hydragas
    willem
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON ma aug 27, 2012 9:40 pm

hydragas

door willem » do aug 30, 2012 9:57 pm

En jawel, vorig jaar een F'ke gekocht voor mijn vrouw. Een gele trophy. Zalig autootje.
    Op een ochtend stond ie links enkele cm's lager, plasje geel-groenige vloeistof. Hydragas unit links achter stuk. Toch wel een koude douche toen bleek dat deze niet meer te verkrijgen zijn.
    Ook geen tweedehands op ebay te vinden. Het suplex conversion kit lijkt ook al geen soelaas te brengen, tenzij iemand positievere ervaringen heeft.
    Weet iemand een oplossing?
    MG F trophy
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Re: hydragas

door Bruno » do aug 30, 2012 10:39 pm

Tweedehands zijn ze echt nog wel te vinden hoor !
    Ook Daemen en croes heeft 2de handse liggen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr aug 31, 2012 9:57 am

De Suplex oplossing zou ik niet plaatsen op een Trophy.

2de hands moet lukken, misschien niet vandaag maar morgen weer wel. Er zijn wel wat auto's in afbraak en regelmatig verschijnt er wat op de gekende sites. Best koop van je een "recente" afbraak al dan niet in een set aangeboden. 1 Unit aangeboden kan een oud wonky exemplaar zijn en daar schiet je niet mee op.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » vr aug 31, 2012 12:19 pm

Ik heb er nog enkele liggen ...
    En ze zijn pas vorige maand onderuit de wagen gehaald , daarvoor zaten ze nog gewoon onder vloeistofdruk .
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » vr aug 31, 2012 3:26 pm

opgepast ! de bollen van een Throphy zijn wel degelijk anders dan die van een standaard F
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    willem
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5

door willem » vr aug 31, 2012 9:30 pm

beste allen,

alvast bedankt. Het heeft me terug een beetje vertrouwen gegeven in mijn F.
    Ik was al bijna aan het uitkijken naar een TF, stel je voor.

Groeten,

Willem.
    MG F trophy
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » vr aug 31, 2012 11:24 pm

Ah, wat is er mis met een TF dan :no: ? Ik heb eigenlijk juist een TF gekocht om dit soort gezever niet voor te hebben :whistle)
    De nachtspotter!
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » vr aug 31, 2012 11:28 pm

Als je weet waar je moet zoeken zijn de veerbollen zonder ook maar een probleem te verkrijgen. Vrijwel niet nieuw, 2ehands des te meer.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr aug 31, 2012 11:29 pm

Andros schreefColonAh, wat is er mis met een TF dan :no: ? Ik heb eigenlijk juist een TF gekocht om dit soort gezever niet voor te hebben :whistle)

Gezever ? Dat is wel echt kort door de bocht. Het enige verschil is inderdaad de ophanging, maar om nu te zeggen dat de standaard schokdempers van de Tf geweldig zijn, :no: geef mij maar de hydragasunits, zonder enige twijfel.
    Ik vind het ultieme voor de MG trouwens nog altijd een hydragasophanging met upgrade schokdempers a la Gaz, bilstein of zo in combi met zwarte powerflexen en loweringpins.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » za sep 01, 2012 11:40 am

Bwa, ik geef toe dat een TF standaard wat hard geveerd is maar in veel sportievere wagens wordt je doorgaans door elkaar geschud op een kasseienweg, hoort er een beetje bij. Ik heb er zelf geen last van en een liefhebber hier zal er weinig moeite mee hebben om het hydragassysteem in de gaten te houden en op z'n tijd bij te laten vullen. Een normale consument wil echter gewoon kunnen rijden zonder dit soort dingetjes in de gaten te houden en als ik hier op het forum rond kijk hoe sommige mensen constant met die bollen en dat systeem bezig zijn, geef mij toch maar een normaal schokbrekersysteem.
    De nachtspotter!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » za sep 01, 2012 9:01 pm

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn hydragasbollen op mijn wagen. Alles hangt af van hoe de wagen wordt onderhouden. Het feit dat iedereen steenvast de originele veren van een Tf wil vervangen door Bilsteins, is nu ook niet de beste reklame voor de Tf schokdempers eerlijk gezegd en om helemaal eerlijk te zijn, nu ik met af en toe met de TF rond bol, snak ik meer en meer terug naar de F. Rammelen dat een TF steeds doet, ongeloofelijk in vergelijk met een F, echt waar. Bilsteins maken zeer veel goed, dus is het dan 1-1 wat betreft ophanging Tf vss F.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

willem
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5

door willem » za sep 01, 2012 9:39 pm

Als je spreekt van 'goed onderhoud van de veerbollen', wat versta je daar dan onder? Moet je af en toe de olie vervangen, gewoon visuele controle... ? Want om eerlijk te zijn, ik heb deze nog nooit nagekeken. Tot nu uiteraard.

Heb op andere forums wat gelezen rond de suplex conversion kit. Dit lijkt op het eerste zicht een miskleun. Alleen maar problemen.

Ik hoop dat ik m snel terug op de baan krijg, kan ik misschien nog wat meepikken van een eventueel nazomertje.
    MG F trophy
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

door Kachel » za sep 01, 2012 9:42 pm

Carl schreefColonopgepast ! de bollen van een Throphy zijn wel degelijk anders dan die van een standaard F

Wat is het verschil in de bollen dan? En merk je daar iets van tijdens het rijden?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » za sep 01, 2012 9:45 pm

willem schreefColonAls je spreekt van 'goed onderhoud van de veerbollen', wat versta je daar dan onder? Moet je af en toe de olie vervangen, gewoon visuele controle... ? Want om eerlijk te zijn, ik heb deze nog nooit nagekeken. Tot nu uiteraard.

Elk jaar terug op druk laten zetten, want te laag rijden kan resulteren in perforatie van het membraam.
    Het onderhoud deftig uitvoeren, is trouwens van toepassing op de hele wagen eerlijk gezegd. Ook het binnen of buiten slapen heeft invloed op de totale wagen, evenals het dagelijks of sporadisch gebruik. Geef toe onze F/TF 'jes worden er niet jonger op, en dan is het dagelijks buiten slapen, niet positief voor de staat.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

willem
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5

door willem » za sep 01, 2012 11:36 pm

Beste Kachel, voor zover ik er iets van ken, zijn trophy veerbollen stugger, en ligt de wagen iets lager. Wat resulteert in een uitermate goede wegligging.

Beste Bruno, "de berg", als ik even indiscreet mag zijn, is dat Heist op den Berg? Ik ben zelf ook van Heist, zo zouden we mekaar nog tegen het lijf kunnen 'rijden'. :).
    MG F trophy