BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Geratel in eerste en tweede versnelling tijdens optrekken.
  • roger2
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON do apr 05, 2012 8:14 pm

    Geratel in eerste en tweede versnelling tijdens optrekken.

    door roger2 » di jul 10, 2012 8:22 pm

    Hallo,
    Mijn vrouw rijdt met een mg tf 135 van 2003 (geen vvc). Ik lees regelmatig op dit forum en heb hier ook al veel info gevonden. (Ik rijd nooit met de auto wegens problemen met de knie en rug, kan er moeilijk in en uit, ik heb er nu nog eens mee gereden omdat mijn vrouw iets hoorde aan haar mg)
    Mijn vraag: In eerste en tweede versnelling zoals de titel zegt, komt er sinds vandaag een duidelijk hoorbare ratel uit de motorruimte tijdens het optrekken. In de andere versnellingen hoor ik niets. Ik heb al gezocht naar iets wat loshangt of trilt, maar niets te vinden. Een tweeduizend km terug is de distributieriem, waterpomp en spanrol vervangen, en even later ook de jdc wegens vervuild koelvloeistof bakje. De olie is de boite is toen ook vervangen. De auto heeft 68000 km. Heeft iemand dit al voorgehad, of een idee waar ik kan beginnen zoeken? Koppeling lijkt me uitgesloten, uitlaat ook omdat het enkel in eerste en tweede is. Schakelen gaat vlot.
    Dank voor elke tip.
    Gr
    Roger
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: Geratel in eerste en tweede versnelling tijdens optrekke

    door mgf_stefke » di jul 10, 2012 11:33 pm

    Hoi Roger
    van op afstand een lastige vraag ,
    wat zegt de garage ervan? die gaan je waarschijnlijk wel voor't kunnen helpen

    ps ook je woonplaats invullen op je profiel ;-)
    0472770333
  • roger2
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON do apr 05, 2012 8:14 pm

    Re: Geratel in eerste en tweede versnelling tijdens optrekke

    door roger2 » wo jul 11, 2012 9:08 am

    Hallo Stefke,
    Ik weet het, een geluid is moeilijk te omschrijven. Bij de mekanieker geweest en ook die kan zo direct niets vinden. Deze morgen is ze ermee naar haar werk gereden, en heeft ze niets meer gehoord. Ik ken daar allemaal niet veel van, maar zou de electronica niet zo een geluid kunnen teweeg brengen? Ik denk hierbij aan ABS, TC of iets dergelijks. Ik ben van Maaseik, is er hier in de omgeving nog een garage waar ik de auto kan laten uitlezen? We hebben indertijd de mg nieuw gekocht in een LR en Mg garage, maar ik zou liever bij iemand gaan die erin gespecialiseerd is wegens niet al te goede ervaringen met de verkoper.
    Mvg
    Roger
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Geratel in eerste en tweede versnelling tijdens optrekke

    door Rob » wo jul 11, 2012 11:18 am

    Er wonen best wel wat forummers bij jou in de buurt, misschien kunnen die eens luisteren. Het beste advies is dat je even naar "de berg" rijdt. Ons "mekka" zogezegd. Maar dan moet er wel iets te luisteren zijn.
    Als het geluid weg is zou ik het gewoon even afwachten.
  • roger2
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON do apr 05, 2012 8:14 pm

    Re: Geratel in eerste en tweede versnelling tijdens optrekke

    door roger2 » wo jul 11, 2012 1:18 pm

    Ik ga eerst afwachten of het geluid terugkomt.
    Waar kan ik "de berg" vinden?
    Bedankt
    Roger
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Geratel in eerste en tweede versnelling tijdens optrekke

    door RemcovanKuilenburg » wo jul 11, 2012 1:35 pm

    Heist op den Berg. Daar is Bruno hobbymatig aan het sleutelen aan MG's en is een begrip voor de MG F en TF.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten