Nieuwe uitlaat en katalysator
  • opeltje1996
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON di maart 20, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Nieuwe uitlaat en katalysator

    door opeltje1996 » zo mei 20, 2012 11:37 am

    Hey luitjes

    Gisteren om een nieuwe uitlaat geweest in Maldegem bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in uitlaten.
    Hij is helemaal handgemaakt en van roestvrij staal en met dubbele pijpen vanachter,echt fraai!!!
    En een geluid dat er nu inzit,echt mooi met zo'n geroffel als je het gas loslaat....
    Alleen de katalysator was ook kapot dus dat was tegenvaller maar nu is alles weer oke want ik heb vrijdagavond ook nog 4 nieuwe banden laten leggen,vanachter 215 en van voor 195 dus ik hoop dat dit voorlopig even het laatste is hoor!!
    Morgen moet hij naar de keuring dus ben benieuwd!
    Ik ben er donderdag mee naar Valkenburg gereden maar over die belgse wegen zwabberde die,ongelooflijk,werd er bijna bang van!
    Ik moest mn stuur met 2 handen vasthouden,is dit normaal of komt dat door de wegen in belgie?
    Ben gisteren naar Maldegem gereden op die nieuwe banden en daar was het weer!
    Misschien dat ik hier in de buurt eens 130 moet rijden maar waar ik woon en de wijde omgevening mag je maar 80,haha
    Of weet iemand hoe dit anders zou kunnen komen?

    En nu op naar het mooie weer!!!

    groetjes Hans
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door crazywolf » zo mei 20, 2012 11:45 am

    Uhm ik hoop dat je de nodige papieren hebt gekregen als je van belgie bent?

    Je moet een montage attest hebben tegenwoordig voor de keuring, als ze zien dat de uitlaat er al langer onder hangt zeggen ze niks als hij nieuw is heb je deze normaal nodig. Dan is er ook nog de kwestie van de leeftijd van je auto als hij na 2002 is (dacht ik) dan heb je een europees gelijkvormigheid (groot A4 blad) als je dit al hebt mag je enkel een E gekeurde uitlaat monteren.

    Het zwabberen kan van alles zijn:

    De banden zelf (de F/TF is gevoelig op het soort band)
    Je rubbers die achteraan versleten zijn
    Speling op de stuurstangen/ophanging
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door Emile » zo mei 20, 2012 12:07 pm

    als je er eerst geen last van heb gehad en vervolgens laat je nieuwe banden laten monteren en je hebt er wel last van, ligt het aan de banden.

    ik heb dat ooit ook gehad met mijn scenic waar ik vredestein banden onder heb laten zetten. Nu heb ik er michelin onder en het zwabberen is weg.
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door Andros » zo mei 20, 2012 12:17 pm

    Een F of TF gaat met slechte banden heel erg snel zwabberen. Daarom zijn veel mensen hier duidelijk in hun keuze wat banden betreft. Het is absoluut geen wagen waar je even mee langs de kwikfit rijdt om er iets op te laten leggen wat daar in overstock rondslingert. Wat heb je eronder laten leggen?
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door Ultimate » zo mei 20, 2012 12:30 pm

    Wat heeft die uitlaat je moeten kosten?
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door Emile » zo mei 20, 2012 12:57 pm

    ik heb er zelf net 2 voorbanden van Gislaved type ultra speed onder laten zetten, ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben. (88 euro per stuk incl. montage)
    2003 MG TF 160.
  • opeltje1996
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON di maart 20, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door opeltje1996 » zo mei 20, 2012 1:42 pm

    Wat een snelle reacties weer!!

    Ik kom uit zeeland dus de keuring maakt hier niet uit,hoop ik,haha
    Novex is het merk banden dus kweetniet of dat goed is?
    Hij zwabberde met die oude banden en nu met die nieuwe ook lijkt het wel,ik zal het maar even afwachten zeker?
    Uitlaat kostte 800 euro,ik weet niet wat een originele kost ofzo,maar nu heb ik wel iets speciaals volgens mij...
    Enne toen we van de week in Valkenburg waren,viel hij steeds stil met een koude motor,toen hij warm was was het toerental weer goed maar nu was het weer vanmorgen en onder het rijden begon alles te knipperen van lichtjes,een paar seconden en toen was het weer weg,snappen jullie het nog?

    grtz
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door crazywolf » zo mei 20, 2012 3:23 pm

    NL doet niet zo moeilijk als belgie dus mag geen probleem zijn denk ik.

    Novex heb ik zelf nooit van gehoord (ben zelf mechanieker) dus ik vrees dat dit een budgetmerk is en dat is meestal af te raden op een F/TF :|
    De F/TF moet zeer stevige zijwanden hebben op de banden daarom dat de meeste inderdaad best kieskeurig zijn op de banden, enige banden die ik onder mijn auto op moment wil zijn de toyo's of de yokohama's maar ik rij dan ook wel best sportief.
    Weet je toevallig wat de oude banden waren van merk?

    800euro valt best mee veronderstell dat het inclusief collector en alles is? of is het enkel de backbox? Het is uiteraard wel custom en uniek :)

    Hmm stilvallen en knipperende lichtjes? Zou je alternator eens nameten dan met een voltmeter of hij nog genoeg laadt. Indien deze in orde is kan het ook zijn dat de batterij aan zijn einde geraakt maar dan zou hij eigenlijk ook traag rondgaan bij het starten
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door Rob » ma mei 21, 2012 12:32 am

    Van Novex heb ik ook nog nooit gehoord.
    M.b.t. het zwabberen, hoe staat het met je uitlijning?
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door Emile » ma mei 21, 2012 8:49 am

    en de ophangingsrubbers?
    2003 MG TF 160.
  • opeltje1996
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON di maart 20, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door opeltje1996 » ma mei 21, 2012 5:01 pm

    Zo hij is weer gekeurd,alleen niet goedgekeurd!!

    Wiellager rechtsachter
    Stuurkogelhoes linksvoor
    Fuseekogel linksvoor
    En de koplampen zijn dof,heeft iemand daar een oplossing voor,hij had het over nieuwe koplampen maar kan je die niet oppoetsen o.i.d.?

    En over die fuseekogel zei hij,dan moet je hem ook uit laten lijnen dus hopelijk is alles dan weer goed!!
    Wiellager en fuseekogel,zijn dat dure reparaties??

    Gaat lekker zo,wanneer zou het goed komen?
    Hopelijk hebben jullie weer wat positieve antwoorden....

    Groetjes Hans
  • opeltje1996
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON di maart 20, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door opeltje1996 » ma mei 21, 2012 5:06 pm

    Oja en nog wat antwoorden....

    Wat voor merk de oude banden waren weet ik niet hoor

    De accu is volgens mij goed hoor

    En de uitlaat is vanaf de katalysator,dus 2 potten met 2 dubbele eindstukjes,echt fraai!!!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door ErikB » za mei 26, 2012 1:04 am

    wat het zwabberen betreft, zal die wiellager wel een rol spelen.

    Verder heb ik hier nog niemand bandendruk horen roepen. Zwabberen zal ie hier niet door doen, maar een onveilig gevoel kan je er wel.mee bereiken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • opeltje1996
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON di maart 20, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door opeltje1996 » zo mei 27, 2012 4:52 pm

    Hoi

    Ik hoop dat het het wiellager is,als ik er mee rij boven de honderd gaat hij van links naar rechts,echt vreemd!!
    De bandenspanning zal wel goed zijn zeker,tenminste ik neem aan dat ze dat daar wel weten?

    Groetjes
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe uitlaat en katalysator

    door ErikB » zo mei 27, 2012 10:17 pm

    Best zelf even checken die bandenspanning.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten