door Duncan » do mei 03, 2012 11:32 am
Beste forumleden,
Mijn MGtf 1.8(136) stottert af en toe. Bij een koude motor lijkt het minder (tuurlijk niet te veel gas). Ook als de MG er last van heeft draait deze stationair rommelig, danst in de toeren tegen het afslaan aan.
Ik zat zelf te denken aan de gasklep, is deze vervuild, sensor niet goed? Heeft schoonmaken zin en moet ie dan aan de computer.
Even wat achtergrond:
Onderhoud recent (vorig jaar, maar weinig km’s) daarbij oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter, bougies vervangen, koppakking vervangen, distributie en spanrollen, koelbuizen, thermostaat.
Olie super schoon, koelvloeistof goed.
Ook kan ik geen lekkage bij bv en inlaat vinden (met remmenreiniger getest)
Als de auto niet stottert rijdt deze als een zonnetje en dat kan soms een hele tijd zijn en soms een hele tijd niet.
Iemand suggesties?