BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Drukgroep vervangen?
  • DFleurbaaij
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON za apr 16, 2005 1:34 am
    WoonplaatsCOLON Hulst, NL
    CONTACTCOLON

    Drukgroep vervangen?

    door DFleurbaaij » za jul 16, 2005 5:44 pm

    Beste medeforumers,

    Toen ik gisteren met de F thuis kwam vond ik hem stationair niet lekker klinken. Verder geen aandacht aan besteed totdat ik er vandaag even naar heb gekeken ( _alle_ vreemde geluidjes krijgen aandacht ;) ). Hier wat er gebeurd:

    Start-> 30 sec draait goed, geen geluiden. Hierna komt er een soort van licht schrapend/slepend geluidje vanonder de auto. Dit houd gewoon aan en er valt verder gewoon goed met te rijden.

    De auto op de oprit in zijn vrij gezet. Als ik echter de koppeling indruk dan stopt dat geluid en kinkt alles goed. Als ik dan weer loslaat hoor je de versnellingsbak "draaien" en komt dat geluidje terug.

    Omdat de auto al eerder wat olie lekte heb ik gelijk even het vloeistofniveau van de versnellingsbak bekeken en dat zag er goed uit.

    Gelijk maar iemand gebeld die er verstand van heeft en die zei dat het waarschijnlijk de drukgroep is. En dat dat normaalgezien een hele set is die je dan vervangt.

    Mijn vraag:
    - kan dit kloppen?
    - wat kost een setje met drukgroep/kopplingsplaat/lagers?
    - hoeveel uur kost dit in de garage?
    - als ik het zelf wil doen wat is dan het gemakkelijkste? Motor eruit op een bruk of kan alleen bak ook los?

    Alvast weer hartelijk bedankt,
    Dennis
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za jul 16, 2005 6:16 pm

    De mijne doet het ook, het is een as in de bak die te perfect gecentreerd zit waardoor deze een geluidje (rammeltje) maakt. het is alleen als hij in de vrij staat en de koppeling niet ingedrukt is.

    Niks om je zorgen over te maken.
    Building >200BHP K-series
  • DFleurbaaij
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON za apr 16, 2005 1:34 am
    WoonplaatsCOLON Hulst, NL
    CONTACTCOLON

    door DFleurbaaij » za jul 16, 2005 6:27 pm

    Sander: PHEW!

    Maar wel vreemd dan dat ie dat pas sinds een paar dagen doet :s
  • DFleurbaaij
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON za apr 16, 2005 1:34 am
    WoonplaatsCOLON Hulst, NL
    CONTACTCOLON

    door DFleurbaaij » za jul 16, 2005 6:28 pm

    Eh nu ik het nogmaals lees:


    De mijne doet het ook, het is een as in de bak die te perfect gecentreerd zit waardoor deze een geluidje (rammeltje) maakt. het is alleen als hij in de vrij staat en de koppeling niet ingedrukt is.


    NIET ingedrukt, is dat je voet of de drukgroep (vergelijking negeert elkaar). Hij doet dat in zijn vrij als ik NIET het pedaal indruk (cq. naast de auto sta )
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za jul 16, 2005 6:33 pm

    Als de koppeling gekoppeld is :P en hij in de vrij staat heb ik het ook.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jul 16, 2005 7:37 pm

    Dit is niet typisch MG. OOk mijn Golf en mijn Volvo S40 hadden er last van, mijn andere wagens dan weer niet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » zo jul 17, 2005 12:46 am

    Probeer 'ns een oudere MG, je wilt niet weten wat je dan allemaal hoort als die gewoon stationair draait :wink:
    Vergeleken daarbij hoor ik bij mijn moderne TF helemaal niets :lol:
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » zo jul 17, 2005 2:53 am

    Sander schreefColonDe mijne doet het ook, het is een as in de bak die te perfect gecentreerd zit waardoor deze een geluidje (rammeltje) maakt. het is alleen als hij in de vrij staat en de koppeling niet ingedrukt is.

    Niks om je zorgen over te maken.



    Noem je dat niet gewoon ouderdom/slijtage :?:

    En trouwens niemand is perfect , dus ook die as van jou niet Sander :wink:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » zo jul 17, 2005 9:11 am

    Noem je dat niet gewoon ouderdom/slijtage


    Ik denk het niet. Mijn F maakt dat soort lawaai :wink: sinds de eerste dag dat ik hem had (overmorgen exact 5 jaar terug).
    Meedere dealers hebben me gezegd mij er niet over ongerust te maken.
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » zo jul 17, 2005 10:58 am

    Het is inderdaad meestal geen ouderdom/slijtage, elk draaiend gedeelte zorgt nu eenmaal voor geluid.
    Daar doelde ik met mijn opmerking hierboven ook op: in de loop der jaren zijn die bij-geluiden behoorlijk minder geworden.
    Ik heb in ieder geval nog nooit een auto meegemaakt waarbij je de koppeling ontkoppelt en de bak in zijn vrij laat draaien zónder dat daarbij geluid gemaakt wordt. Er is altijd wel iets te horen.

    Bij de moderne auto's zijn die geluiden (bijna) niet meer hoorbaar boven het motorgeluid. Maar in bepaalde omstandigheden hoor je ze (ineens) wel, bijv. in een garage waar alle geluiden tegen de muren weerkaatst worden. En als je ze eenmaal gehoord hebt, kun je ze altijd weer ontdekken, maar dat is menselijke psyche en heeft meestal niks met de auto te maken :wink:

    Neemt niet weg dat het positief is om er bij andere eigenaars navraag naar te doen, je weet tenslotte maar nooit....
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo jul 17, 2005 11:35 am

    Tja, de F/TF is niet (geluids)geïsoleerd zoals een andere moderne wagen. Alle geluiden dringen veel beter door in cockpit. En dat zijn niet alleen de sportieve geluiden hoor :lol: In welke auto hoor je nu nog, wat is het, klepveertjes trillen? In de *F* natuurlijk. :roll:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo jul 17, 2005 1:38 pm

    Kom maar eens luisteren in mijn C.

    Een heel orkest! prachtige mechanische symphonie.

    Alle gekheid op een stokje. Mijn F heeft ook wel wat geluidjes, geen klachten.
    Op dit forum en op andere plaatsen overigens nog weinig gehoord over koppelings en drukgroep problemen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • DFleurbaaij
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON za apr 16, 2005 1:34 am
    WoonplaatsCOLON Hulst, NL
    CONTACTCOLON

    door DFleurbaaij » zo jul 17, 2005 2:33 pm

    Tjah, ook mijn gedachte eigenlijk. PG1 staat wel bekend als robuust maar toch is dat geluid nieuw/harder :s

    Nu moet ik wel zeggen dat de F wel erg zijn best heeft moeten doen aangezien het begon na een polderrit samen met een BMW 328 die nogal van gasgeven houd zeg maar. En opgeven kun je dan niet met je F he :P (Niet dat ik het bij kon houden, teveel rechte stukken...)

    Maargoed ben er gisteren 150km met gaan rijden en geen problemen verder, dus ik ga het er maar bij laten.

    Iedereen bedankt voor de morele steun bij nieuwe geluidjes ;)
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten