BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Onze TF, anderhalf jaar later.
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Onze TF, anderhalf jaar later.

    door Tandi » ma jun 25, 2012 11:31 pm

    Vorig jaar januari hebben wij een TF in Engeland gekocht ( en daar hier uitgebreid verslag van gedaan ) Nu we terug zijn van een trip van meer dan 3400 km o.a dwars door de Dolomieten , is het wel weer eens tijd om jullie bij te praten.
    Ik heb hier nog verteld dat de remmen rondom vernieuwd en verbeterd zijn door montage van EBC gegroefde schijven en Green Stuff blokken. Een hele verbetering ! Ik heb nooit het gevoel meer dat het remvermogen onvoldoende is. Hoe harder je trapt, hoe harder hij remt. Ook als de boel heel warm is blijft de auto keurig recht bij hard remmen en bijna geen fading. Het nadeel van de zachtere blokken is wel dat je velgen gauw zwart zijn.
    Verder heb ik de PB-ijzeren koelwater buizen die onder de auto doorlopen vervangen voor een set van RVS en heb ik ook een alarm voor een leeg koelwatertankje gemonteerd. Verder een set Magnecors en een K& N filter. Alle boutjes onder de kap ook vervangen door RVS exemplaren.
    Verleden jaar o.a. trip gemaakt naar Zuid Duitsland ( geen snelwegen maar secundair door de Ardennen, Eifel, Pfaltz en Zwarte Woud ) en zijn we een weekje in de Vogezen geweest. En uiteraard de Gooische Vrouwen Rit gedaan.
    Het belangrijkste van alles was dat al deze kilometers probleemloos zijn verlopen !
    Voor dit jaar hadden we het plan om ( ook secundair ) dwars door Zwitserland en Italië naar Venetië te gaan en daarbij zoveel mogelijk passen te rijden. Speciaal voor dat doel een navigatie gekocht (Garmin 3590 ) om om de PC zelf de route te maken en die dan naar de GPS te sturen. Ik had mijn twijfels maar het werkt geweldig. Absoluut aan te raden.
    Eind mei zijn we vertrokken en j.l. zaterdag weer terug gekomen . Het was fantastisch, in één woord.
    De TF heeft zich geweldig gehouden. Berg op berg af, ik weet niet hoeveel haarspeldbochten van o.a. de Stelvio, Penser Joch, Silvretta Hochalpenstrasse etc. Hij gaf geen krimp. En voor zulke wegen is de auto naar mijn mening ook eigenlijk wel een beetje gemaakt. Hij stuurt precies, laat zich makkelijk van links naar rechts gooien, waardoor het geen autorijden maar dansen met het asfalt wordt. Ik denk dat we in totaal meer dan 40 passen gedaan hebben. Absoluut voor herhaling vatbaar. En wat is er nou mooier om de TF tot 7200 toeren door te trekken en zo tegen zo'n bult op te vliegen ?
    Voor de vakantie had ik nog een set Toyo’s laten monteren. Zij bevallen me goed. Ook in de regen geven ze een veilig gevoel en je hebt nooit het idee dat je de auto “kwijt “bent.
    We hebben bij meer dan 30gr. meer dan een uur in de file gereden, maar de temperatuurmeter bleef netjes iets onder het midden staan. Olie temperatuur kwam af en toe boven de 120 gr.
    Al met al zijn we heel blij en meer dan tevreden met de auto. Zijn er dan geen minpunten ? Ja hoor.
    De vering /demping is niet je dat. Om te zeggen dat hij hobbelt is te simpel, maar vooral op wat mindere wegen komt er een rare cadans in de auto. Een set Bilsteins met Xpower veren staan op m’n verlanglijstje, samen met een RVS uitlaat. Verder vindt ik de verlichting niet om over naar huis te schrijven, komt waarschijnlijk ook door het omzetten van het bekende schuifje om hem APK goedgekeurd te krijgen. Voorlopig laten we het maar zo, maar ik zoek naar een oplossing.

    Groetjes,

    Hans
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Onze TF, anderhalf jaar later.

    door Kevin » di jun 26, 2012 12:23 am

    Mooi verslag en alles duidelijk neergezet. Hopelijk kun je snel je verlanglijstje op de 160 plaatsen om te kijken of dat echt (positief) verschilt!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Onze TF, anderhalf jaar later.

    door Rob » di jun 26, 2012 1:13 am

    Mooi verslag Hans, ook wij doen niets liever dan via de meest onmogelijke wegen naar Italie rijden. Van de door jou genoemde passen is door ons Fje ook al 90 % bedwongen. Dus ik weet waar je het over hebt.
    Super gewoon thumbsup
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Onze TF, anderhalf jaar later.

    door ErikB » di jun 26, 2012 7:58 am

    Goed onderhoud en verstandig rijden, maakt van de F/TF de ideale vakantieauto voor 2.

    Geen foto's die het verhaaltje kunnen afmaken ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    Re: Onze TF, anderhalf jaar later.

    door Luc » di jun 26, 2012 9:57 am

    Mooi verhaal en prima info.

    Wij hebben voor dit jaar -wegens geen 100 bochten/Kemprenrit/ London bridges- het plan opgevat om de Stelvio , Col di Turini en de Mille Miglia te bedwingen.
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Re: Onze TF, anderhalf jaar later.

    door Tandi » di jun 26, 2012 10:21 am

    We hebben een deel van de route gereden wat de mannen van Top Gear de “Best Driving Road in the World “ noemen en o.a. de volgende passen :
    Wolfgangpas, Fluëlapas,Passo di Foscagno, Umbrail- en Stelvio pas ( viel mij wat tegen, komt misschien ook omdat we er sneeuw en mist hadden ) , Gavia Pas ( mijn absolute favoriet ) Passo di Tonale, Mendelpas, Passo San Lugano, Manghen Pas, Passo Croce d’Aune ( moet je absoluut doen ) Passo Gobbera, Passo Rolle, Passo di Valles, Passo di San Pellegrino, Karerpas, Nigerpas, Penser Joch ( ook een absolute aanrader ) Jaufenpas, Reschenpas, etc. etc.
    De ene pas is vreselijk ruig ( zoals de Gavia Pas, waar de bosmarmotten vlak voor je wegspringen en zo smal en stijl, ongelofelijk ) de andere rij je naar boven zonder dat je er bijna erg in hebt. We hebben meer dan 500 foto’s, dus ik zal er nog wel een paar plaatsen. Om in te haken bij goed onderhoud en verstandig rijden wil ik nog het volgende zeggen : Op onderhoud nooit besparen. Ik ga behoorlijk met de TF tekeer, maar alleen dan als de olie goed warm is. Dat houdt in dat ik eerste kilometers als een oud w**f rij. Niet boven de 2500 toeren en volgens mij is dat het behoud van de motor. Door het ontwerp van het blok besef ik me heel goed dat ik op een gegeven moment aan de beurt ben voor een HGF, maar probeer er alles aan te doen om dat moment uit te stellen. Komt de dag dan weet ik al waar ik het laat repareren, nl. bij Sterling Automotive. Zij hebben zelfs een “Head Gasket Guarantee Program “ . Website : http://www.sterlingautomotive.co.uk
    Ze claimen al meer dan 1000 K-series motoren gedaan te hebben en er nog nooit één voor een tweede keer hebben teruggezien. Voor meer info stuur me een PB dan stuur ik je hun service sheet .
    Groetjes,

    Hans
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Onze TF, anderhalf jaar later.

    door luigi1515 » wo jun 27, 2012 10:24 am

    Leuk verhaal! Wordt tijd dat ik ook eens een deel van die passen ga beklimmen met de F. Ben benieuwd naar de foto's!
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: Onze TF, anderhalf jaar later.

    door AdT » do jun 28, 2012 9:48 pm

    Heerlijk verhaal! Doet me terugdenken aan vorig jaar toen we naar het Baskenland zijn gereden.
    Net over de grens het Spaanse deel in.
    Een weg van een tiental km's waarvan geen meter rechtuit. Zalig.
    Wat een heerlijke auto's hebben we toch.
    Maar idd die verlichting is eh...kortom uitermate teleurstellend. Kortweg k*t.
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten