BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Vervangende auto
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Vervangende auto

    door Kasper » do jul 21, 2005 9:53 pm

    Bracht vandaag mijn lease bak naar de garage voor zijn normale onderhoud. Tot mijn grote verrassing had men een TF voor mij klaar staan om twee dagen te gebruiken.

    Daar dit voor mij de eerste gelegenheid is om een TF 135 met mijn Fvvc te vergelijken hier een paar opmerkelijke verschillen:

    TF135: Traag in vergelijking met mijn vvc (K&N) vooral in het lage toerenbereik geeft de F een veel betere response. de TF moet echt op toeren gehouden worden om lekker sportief mee te rijden. Het verschil was duidelijk. Dit kan misschien wel aan het exemplaar liggen. In vergelijking met mijn F vond ik dat er een erg zware veer op het gaspedaal zat en dat de schakelhefboom erg zwaar door de geleiding ging.

    Weing geluid, dat valt op als je de heerlijke bulderende open filters gewent bent.

    Heerlijk zo'n ingekorte schakelpook. Een goede verbetering.

    Je zit wel een stuk hoger in zo'n TF. Naast dat mijn eigen zetels omlaag gezet zijn, heb ik het gevoel dat de half-leder optie een lagere zit oplevert dan de standaard stoel.

    Speakers in de T-bar zorgen ervoor dat je muziek kunt horen onderweg. In de F nog nooit meegemaakt (altans buiten de bebouwde kom) Als ik voor mijn plezier onderweg ben mis ik geen muziek, Vandaag een rondje A18, A12, A50, A15, A16, A59, A2 en nogal wat binnendoor vond ik het wel prettig, die flitsmeldingen.

    Stug stug stug. Met name het uitveren in de TF is veel minder vloeiend dan in de F. Ik ben er nog niet achter of dit mij nu wel of niet bevalt.

    TF heeft een groter handschoenenkastje, of komt dat door mijn airco?
    De spiegels in de TF blijven goed staan. In de F hebben ze de nijging, om wat naar binnen te draaien.

    Remmen: Green stuff heeft duidelijk z'n voordelen. Was nu niet onder de indruk.

    Merkbaar in de tussenliggende jaren is dat de wagen een stuk stijver is geworden. Die balken die men erbij verzonnen heeft werken dus wel.

    O ja! Ik weet nu wel dat ik echt polybushes nodig heb. Strak sturen kan dus in een andere orde! Een ervaren F heeft op dit gebied TLC nodig.

    Had ik toch voor een TF moeten kiezen als auto van de zaak. JA, misschien wel: maar dan hadden ze een Diesel uitvoering moeten hebben :cry:
    Of toch niet. De auto die ik nu heb zorgt ervoor dat ik rustig 120 op cruise control rijdt, wel zo goed voor mijn rijbewijs!

    Wat zal ik dus gaan doen: Mijn "orginele" F toch maar beetje bij beetje aanpassen. Er is ruimte voor verbeteringen. De verschillen zijn duidelijk aanwezig, ik wil echter geen afscheid nemen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Vervangende auto

    door Sander » do jul 21, 2005 10:23 pm

    Kasper schreefColonStrak sturen kan dus in een andere orde! Een ervaren F heeft op dit gebied TLC nodig.


    Vergeet niet dat de TF een 10% sneller overbrenging van het stuur op de wielen heeft, m.a.w. het beroemde "TF steering rack"
    Building >200BHP K-series
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do jul 21, 2005 10:54 pm

    Ik wil dat sturen niet inruilen voor de vering als je het mij vraagt? :? Ik vind hem meer dan strak genoeg.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr jul 22, 2005 8:33 am

    Je kunt de TF steering rack ook op een F zetten hè
    Building >200BHP K-series
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr jul 22, 2005 5:56 pm

    Dat was me inderdaad wel opgevallen. De TF stuurt een stuk strakker.

    Na een tweede dag met veel meer regen dan de 1e viel mij toch wel een betere bouwkwaliteit op. Mij (vroege)F geeft altijd de indruk dat je met iets teers op weg bent wat je voorzichtig moet behandelen. De TF is meer zoals een dagelijkse auto. Je hebt niet het gevoel dat er iets van af valt.

    Voor de volledigheid. Mij werd verteld dat het onderstel een sport onderstel was.

    Jammer genoeg heb ik hem zoeven weer mogen omruilen voor mijn trouwe 75. Zoals ik al eerder vertelde: Was er een Dieseluitvoering, dan was dat echt iets voor mij.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr jul 22, 2005 7:59 pm

    Volgens mij komt de MK2 al een stuk meer in de buurt van de TF, de stap van een MK1 naar een TF is volgens mij een stuk groter
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    Re: Vervangende auto

    door John » za jul 23, 2005 2:40 am

    Kasper schreefColonTF135: Traag in vergelijking met mijn vvc (K&N) vooral in het lage toerenbereik geeft de F een veel betere response.

    De koppelkromme van jouw F vvc verloopt veel vlakker, daardoor beschikt de vvc bij lagere toeren over een hoger koppel. Dit lijkt mij dus duidelijk veroorzaakt door het verschil tussen de vvc zoals jij die gewend bent en een standaard blok. Naar mijn mening is dit dan ook appels met peren vergelijken.

    Kasper schreefColonStug stug stug. Met name het uitveren in de TF is veel minder vloeiend dan in de F.

    Zoals in de latere posting aangegeven is: dit moet voornamelijk door het sportonderstel veroorzaakt zijn. De TF zal door de andere vering best stugger zijn dan de F, maar om dat met een drievoudig 'stug' te betitelen lijkt mij iets teveel. Anders zou ik er gezien mijn rug ook niet dagelijks mee over de wegen kunnen 'bonken' (zeker niet de belgische ;-) )

    Kasper schreefColonTF heeft een groter handschoenenkastje, of komt dat door mijn airco?

    Moet idd het verschil door de airco zijn, die heb ik ook in mijn TF en ik kan er ook bijna niets in kwijt. Lijkt mij niet dat het volume aangepast zou zijn.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten