probleem met koplamp
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    probleem met koplamp

    door gille » do apr 26, 2012 5:53 pm

    ik ben vandaag naar de keuring gemoeten met de f,
    nu is de wagen afgekeurd voor de linker koplamp :oops:
    is er hier niemand die mij een linkerkoplamp op overschot heeft,
    of eventueel eentje te leen voor enkele uurtjes???
    ik heb laatst er 2 gekocht op internet,blijken engelse te zijn. :shock:
    moest er mij iemand met dit probleempje kunnen helpen....
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    probleem met koplamp

    door Remieme » do apr 26, 2012 6:57 pm

    Als je nieuwe Engelse exemplaren hebt liggen, zou je die kunnen demonteren. Vervolgens de glazen lenzen verwisselen van je oude in de nieuwe en je hebt weer prima lampen imho.

    De lenzen zullen wellicht ook wat dof zijn. Even in een sopje zou wellicht verbetering brengen.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: probleem met koplamp

    door gille » do apr 26, 2012 10:50 pm

    remieme..
    kan ik dat zomaar???
    als ik de 2 glasplaten(lenzen) vergelijk
    is er zeer veel verschil in de looprichting van de lijnen
    ook de plaatsing is heel anders.
    nog iemand die weet of dit werkelijk kan??
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: probleem met koplamp

    door etienne » vr apr 27, 2012 5:59 am

    Volgens mij heeft Remieme gelijk het enige verschil tussen een europees en een engelse koplamp is het glas dus gewoon omzetten en je bent klaar.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: probleem met koplamp

    door Remieme » vr apr 27, 2012 4:30 pm

    Kan me niet voorstellen dat MG destijds veel verschil heeft aangebracht tussen UK en EU versie koplampen. De glasplaatjes voor je dimlicht zijn los uitneembaar en dus uitwisselbaar. Eventueel kan je al het glas overzetten. Je lampen voldoen niet meer door de dof geworden spiegel. De lenzen buigen het licht in de gewenste richting.

    Enige wat nu niet voldoet is dus de spiegels. Spiegels wisselen en je komt weer door de keuring heen. Maar in principe komt dit op hetzelfde neer als het oude glas in de nieuwe unit zetten ;-)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: probleem met koplamp

    door gille » vr apr 27, 2012 7:03 pm

    is gebeurd en...
    het lijkt me een duidelijke verbetering,morgen naar
    de garage om de lichten te regelen en dan zijn we zeker,
    een kleine verandering heb ik wel moeten aanbrengen:
    een klein uitsteeksel op de lens is bij beide modellen op
    verschillende plaats maar dit was snel opgelost met een vijl.
    thumbsup dus thx voor de tip thumbsup
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    Re: probleem met koplamp

    door vespa » vr apr 27, 2012 7:24 pm

    Ik zit hier met het zelfde probleem .In kleine lek gecrasht had ik gemeld dat er een volledige binnenkop en buitenkop inclusief lampen geleverd werd voor de TF door Jelle Van Dalen uit s'Gravenmoer.
    De kop is nu volledig gemonteerd en naar Chris in Boechout gebracht om te lakken.k' had hem gevraagd ook even de koplampen af te stellen. Wat blijkt: Engelse lichten.Ze schijnen naar de verkeerde kant. Gebeld naar Jelle om de lichten om te wisselen en na een beetje discussie is hij toch bereid gevonden om ze om te wisselen voor europese.
    Vraag 1 :Is het omwisselen van de spiegels eveneens mogelijk bij lichten van een TF,zo op het eerste zicht krijg je die niet uit mekaar zonder schade .
    vraag 2 : Hoe kan je zonder montage en afregeling zien of het engelse of europese lichten zijn?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    Re: probleem met koplamp

    door MGF_TV » vr apr 27, 2012 9:00 pm

    Het is de spiegel die mat wordt. Heb onlangs op een congres iemand gesproken die alle soorten coatings deed en die zei dat we een sputtering process nodig hadden om hem opnieuw te laten glanzen. Heb helaas nog niemand gevonden die het deed.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: probleem met koplamp

    door RemcovanKuilenburg » vr apr 27, 2012 10:51 pm

    Daar zijn meerdere mensen al meerdere keren mee bezig geweest. Elke keer liep het uit tot niets. Iedereen roept dat hij het kan maar in werkelijkheid gaat het niet.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: probleem met koplamp

    door Bruce » zo apr 29, 2012 7:47 am

    Ik heb mijn spiegels een paar jaar geleden beplakt met spiegelende sticker, veel werk maar je komt er dan gewoon mee door de keuring, ff zoeken hier op het forum, er is een topic van.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: probleem met koplamp

    door gille » zo apr 29, 2012 1:22 pm

    ik heb het ook gedaan, net klaar.(inderdaad veel werk.)
    morgen het vrouwtje naar de garage sturen om de lichten
    te laten regelen,en als dat gaat gelijk ook naar de keuring.
    als het gelukt is zal ik enkele foto's posten,heb het 'n klein beetje
    fotografisch opgevolgd :P
    :roll: ik weet ondertussen wel hoe ik een volledige lamp in 'n half uurtje
    kan demonteren en weer op de wagen monteren. :roll:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: probleem met koplamp

    door gille » di mei 01, 2012 10:43 am

    :oops:
    lichten dus niet te regelen,heb al een nieuwe set
    besteld.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: probleem met koplamp

    door RemcovanKuilenburg » zo mei 06, 2012 11:44 am

    gille schreefColon :roll: ik weet ondertussen wel hoe ik een volledige lamp in 'n half uurtje
    kan demonteren en weer op de wagen monteren. :roll:


    Alleen in elkaar zetten dus niet aangezien ze niet te regelen waren :lol: Haal ze gewoon nog een keer uit elkaar en zorg er voor dat je ze juist in elkaar zet. Dit is de reden dat ze niet meer te regelen zijn.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: probleem met koplamp

    door gille » zo mei 06, 2012 11:59 am

    neen remco,
    ik drukte mij waarschijnlijk verkeerd uit :roll: ,
    ze zijn wel te regelen maar het licht is
    veel te dof,
    voor ik de lamp weer monteerde heb ik er wel op gelet dat
    deze in alle richtingen draaibaar was, en ook op de 3
    punten goed bevestigd was.
    spiegel dus niet goed afgeplakt of niet de ideale tape gebruikt :-s
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: probleem met koplamp

    door RemcovanKuilenburg » zo mei 06, 2012 1:54 pm

    Okidoki. :lol:

    Nu nog even je zinnen met hoofdletters beginnen en het is compleet :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten