoals voor gebruik in de tuin. Geeft een fijne waterstraal die goed richtbaar is en van gevoelige onderdelen kan worden weggehouden.
    Mijn motor zo gekuist na een olielek, prima resultaat en geen vochtproblemen achteraf.
    MGF VVC Charcoal
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Afstomen motor

    door Sander » do sep 27, 2012 3:05 pm

    Ik gebruik comma hyperclean

    inspuiten op een warme motor, eventueel inborstelen met een kwast en met een tuinslag weer afspoelen. Als mag je natuurlijk niet de drap zomaar weg laten lopen. Je kan overwegen het in een wasbox te doen.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten