BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Deur bestuurderskant wil niet open???
  • Avatar gebruiker
    Marjo
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON zo maart 04, 2012 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Ede

    Deur bestuurderskant wil niet open???

    door Marjo » za jun 30, 2012 9:29 am

    Goedenmorgen allemaal,

    Mijn man heeft gister mijn MG "geleend".....hij kwam terug en toen kreeg hij de deur aan de bestuurderskant niet open. Kan iemand me helpen om het op te lossen?
    Mannen........

    Grtjes Marjo
    Trotse eigenaresse van een :
    MGF 1.8i VVC in de kleur Britisch Racing Green
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Deur bestuurderskant wil niet open???

    door wimk » za jun 30, 2012 4:08 pm

    Zit ie er nog in ? :lol:

    of is ie aan de andere kant uit gestapt?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Deur bestuurderskant wil niet open???

    door ErikB » za jun 30, 2012 4:37 pm

    Het spijtige is dat je pas aan het mechanisme geraakt als de binnenbekleding eraf is. En die krijg je er pas (zonder schade) af als de deur open is.

    Wat gebeurt er nogg wel wat niet, nij het ontgrendelen, vergrendelen, dead lcoken ?
    Kan je de sleutel niet gebruiken om de deur te ontgrendelen ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Deur bestuurderskant wil niet open???

    door ttdesign6 » za jun 30, 2012 11:53 pm

    Probeer ook eens even om de deur een paar keer te vergrendelen en weer te ontgrendelen, de mijne heeft er ook wel eens last van, maar gaat daarna weer open.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Deur bestuurderskant wil niet open???

    door gille » di jul 03, 2012 7:15 pm

    hoi marjo,
    vergeet je niet om je man wel 'n beetje
    eten en drinken te geven tot ie weer
    buiten kan. :devil-(
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: Deur bestuurderskant wil niet open???

    door jantje » ma aug 13, 2012 3:24 pm

    mijn vrouw ( :wink: ) heeft dat ook soms: legt met open raam haar arm stoer op de deur.
    Duwt daardoor het pinnetje in en kan dan niet meer uitstappen. Locken en/of unlocken helpt dan niet: het pinnetje manueel naar boven trekken wel.
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    Re: Deur bestuurderskant wil niet open???

    door Ralph » wo aug 15, 2012 10:57 am

    Even knippen plakken uit een ouder topic, waar ik al eens onderstaand antwoord heb gegeven.

    Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en het is redelijk goed te vervangen zonder al te veel schade. Het slot blijft in superlock en gaat waarschijnlijk nooit meer open.

    Tip zorg eerst voor een vervangend slot. Ik heb die van mij bij Weusthof vandaan. Ik meen 90 euro incl verzenden. Tevens heb ik me 2 nieuwe plastic deurpanneel houdertjes laten meesturen. (deze gaan sneuvelen).
    Let ook op de aansluitingen, er zijn 3 typen.

    - Je moet in ieder geval alle schoefjes van de deurbekleding los schroeven. 3 stuks gaan niet lukken met een dichte deur.
    Onder de spiegel tussen deur en dash en de 2 aan de binnenkant van de deurstijl.
    - Wanneer je ze los hebt (op die drie na) trek je het paneel met een aantal voorzichtige rukken naar boven toe. Als je het goed doet, raakt er niks kapot. (behalve de 2 plastic paneel houdertjes).

    -Vervolgens moet je het slot van de binnenkant van de deur kapot "slaan". Met een hamer en schroevendraaier
    De deur zal vanzelf ontgrendelen en je kunt het nieuwe slot inbouwen.

    Al met al een half uurtje werk, als je het de eerste keer doet.

    Succes!
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten