Daar dit voor mij de eerste gelegenheid is om een TF 135 met mijn Fvvc te vergelijken hier een paar opmerkelijke verschillen:
TF135: Traag in vergelijking met mijn vvc (K&N) vooral in het lage toerenbereik geeft de F een veel betere response. de TF moet echt op toeren gehouden worden om lekker sportief mee te rijden. Het verschil was duidelijk. Dit kan misschien wel aan het exemplaar liggen. In vergelijking met mijn F vond ik dat er een erg zware veer op het gaspedaal zat en dat de schakelhefboom erg zwaar door de geleiding ging.
Weing geluid, dat valt op als je de heerlijke bulderende open filters gewent bent.
Heerlijk zo'n ingekorte schakelpook. Een goede verbetering.
Je zit wel een stuk hoger in zo'n TF. Naast dat mijn eigen zetels omlaag gezet zijn, heb ik het gevoel dat de half-leder optie een lagere zit oplevert dan de standaard stoel.
Speakers in de T-bar zorgen ervoor dat je muziek kunt horen onderweg. In de F nog nooit meegemaakt (altans buiten de bebouwde kom) Als ik voor mijn plezier onderweg ben mis ik geen muziek, Vandaag een rondje A18, A12, A50, A15, A16, A59, A2 en nogal wat binnendoor vond ik het wel prettig, die flitsmeldingen.
Stug stug stug. Met name het uitveren in de TF is veel minder vloeiend dan in de F. Ik ben er nog niet achter of dit mij nu wel of niet bevalt.
TF heeft een groter handschoenenkastje, of komt dat door mijn airco?
De spiegels in de TF blijven goed staan. In de F hebben ze de nijging, om wat naar binnen te draaien.
Remmen: Green stuff heeft duidelijk z'n voordelen. Was nu niet onder de indruk.
Merkbaar in de tussenliggende jaren is dat de wagen een stuk stijver is geworden. Die balken die men erbij verzonnen heeft werken dus wel.
O ja! Ik weet nu wel dat ik echt polybushes nodig heb. Strak sturen kan dus in een andere orde! Een ervaren F heeft op dit gebied TLC nodig.
Had ik toch voor een TF moeten kiezen als auto van de zaak. JA, misschien wel: maar dan hadden ze een Diesel uitvoering moeten hebben
Of toch niet. De auto die ik nu heb zorgt ervoor dat ik rustig 120 op cruise control rijdt, wel zo goed voor mijn rijbewijs!
Wat zal ik dus gaan doen: Mijn "orginele" F toch maar beetje bij beetje aanpassen. Er is ruimte voor verbeteringen. De verschillen zijn duidelijk aanwezig, ik wil echter geen afscheid nemen.



TF 135 Elegance / Midget