Toen ik gisteren met de F thuis kwam vond ik hem stationair niet lekker klinken. Verder geen aandacht aan besteed totdat ik er vandaag even naar heb gekeken ( _alle_ vreemde geluidjes krijgen aandacht
Start-> 30 sec draait goed, geen geluiden. Hierna komt er een soort van licht schrapend/slepend geluidje vanonder de auto. Dit houd gewoon aan en er valt verder gewoon goed met te rijden.
De auto op de oprit in zijn vrij gezet. Als ik echter de koppeling indruk dan stopt dat geluid en kinkt alles goed. Als ik dan weer loslaat hoor je de versnellingsbak "draaien" en komt dat geluidje terug.
Omdat de auto al eerder wat olie lekte heb ik gelijk even het vloeistofniveau van de versnellingsbak bekeken en dat zag er goed uit.
Gelijk maar iemand gebeld die er verstand van heeft en die zei dat het waarschijnlijk de drukgroep is. En dat dat normaalgezien een hele set is die je dan vervangt.
Mijn vraag:
- kan dit kloppen?
- wat kost een setje met drukgroep/kopplingsplaat/lagers?
- hoeveel uur kost dit in de garage?
- als ik het zelf wil doen wat is dan het gemakkelijkste? Motor eruit op een bruk of kan alleen bak ook los?
Alvast weer hartelijk bedankt,
Dennis




TF 135 Elegance / Midget


