Sander schreefColonHet staat mij bij dat wat je onderin verliest je dubbel terug krijgt op toeren. Ik hoopte dat de "dip" op toeren hiermee
lag die niet rond de 3000tpm met een K&N of iets dergelijks. nu ja, ik dacht dat de powerhike met VVC spruitstuk wel ff hoger te zoeken is. Te hoog om er plezier aan te beleven. Nuja, hangt ervan af of je bij 90° of 125°C koelwater wil rijden
Sander schreefColonHet is wel raar dat PTP hem los verkoopt als performance upgrade
en vooral met de verschillende boringen bij al die mpi-tjes en VVC. Hoeveel cyl.koppen heb jij trouwens liggen, dat je al die doormeters kan opmeten?
Sander schreefColonHeb je toevallig een linkje naar RR test oid ?
pfew, ik denk niet dat ik er ooit een gezien heb, maar ik kan eens rondzoeken.
Sander schreefColonde automatische ontluchting van de kop zit rechts in het inlaatspruistuk.
Als dat enkel ontluchting is, dan moet je het water toch niet aflaten?
Sander schreefColon Even het slangetje er af halen en een ander stuk slang erop. Daarmee een beetje lucht erin blazen en luisteren of het er weer uit komt gevolgt door een "plopje"
aha, dat is handig.
Sander schreefColon hoe kom jij aan de wijsheid
´k heb al enkele workshop manuals doorworsteld
Sander schreefColon De MAP slang van mijn MEMS 1.9 kan ik aansluiten op een afgedopte nippel naast de slang van de FPR
kan perfect me dunkt
Sander schreefColonDus moet ik nu iemand zien te vinden die een gat boort en de juiste draad hier in tapt
Dat kan je makkelijk zelf hoor. Een tap kost geen geld, en je moet alleen weten met welke doormeter je voorboort. Dat kan iemand je heus wel vertellen.
Sander schreefColonandere optie is gebruik maken van het "T" gedeelte van de MAPT sensor

Dat is dan weer inspelen op jouw elektrische handigheid. Het lijkt mij iig beter want de positie in cyl 1 tract, geeft natuurlijk maar één beeld weer.
Veel verschil zal er wel niet opzitten, maar als ik dan toch moet kiezen, dan liever geen steekproef, maar rechtstreeks vanop de "collector"
Sander schreefColon De IACV heeft een andere stekker gekregen en is dus niet compatible. Het is wel mogelijk een oude IACV te monteren op een nieuw spruitstuk (althans, dat hoop ik dan

)
Daar ken ik het antwoord niet op. De mal van dit spruitstuk is duidelijk anders dan van de vorige versie (MEMS1.9 ed) dus het zou me niet verwonderen als ze met het zand hebben zitten spelen.
succes
In ieder geval, als je aan het frezen of honen slaat, breng deze mannen eens een bezoekje. Ik kreeg onmiddelijk m´n catalogus toegestuurd:
Ze zitten ook in Nederland.
http://www.centre-des-abrasifs.com/menu_nl/menu.htm