BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Afstellen van het dak
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Afstellen van het dak

    door ttdesign6 » za mei 26, 2012 10:53 am

    Beste forummers,

    Een vriend van me heeft ook een F gekocht (overigens niet echt een forum type). Ik ben gisteren even gaan kijken en wat me opviel was dat het dak er compleet scheef op stond. Het is een elektrisch dak, ziet er keurig uit allemaal maar het dak zit verdraaid.
    Aan de linkerkant zit het dak wat meer naar achteren en rechts te ver naar voren. Rechts krijg je de deur niet eens meer normaal dicht omdat die tegen het dak op slaat.

    Is het mogelijk om het dak af te stellen dat dit weer goed staat? Of is er in het mechanisme zelf iets goed verkeerd?

    Gr,

    Tom
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Afstellen van het dak

    door crazywolf » za mei 26, 2012 2:28 pm

    Bestaat dat dan orgineel een elektrisch dak? nooit iets van gezien of gehoord? Kan natuurlijk altijd zelf bijgeplaatst zijn maar dan is de vraag of het correct is gedaan... Iedem op afstelling zover ik weet bestaat dit niet orgineel dus of er afstelling op mogelijk is ??
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Afstellen van het dak

    door Emile » za mei 26, 2012 4:38 pm

    een F heeft geen elektrisch dak. Is dus een zelf gemaak iets wat kennelijk niet goed is. Ik begrijp ook niet wat je met een elektrisch dak moet op een F, dat is in 3 seconden open en dicht
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Afstellen van het dak

    door ttdesign6 » za mei 26, 2012 5:21 pm

    Het scheef staan van het dak heeft verder niks te maken met het elektrische mechanisme, wat overigens keurig is ingebouwd. Het kon zo standaard zijn. Ik meen dat er inbouw kits zijn/geweest.

    De softtop lijkt gewoon verdraaid waardoor hij niet goed aansluit.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Afstellen van het dak

    door Kasper » za mei 26, 2012 5:47 pm

    Elektrisch dak is gewoon een optie geweest, Twee cilinders bij de B-stijlen zorgen voor de beweging, regeling zit in het vakje onder de armleuning. Maar het is echt wel een zeldzaamheid. Ik heb er in de afgelopen twaalf jaar ( :shock: ) twee gezien.

    Het kan natuurlijk wel een reden zijn van het probleem, de aandrijving is zover ik weet deels hydraulisch en dat is beresterk en duwt overal doorheen, het zou zomaar kunnen zijn dat er een deel van het stangensysteem verbogen is.

    De afstelmogelijkheden zijn beperkt. Ik zou eerst eens nakijken of het hele frame netjes geplaatst is, opklappen om bij de motor te komen, de bouten bij de deurstijl nazien of daar alles symmetrisch zit en dan verder gaan kijken.
    De klemmen voor het sluiten van het dak kunnen een beetje worden versteld, ik denk echter dat gezien de wijze waarop je de klacht schrijft we hier niet over millimeters praten.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Afstellen van het dak

    door ttdesign6 » za mei 26, 2012 6:57 pm

    Ik ga de auto volgende week afhalen om er eens heen te kijken. Wat wel opviel was inderdaad dat aan de rechterzijde het hydraulische systeem aardig uitgelummeld erbij hing. En bij het sluiten van het dak moest ik echt aan het dak gaan hangen om hem dicht te krijgen.

    Ik zal dan ook wat foto's maken om het wat beter in kaart te brengen. Alvast dank voor de hulp.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Afstellen van het dak

    door ErikB » di mei 29, 2012 10:39 am

    http://www.benl.ebay.be/itm/13069186953 ... 1423.l2649

    Hoe het dak zit bekijken met de ramen naar beneden of de deuren open. Het kan immers zijn dat de 'windowstops' of de afstelling van de ruiten niet OK zijn/is.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Afstellen van het dak

    door ttdesign6 » do jun 14, 2012 10:19 pm

    Vandaag de betreffende F op bezoek gehad en na even inspecteren was het raar bewegen van de softtop al snel duidelijk. De bout die de softtop op zijn plek houdt aan de rechter kant ontbrak gewoon. Enkel het elektrische systeem van het dak hield hem nog op zijn plaats waardoor alles ontwricht werd.

    Alles werkt weer. :)

    Ik had btw niet gedacht dat een automaat toch zo vlot zou zijn, aangenaam verrast dus.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Afstellen van het dak

    door Kasper » do jun 14, 2012 10:38 pm

    ttdesign6 schreefColonVandaag de betreffende F op bezoek gehad en na even inspecteren was het raar bewegen van de softtop al snel duidelijk. De bout die de softtop op zijn plek houdt aan de rechter kant ontbrak gewoon. Enkel het elektrische systeem van het dak hield hem nog op zijn plaats waardoor alles ontwricht werd.

    Alles werkt weer. :)

    Mooi, goed werk thumbsup

    ttdesign6 schreefColonIk had btw niet gedacht dat een automaat toch zo vlot zou zijn, aangenaam verrast dus.

    Tja, je rijdt quasi altijd met het meest optimale koppel, versnellen gaat prima met een CVT.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Afstellen van het dak

    door ttdesign6 » do jun 14, 2012 11:34 pm

    Hij had inderdaad de hele tijd voldoende vermogen beschikbaar, en dan heb ik het even over zelf schakelen mbv de toetsen op het stuur. Ik vond ook dat hij gewoon heel vlot door de versnellingen schoot wat hem voor het gevoel heel snel maakte.

    Verder een leuke F, die hopelijk wel nog wat opgeleukt wordt hier en daar. Zonde is het van de schuurspons behandeling die hij ooit gehad heeft.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten