We hebben een deel van de route gereden wat de mannen van Top Gear de “Best Driving Road in the World “ noemen en o.a. de volgende passen :
Wolfgangpas, Fluëlapas,Passo di Foscagno, Umbrail- en Stelvio pas ( viel mij wat tegen, komt misschien ook omdat we er sneeuw en mist hadden ) , Gavia Pas ( mijn absolute favoriet ) Passo di Tonale, Mendelpas, Passo San Lugano, Manghen Pas, Passo Croce d’Aune ( moet je absoluut doen ) Passo Gobbera, Passo Rolle, Passo di Valles, Passo di San Pellegrino, Karerpas, Nigerpas, Penser Joch ( ook een absolute aanrader ) Jaufenpas, Reschenpas, etc. etc.
De ene pas is vreselijk ruig ( zoals de Gavia Pas, waar de bosmarmotten vlak voor je wegspringen en zo smal en stijl, ongelofelijk ) de andere rij je naar boven zonder dat je er bijna erg in hebt. We hebben meer dan 500 foto’s, dus ik zal er nog wel een paar plaatsen. Om in te haken bij goed onderhoud en verstandig rijden wil ik nog het volgende zeggen : Op onderhoud nooit besparen. Ik ga behoorlijk met de TF tekeer, maar alleen dan als de olie goed warm is. Dat houdt in dat ik eerste kilometers als een oud w**f rij. Niet boven de 2500 toeren en volgens mij is dat het behoud van de motor. Door het ontwerp van het blok besef ik me heel goed dat ik op een gegeven moment aan de beurt ben voor een HGF, maar probeer er alles aan te doen om dat moment uit te stellen. Komt de dag dan weet ik al waar ik het laat repareren, nl. bij Sterling Automotive. Zij hebben zelfs een “Head Gasket Guarantee Program “ . Website :
http://www.sterlingautomotive.co.uk Ze claimen al meer dan 1000 K-series motoren gedaan te hebben en er nog nooit één voor een tweede keer hebben teruggezien. Voor meer info stuur me een PB dan stuur ik je hun service sheet .
Groetjes,
Hans
RHD 2003 X-power Grey TF 160.