vraagje ivm nieuwe motor. update
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    vraagje ivm nieuwe motor. update

    door gille » ma sep 10, 2012 8:20 pm

    Na zo ongeveer alles geprobeerd te hebben blijft mijn f
    druk opbouwen. :stress-{
    Nu kan ik voor een zeer mooie prijs een motorblok van een
    rover 400 krijgen,ook mk1 zoals in mijn f steekt,maar... ??
    in de rover steekt een 1.6 111pk motor,
    in mijn f nu een 1.8 120pk blok.
    Mijn vraag nu:is deze makkelijk te veranderen zonder
    dat er al teveel bij komt kijken,wetende dat ik geen programeertools
    heb.(T4 ofzoiets toch?)
    Laatst bijgewerkt door 1 op gille, in totaal 0 keer bewerkt.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: vraagje ivm nieuwe motor.

    door Sander » ma sep 10, 2012 9:07 pm

    Nee.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vraagje ivm nieuwe motor.

    door gille » di sep 11, 2012 1:03 pm

    waauw sander,kan je dit ook motiveren??
    bedoel dan bv, wat heb ik minimaal nodig om de job klaar te krijgen?
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: vraagje ivm nieuwe motor.

    door Sander » di sep 11, 2012 2:45 pm

    Een blok uit een F. Anders zit je te kloten met de ECU en is de motor kabelboom niet "plug&play" met de auto kabelboom.

    Druk opbouwen kan toch alleen maar door een HGF of een scheur in de kop of een liner ? Dat kan niet zo heel moeilijk zijn om te vinden.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vraagje ivm nieuwe motor.

    door gille » di sep 11, 2012 7:34 pm

    was het maar zo makkelijk te vinden...
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vraagje ivm nieuwe motor.

    door gille » di sep 11, 2012 10:56 pm

    kan de motor van een tf er zo maar in ??
    heb ik hier ook nog liggen :?
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: vraagje ivm nieuwe motor.

    door Sander » wo sep 12, 2012 12:01 pm

    Dat gaat ook niet zomaar omdat de blok naar wagen connector anders is. Als je sensoren en ontsteking (nokassen modificatie!) van je huidige blok overzet zou het moeten kunnen. Je krijgt dan wel een automatische spanrol ipv de originele.
    Je kan tevens de inlaat van de 135 monteren als je die aanpast.

    Let erop dat de bak van een 135 korter is dan die van een MGF MPI.
    Alternatief kan je de kabelboom aanpassen en de alarm module opnieuw matchen of de alarm code laten verwijderen uit de 135 ECU door ZandF in de UK.

    Met nokas en inlaat aanpassingen kan ik je evt verder helpen en als je toch bezig bent kan je kop misschien geport worden.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vraagje ivm nieuwe motor.

    door gille » wo sep 12, 2012 1:37 pm

    Dank je Sander,ik had het mij net iets makkelijker voorgesteld.
    Ik denk dat ik toch maar gewoon van de tf (rhd) mijn daily
    ga maken,dan heb ik desnoods een heel jaar om aan de f
    een beetje te f*cken :-{{ en het probleem te vinden.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: vraagje ivm nieuwe motor.

    door Sander » wo sep 12, 2012 3:43 pm

    Kop eraf, zuigers eruit, liners markeren en eruit en 100% inspecteren. Het kan niet heel moeilijk zijn. Zie het als een uitdaging ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vraagje ivm nieuwe motor.

    door gille » wo sep 12, 2012 5:50 pm

    voila,met deze en dankzij sander is mijn winter bezet.
    zal het hier uptodate houden.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. Update

    door gille » zo sep 23, 2012 11:57 am

    ik heb nu geprobeerd om bij slang die van de automatische ontluchter (op koelwater)
    naar het expantievatje gaat:de kogel uit de afsluiter gehaald,
    nu word er dus bij hoge toeren de waterstroom niet meer geblokkeerd,en kan er dus volgens mij ook steeds eventueel lucht dat in het systeem zit naar het expantievatje afgevoerd worden.
    en...tot mijn verbazing rijdt ik ondertussen zo'n 1500km. zonder dat er nog een probleem
    geweest is met overkoken van het systeem,weet ook wel dat dit niet de normale manier van werken is,maar blijkbaar wel een goede manier.
    als ik evenwel bij koude motor de radiator ontlucht zit er toch nog een ietsiepietsie lucht op,enkele luchtbelletjes zie ik nog komen.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. update

    door Tukker » zo sep 23, 2012 1:17 pm

    Goed ontluchten is een kunst. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. update

    door The_Ripper » za okt 20, 2012 3:39 pm

    Ik heb een vraag in dezelfde trend:

    Mijn auto heeft denk ik ook te maken met een hgf en een bijna versleten koppeling. Dit gaat aardig wat geld kosten. Ik ben (nog) een leek op autogebied (motoren al wel eigen gemaakt) en vroeg me af of ik in mijn auto (120pk uit 1997) een vvc blok kan plaatsen. Dan heb ik heel wat meer vermogen en relatief in kosten niet zo heel veel meer kwijt?

    Nog een (noob)vraag: die koppeling, zit dat al inbegrepen in een mogelijk ander blok of is dit een geval apart?

    Ik ben benieuwd, ik ben gewoon wat mogelijkheden aan het overdenken, voor dit geld kan je het maar beter gelijk goed doen...
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

    Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. update

    door crazywolf » za okt 20, 2012 4:49 pm

    The_Ripper schreefColonIk heb een vraag in dezelfde trend:

    Mijn auto heeft denk ik ook te maken met een hgf en een bijna versleten koppeling. Dit gaat aardig wat geld kosten. Ik ben (nog) een leek op autogebied (motoren al wel eigen gemaakt) en vroeg me af of ik in mijn auto (120pk uit 1997) een vvc blok kan plaatsen. Dan heb ik heel wat meer vermogen en relatief in kosten niet zo heel veel meer kwijt?

    Nog een (noob)vraag: die koppeling, zit dat al inbegrepen in een mogelijk ander blok of is dit een geval apart?

    Ik ben benieuwd, ik ben gewoon wat mogelijkheden aan het overdenken, voor dit geld kan je het maar beter gelijk goed doen...


    Voor een VVC te plaatsen ga je ook de kabelboom/ECU enz moeten wisselen .. dus best veel werk en kosten.
    Als het puur voor het extra vermogen is kan je beter zonder VVC gaan tunen (head porten,52mm throttle body,andere nokkenassen) denk dat je er meer uitlaat dan en minder kosten hebt, tenzij je al een motor incl ECU hebt liggen.

    Koppeling hangt wel aan de motor maar als je een swap doet raad ik toch een nieuwe aan vermits hij dan toch los is en je hier normaal zeer moeilijk aan kan.

    Maar een enigineswap doen in een F doe je zeker niet voor kosten te verlagen... dit is namelijk een best groot werk ... als je het zelf doet ok maar als je het laat doen zeker niet aan te raden ivm werkuren.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

    Re: vraagje ivm nieuwe motor. update

    door The_Ripper » za okt 20, 2012 9:30 pm

    Haha ok, dan hou ik het gewoon bij een 120pk blokje...

    Maar bedoel je nou ook dat het moeilijk en veel werk is om een koppeling te vervangen?
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

    Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten