Verkoop overwegingen
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Verkoop overwegingen

    door mailman » vr mei 18, 2012 6:02 pm

    Ik ben al een tijdje niet meer zo actief op het forum, als eerder en dat heeft als redem dat ik mijn F al een tijdje te koop heb moeten zetten. Door gezinsuitbreiding heb ik een praktische 3de auto moeten aanschaffen en is de F vrijwel niet meer in gebruik en heb ik deze dus ook geschorst.

    Omdat ik de auto slechts 2 jaar geleden heb aangeschaft en ik er totaal aan werkzaamheden en aanschaf 13.000 Euro aan heb uitgegeven, ben ik op zoek naar wat advies van jullie. Eigenlijk wil ik de F niet verkopen, na alles wat ik eraan heb laten doen, omdat ik weet dat hij nu helemaal goed is, maar mijn vrouw vindt het onzin om 3 auto's te houden en hij vult de schuur nu aardig op.

    Ik heb hem te koop gezet incl. alle werkzaamheden die eraan zijn gebeurd erbij beschreven hier: http://www.autowereld.nl/mg/f/1.8i-vvc- ... tails.html

    Zoals je ziet, staat hij niet voor de laagste prijs te koop en heb ik geen kijkers gehad tot nu toe. Aan de andere kant heb ik natuurlijk de prijs zo hoog gezet, omdat ik hem het allerliefste zou houden. Ik maak mezelf nog wijs dat de auto later meer geld waard gaat worden en ik tot die tijd er nog heel af en toe van kan genieten.

    Ben erg benieuwd of jullie een soortgelijk dillema hebben en hoe jullie hiermee omgaan of mee om zouden gaan.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Verkoop overwegingen

    door RemcovanKuilenburg » vr mei 18, 2012 6:52 pm

    Tja ik weet wat je er aan versleuteld hebt en dat ga je nooit meer terug krijgen. Het bedrag is niet extreem hoog of laag. Nette prijs. Alleen zie je op dit moment dat Nederland overspoeld wordt met RHD auto's voor een appel en een ei. Ik zou de F lekker weg zetten eventueel schorsen en de storm afwachten. Het is nu geld weg gooien.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Verkoop overwegingen

    door mailman » vr mei 18, 2012 7:08 pm

    Dank je Remco. Dat is ook mijn gevoel. En jij weet inderdaad wat er allemaal is komen kijken bij de F en je weet ook wat onze andere hobby (zeilbootjes) voor werk en uitgaven met zich meebrengen :).

    Ik laat hem lekker te koop staan voor dit bedrag, zodat mijn vrouw ook tevreden is en hoop dat niemand hem komt kopen :)...
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Verkoop overwegingen

    door RemcovanKuilenburg » vr mei 18, 2012 9:04 pm

    Kom ik wel een keer kijken als een "koper" dan hou je je vrouw ook tevreden. Gaan we daarna een biertje pakken en over zeilen praten. :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Verkoop overwegingen

    door mailman » vr mei 18, 2012 9:07 pm

    You're on! :)

    Nog meer "potentiele" kopers?...
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Verkoop overwegingen

    door Rob » za mei 19, 2012 12:14 am

    We kunnen er een "event" van maken. :lol: :lol:
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Verkoop overwegingen

    door mailman » za mei 19, 2012 7:37 am

    Ja, meer-daags voor de geloofwaardigheid
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Verkoop overwegingen

    door RemcovanKuilenburg » za mei 19, 2012 8:32 am

    Dan moet mijn vrouw alleen niet denken dat ik er een ga kopen. Anders hebben we dat weer ;-)
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Verkoop overwegingen

    door Tukker » za mei 19, 2012 12:16 pm

    Ik vind deze prijs ook een appel en een ei na alles wat jij er aan gedaan hebt. Gezien het feit dat je hem eigenlijk niet kwijt wilt zou ik de prijs hoger zetten.

    Ik zou op zoek gaan naar een opslag ruimte? Als jij je dat kan veroorloven natuurlijk.

    Als je de auto hebt geschorst en uit de verzekering haalt kost het weinig, zorg wel dat hij af en toe rijd want van stilstaan wordt hij niet beter.
    Geen kennis met een garage kenteken die je af en toe mag lenen?


    Misschien heb je hier ruimte voor?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Verkoop overwegingen

    door mailman » za mei 19, 2012 12:34 pm

    Ik heb inderdaad een vrij grote garage, maar ook een hele grote werkbank en meerdere fietsen. Het is dus best vol, maar niet te vol, wat mij betreft.

    Hij hangt aan de lader en ik start hem om de paar weken nu, maar rijden gaat niet door het schorsen. Zou inderdaad een garage moeten vinden, waar ik groene platen kan lenen. Hebben jullie geen vriendjes in Utrecht die dit hebben?:)

    Zojuist heb ik mijn zoontje van bijna 2 erin laten zitten en hij was helemaal verkocht. Gelukkig zag zijn moeder dit en die gaf al aan we best 15 jaar de auto kunnen bewaren voor hem, voor als hij zijn rijbewijs heeft. Ook kunnen we er in gaan rijden als de kinderen wat ouder zijn, dus over 12 jaar os zo, kan hij uit het stof.

    We lijken er dus uit te komen, maar zal hem toch voor dit bedrag te koop laten staan. Dat is toch een voorwaarde...
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Verkoop overwegingen

    door ErikB » zo mei 20, 2012 11:31 pm

    Ga je eerder vroeg dan laat spijt van krijgen.
    En vertel het je zoon binnen enkele jaartjes maar: "Neen, papa is niet saai. Hij had ooit een sportieve Engelse cabrio, maar ja ...."

    Ik weet dat Lotte ook op 2 jaar reeds kon genieten van de MGF en de laatste weken weer vraagt wanneer we nog eens de grote rode MG gaan gebruiken (MG1100).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Verkoop overwegingen

    door Steffie » ma mei 21, 2012 2:02 pm

    Mijn zoon van 17 droomt er ook van om in de MG te mogen rijden. Ik heb hem verteld dat hij inderdaad daar maar lekker over moet blijven dromen :lol:
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • Avatar gebruiker
    barry
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON do maart 31, 2011 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON nieuw-vennep

    Re: Verkoop overwegingen

    door barry » za mei 26, 2012 11:52 am

    :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Verkoop overwegingen

    door GhostRider » za mei 26, 2012 2:46 pm

    Ik zeg lekker bewaren. Als geen ander weet ik dat verkoop wordt gevolgd door spijt. M'n vrouwke zeurt ook wel eens op m'n rennstal. Gewoon de kop in drukken door de hele week autotrader af te struinen naar een tweede hands Ferrari!
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Verkoop overwegingen

    door ErikB » za mei 26, 2012 6:30 pm

    . . . en de term midlife crisis regelmatig laten vallen :lol:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten