BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Opnieuw spuiten
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Opnieuw spuiten

    door Gydotron » ma aug 20, 2012 10:25 am

    Ik ben nu volop bezig om onze MGF zo goed mogelijk in orde te krijgen.
    Aan de achterzijde heb ik alle roest verwijderd, remklauwen ontroest en gespoten, nieuwe remblokken en remschijven, nieuwe schokdempers, alle koelwaterslangen vervagen, vast remleiding vervangen en binnenkort worden de voorste draagarmen vervangen en ook daar wil ik alle ontroesten en behandelen.
    Ook de voorste schijfremmen, remblokken en schokdempers worden vervangen.
    Ook wordt de onderkant van de wagen opnieuw in bitumen gezet.
    Ik wil ook deze maand een lederen interieur plaatsen (dank aan Stef die me al enorm geholpen heeft).

    Wat ik ook wil doen is da wegen gans opnieuw laten spuiten. Ik heb geen flauw idee wat dit kost. Ik wil gerust al de voorbereidingen doen, zoals schuren, bepaalde zaken verwijderen enz.
    Kunnen jullie een indicatie geven wat de kostprijs is voor het spuiten.
    Ik woon in Schilde, ik verneem graag wie aan te bevelen is in onze omgeving.

    Grtn Guido
    MGF
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Opnieuw spuiten

    door Kasper » wo aug 22, 2012 11:58 am

    Hoi Guido,

    Ik heb mijn auto een 3-tal jaar terug geheel laten overspuiten. Alle (de)montagewerkzaamheden, het vakwerk waar het om ging, schuren, spuiten en afwerken, dat is door een specialist gedaan. En dus geen schade-reparateur!

    Dit wil ik je met reden meegeven, in Nederland worden auto's voor verzekeringen quick and dirty overgespoten, op het eerste zicht, en voor de leek, ziet het er dan goed uit. Maar wil je beter, een auto die je jarenlang wilt blijven koesteren, dan voldoet dat echt niet en krijg je spijt.

    Kosten, schuren en spuiten zijn dan niet laag, en tel daar ook nog een heleboel nieuwe rubbers, afwerkstripjes e.d. bij. Al met al lopen bij een goede afwerking de kosten op.

    Om het goed te doen, loop je bijvoorbeeld het risico dat je de voorruit er niet goed uit krijgt......

    Alles kan altijd eenvoudiger, sneller, goedkoper. Dat is ieders eigen keuze.

    De persoon die mij in contact bracht met de desbetreffende spuiter, (mijn eigen garage) gaf aan dat hij te maken kreeg met een echte zeikerd, en dat het werk perfect moest zijn. Zo is het ook, bijna in perfectie, uitgevoerd.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Opnieuw spuiten

    door Gydotron » wo aug 22, 2012 12:32 pm

    Bedankt Kasper,

    Het is niet de bedoeling dat het half werk is.
    Dat het wat meer kost snap ik ook wel en uiteraard heb ik daar ook graag die extra cent voor over.
    Ik zoek eigenlijk iemand in de provincie Antwerpen die mooi vakwerk kan verrichten.
    Dus tips zijn welkom.

    Grtn Guido
    MGF
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Opnieuw spuiten

    door ErikB » wo aug 22, 2012 10:25 pm

    Best iemand waar je al eens mee gesproken hebt en waar inderdaad meer dan alleen schadeherstellingen terecht komen. Als de beste man beseft dat er passie en liefhebberij in het spel is en hij herkent dit, dan zit je waarschijnlijk goed.
    Een van die gasten is toevallig Bruno's schoonbroer. Carrosserie Faes in Boechout (niet de grote, maar de kleine Zaak achterin, centraler op het bedrijventerrein).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten