BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Wie heeft er ervaring met de bandenreparatieset
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Wie heeft er ervaring met de bandenreparatieset

    door AdT » ma jul 09, 2012 10:32 pm

    In mijn TF 2002 zit geen reservewiel maar een compressortje en een spuitbus met één of ander middel om een lek te dichten.
    Op zich is het wel handig, zonder reservewiel heb je extra bagageruimte.
    Maar vorig jaar op vakantie in Frankrijk en Spanje dacht ik toch vaak, in the middle of nowhere, je zal hier maar een lekke band krijgen.

    2 vragen:
    Werkt zo'n reparatiesetje?
    Waar kan ik een reservewiel vinden (TF 160 dus met grote remklauwen waar geen 15 inch op past.)
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    Re: Wie heeft er ervaring met de bandenreparatieset

    door vanspeed » ma jul 09, 2012 10:56 pm

    Tip van Bruno :mrgreen:

    Gewone reserveband en bij een lekke band voor => achtervelg (met band uiteraard) voor monteren.
    1998 mgf vvc
    fase 1: modificaties: AP big brake kit,16" multispokes (75th Anniversary) wheels,MGTF conversion,chrome sidevents
    fase 2: K&N cold air filter,52mm TB,4-2-1 manifold,D-cat,scorpion twin dual exhaust
    car audio: alpine cda-9853R

    fase 3: DVA k06 kit, omega forged pistons, a Sander-head, piper vernier pulleys, EMS-4 bluetooth ecu, auto teknix road elise airbox, D1 oilcatch tank,315cc bosch ev6 injectors

    Mg ZR yellow
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Wie heeft er ervaring met de bandenreparatieset

    door crazywolf » ma jul 09, 2012 10:57 pm

    Werkt wel als er een nageltje ofzo inzit.
    Wel vervelend voor te herstellen want die bus zorgt voor veel rotzooi op de velg :-{{

    Een scheur ofzo echter en dan sta je daar.
    Waar je zo een velg vind? Vrees bij iemand op forum ofwell bij een uk store zoals b&g of rimmer bros (deze heeft een orange alu velg in de look van een TF 11spoke velg die goedkoper is dan een normale velg en smaller)

    edit: leuke tip trouwens nooit aan gedacht :p
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Wie heeft er ervaring met de bandenreparatieset

    door Andros » ma jul 09, 2012 11:07 pm

    Over het algemeen werken die kleresetjes niet en levert het enkel een hoop rommel en ergernis op. Bespaar je die ellende, gewoon een fatsoenlijk reservewiel meenemen. Ik heb er al eens plezier van gehad :)
    De nachtspotter!
  • Luc Schoten
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON zo mei 27, 2012 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Schoten

    Re: Wie heeft er ervaring met de bandenreparatieset

    door Luc Schoten » ma jul 09, 2012 11:23 pm

    Ik heb vroeger op LPG gereden met UFO tank in plaats van reservewiel .Eenmaal heb ik gebruik moeten maken van een spuitbus , en het was een zeer positieve ervaring . Zorg er wel voor dat de bus geschikt is voor de inhoud van je band , zodat er ook direct voldoende druk in zit en je kan verder rijden zonder je band te moeten bijpompen .( Er zijn grote en kleine exemplaren te verkrijgen ) .Ik heb deze spuitbussen ondertussen in al mijn wagens liggen , want je zal maar lek rijden op de ring van Antwerpen , Brussel of Eindhoven en je leven daar in de schaal gooien om een wiel te vervangen !!!
    MGF 1.8 I Brooklands
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Wie heeft er ervaring met de bandenreparatieset

    door RemcovanKuilenburg » di jul 10, 2012 11:23 am

    Bagger spul. Ik heb het al uit mijn golf gegooid en gewoon een reserve wiel gekocht. Zeker als het spul wat ouder is gaat het niet werken.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Wie heeft er ervaring met de bandenreparatieset

    door ErikB » di jul 10, 2012 1:13 pm

    1) Je hebt een grotere kans om achteraan lek te rijden (voorwielen werpen het scherpe onding op en dan komt het klem te zitten tussen wegdek en loopvlak van het achterwiel).
    2) Een reservewiel blijft een compromis, aangezien de meesten een unidirectionele band gebruiken. Eentje die in de twee richtingen mag gebruikt worden, zal dan van profiel en eigenschappen verschillen van de andere kant. Heb je ook een unidirectionele band op je reservewiel, dan heb je 50% kans dat het de juiste draairichting is. Ik zou kiezen voor eentje voor de rechterkant... de meeste rotzooi ligt aan de buitenkant van de weg.
    3) Een velg (de TF 11-spokes) kan je makkelijk in de gewenste kleur bestellen op ebay (seller: MagikWheels). Oorspronkelijk is het reservewiel mat/satijn zwart, dit om duidelijk te maken dat de auto nog gebruik maakt van het compromis-wiel. Later kwam de LE500 uit met als mogelijkheid zwarte velgen. Het officiële reservewiel werd dan geel .... De oranje reservewielen waren die voor de MGF 160 Trophy. De resevewielen zijn identiek aan de andere velgen, enkel het kleurtje is anders.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten