Koppakking (jawel!)
  • Avatar gebruiker
    jvdg
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 36
    GeregistreerdCOLON ma sep 27, 2010 9:48 am
    WoonplaatsCOLON Voorhout

    Koppakking (jawel!)

    door jvdg » wo sep 05, 2012 4:10 pm

    Ook ik moet er nu helaas aan geloven, mayonaise op de pijlstok.
    De auto ( MGF 1.8 ) staat inmiddels bij de garage (Autohome te Leiderdorp) en de diagnose is bevestigd.
    Nu wordt mij verteld dat naast alleen de koppakking vervangen ook de cilinderbussen een "beurt" kunnen gebruiken. Naast dit worden ook gelijk de distributieriem & waterpomp vervangen.

    Cilinderbussen zeggen mij niets, maar het geintje zou me volgens de garage tussen de €1500,- & €1750,- gaan kosten. Vrij prijzig voor een auto die ik destijds voor iets meer dan het dubbele gekocht heb.
    Kan iemand mij vertellen of dit een redelijk bedrag is? Ik wil natuurlijk wel dat de auto nog even vooruit kan, maar wat mij betreft is de auto dan bijna economisch total loss.

    Long story short: Ik neem aan dat er genoeg ervaringen met HGF's zijn ( :lol: ), kan dit (veel) goedkoper?
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    Re: Koppakking (jawel!)

    door vanspeed » wo sep 05, 2012 4:39 pm

    Hebben ze de kop er al af gehaald ? anders is de conclusie om de cilinderbussen een "beurt" te geven wel voorbarig.
    Overigs vind ik cilinderbussen een "beurt" geven wel een vage omschrijving van een garage.
    1998 mgf vvc
    fase 1: modificaties: AP big brake kit,16" multispokes (75th Anniversary) wheels,MGTF conversion,chrome sidevents
    fase 2: K&N cold air filter,52mm TB,4-2-1 manifold,D-cat,scorpion twin dual exhaust
    car audio: alpine cda-9853R

    fase 3: DVA k06 kit, omega forged pistons, a Sander-head, piper vernier pulleys, EMS-4 bluetooth ecu, auto teknix road elise airbox, D1 oilcatch tank,315cc bosch ev6 injectors

    Mg ZR yellow
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Koppakking (jawel!)

    door Bruno » wo sep 05, 2012 4:40 pm

    Wat is er dan mis met die cilinderbussen, zijn ze gezakt ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    jvdg
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 36
    GeregistreerdCOLON ma sep 27, 2010 9:48 am
    WoonplaatsCOLON Voorhout

    Re: Koppakking (jawel!)

    door jvdg » wo sep 05, 2012 4:44 pm

    Nee, de kop is er nog niet af. Het ligt, gezien het type, meer in de lijn der verwachting dat het moet gebeuren. Die marge hebben ze dus wel al ingecalculeerd.

    Wat ze precies doen is mij niet helemaal duidelijk. Het schijnt dat ze nog wel eens los willen zitten, wat ze er dan exact mee doen om dat te repareren werd mij niet duidelijk (ook niet na herhaalde uitleg).

    @Bruno: Het schijnt dat wanneer je ze met de hand kunt draaien er de mogelijkheid bestaat dat er koelwater langs de bussen kan lekken naar het carter.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Koppakking (jawel!)

    door Tukker » wo sep 05, 2012 5:16 pm

    jvdg schreefColonNee, de kop is er nog niet af.


    Er wordt met jou overlegt om hun zakken te vullen, Maar het zou natuurlijk kunnen dat de bussen niet goed zijn.

    Als je hem daar laat herstellen zou ik hem eerst laten openen en dan een prijs opgave zodat je nog een second opinion kunt laten doen.
    Als je dat van te voren mededeelt worden ze wel voorzichtig met de prijs opgave. :)
    Vraag ook naar de kosten voor het openen als je hem niet laat herstellen!

    Lees ook even of er eventueel negatief wordt geschreven over deze garage op het forum.!

    edit
    viewtopic.php?f=2&t=12656&p=177132&hilit=Autohome#p177132
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Koppakking (jawel!)

    door Ultimate » wo sep 05, 2012 5:50 pm

    Tja... veel geld, ik heb destijds 1900 euro betaal.
    HGF reparatie, nieuwe koelbuizen en nieuwe radiateur.
    Ook gelijk alles laten reinigen en vervangen wat kon.

    Rij nu al 2,5 jaar probleemloos thumbsup
    Dus ook al het kost het wat, doe het wel goed.
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Koppakking (jawel!)

    door RemcovanKuilenburg » wo sep 05, 2012 8:26 pm

    Wat is duur en wat is goedkoop? Het is wat werk om te vervangen. Bussen is zo zonder te kijken onzin om te roepen. Vervangen ze ook gelijk de distributie riem? Dan is het niet echt duur vind ik.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Koppakking (jawel!)

    door Carl » do sep 06, 2012 12:06 am

    Ik vind de prijs niet fout, als het goed gedaan is tenminste.
    Vraag ook om de spanrol van de distributieriem te vervangen!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Koppakking (jawel!)

    door Sander » do sep 06, 2012 8:39 am

    Aan de andere kant koop je voor dat geld ook een 2ehands blok en laat je het plaatsen.
    Als de bussen inderdaad gezakt zijn doe je dat het beste.
    Als de bussen enkel los staan moet je de monteur slaag geven want die komen niet "zomaar" los tijdens gebruik.

    Misschien het moment voor wat extra pk's uit je kop te halen ;)
    Als je de kop voor een weekje bij mij kan krijgen kan ik hem inspecteren, reviseren vlakken en eventueel wat modificaties doorvoeren.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Koppakking (jawel!)

    door ovi » do sep 06, 2012 4:24 pm

    En niet vergeten dat ze ofwel nieuwe kopbouten monteren of van de oude een stukje afslijpen!
    Dit is één v/d oorzaken dat deze blokjes zo vlug een probleem met de koppaking krijgen aangezien de kopbouten enkele mm langer worden en dus bij het vervangen van de koppaking je eigenlijk de cilinderkop niet deftig kan aantrekken! :?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Koppakking (jawel!)

    door Sander » do sep 06, 2012 4:36 pm

    ovi schreefColonEn niet vergeten dat ze ofwel nieuwe kopbouten monteren of van de oude een stukje afslijpen!
    Dit is één v/d oorzaken dat deze blokjes zo vlug een probleem met de koppaking krijgen aangezien de kopbouten enkele mm langer worden en dus bij het vervangen van de koppaking je eigenlijk de cilinderkop niet deftig kan aantrekken! :?


    Sorry maar dat is een broodje aap.
    Als je rek bouten te vast aan draait wordt de druk minder en rekken ze uit. Buiten de "plastic" range.
    Dat komt niet meer goed, je kan er niet gewoon een stukje af slijpen.

    Tijdens normaal gebruik worden ze ook niet een paar mm langer.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Koppakking (jawel!)

    door Tukker » do sep 06, 2012 6:53 pm

    Rekbouten rekken en krimpen om de uitzetting van het blok op te vangen mits op de juiste sterkte vast gezet.
    Doorgaans worden deze vervangen omdat je nooit weet of de rek eruit is. (of te vast gezet)

    Een uit gerekte rekbout kan geen expansie meer opvangen en dit leid vanzelf tot een HGF.

    info. http://nl.wikipedia.org/wiki/Spanning-rekdiagram
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Koppakking (jawel!)

    door Sander » do sep 06, 2012 9:02 pm

    Klopt, in het elastische gedeelte is de kracht ongeveer gelijk.
    Buiten de info op Wikipedia speelt ook de vorm van de bout mee in de curve die je voor een bout hebt t.o.v. het losse materiaal.

    De rek gaat er niet uit door normaal gebruik, alleen door te vast draaien of forse overhitting.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Koppakking (jawel!)

    door RemcovanKuilenburg » vr sep 07, 2012 9:18 am

    Als je nog oude kopbouten hebt kunnen zij langer zijn waardoor ze in het schroef gedeelte tegen het einde komen. Hierdoor lijkt het dat ze op moment staan. Dit is een aanpassing geweest en hebben wij ook gezien en gemeten. Er is nog een foto van samen met OVi.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Koppakking (jawel!)

    door Sander » vr sep 07, 2012 9:40 am

    Dan heb je een misbruikte kopbout gehad of een imitatie kopbout.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten