BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
vvc mems 3
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    vvc mems 3

    door mgf_stefke » do apr 19, 2012 9:13 pm

    bij deze de vraag
    ik ga morgen mijn 160 Pk mems 3 blok ophalen van een tf 2003
    nu heb ik de vraag wat heb ik allemaal nodig voor deze te monteren in een mpi mg f van 98? de orginele boite mpi is deze het zelfde met de tf 160 Boite, ?

    de afstandbediening
    alarm module
    zwart kaske onder verwarmingskachel
    ecu
    kabelboom aan de motor
    blok,
    eveneens een extra vraag hoe kan je checken of het een 160 blok is?
    zit nog in het voertuig
    groetjes Stefan
    0472770333
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: vvc mems 3

    door Sander » vr apr 20, 2012 8:27 am

    Bij een TF160 blok zit een MEMS3 ECU. Om je leven makkelijker te maken koop je het beste een MEMS2 ECU, kabelboom en inlaat+sensoren.
    Dan past de stekker van het blok 1:1 op de stekker van je wagen. Anders moet je de kabelbomen gaan aanpassen. Niet onmogelijk als je verstand hebt van de elektronica in een wagen. Doe je dat niet moet je ook de uitlaat en cat scoren van de 160, omdat je zonder de 2e lambda anders een motorstoring krijgt.

    De ecu koop je het beste als een set + 5AS alarm module + afstandbediening. Volgens mij heb ik nog een volledig gematchte set over, maar ik ben niet zeker. Laat maar weten als je interesse hebt.

    Checken of het een echte complete 160 is, is onmogelijk, zonder de kop eraf te halen. Je moet namelijk de zuigers en de kop controleren. Als je toch wilt porten en flowen kan dat in 1x natuurlijk.

    Je wilt een MGF Mpi bak niet gebruiken op een VVC blok. Die is gewoon te lang. Met mijn 190pk blok was dat een drama. 1-2-3-4 was ongelooflijk snel in 4 reed ik op de teller 195km/u. 5 was daarna einde oefening omdat het blok zo ver terug valt in toeren dat alle koppel weg is. Ik durf te stellen dat mijn F met het huidige MPI blok in de 5 sneller is dan de 190 VVC. Dus: VVC bak scoren. Helaas (voor jou) heb ik de BRM bak die ik over had reeds verkocht ;)

    Overigens goed dat je een VVC kiest als basis. Ten opzichte van een MPi is het relatief makkelijk om hier serieus (180pk?) vermogen uit te halen. :)
    Building >200BHP K-series
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    Re: vvc mems 3

    door nasredinho » vr apr 20, 2012 9:54 am

    hey Stefke,


    zoals Sander zegt, zal je ander boite moeten monteren.
    ik verband met controleren of het een 160pk motor is, mss gasklep checken of die 52mm is?
    het rode deel op de toerenteller of die na de 7000toeren begint?
    bij een F kan je zo checken of die vvc is in ieder geval, ik weet niet met tf.
    ik ben zelf nu bezig ( mijn garagist eignelijk ) met overzetten van een mgf trophy blok naar een mpi.
    Alarm moet ook gematched worden maar is dat niet met een T5 Sander?


    groeten Nas
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: vvc mems 3

    door Sander » vr apr 20, 2012 9:58 am

    Als je alles gematched koopt (een volledige set, zoals ik heb liggen) hoef je niks te matchen. Een nieuwe ECU aan je bestaande alarm module matchen kan met een T4. Dat is lastig omdat je je niet rijdende wagen dan bij een T4 moet krijgen. Een ambulance huren en de T4 service betalen is duurder en lastiger dan een gematchte set kopen ;)

    VVC/non VVC kan je uiteraard meteen zien aan de VVC actuator die uitsteekt naast het kleppendeksel. In een TF is je enige risico dat het blok ooit stuk is gereden, en er een gewoon VVC blok in is gegaan. De gasklep zal altijd wel 52mm zijn.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: vvc mems 3

    door Bruno » vr apr 20, 2012 7:04 pm

    ik heb eventueel nog een VVC bak liggen....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: vvc mems 3

    door mgf_stefke » za apr 21, 2012 8:13 pm

    De 160 pk versie is het helaas niet geworden
    Ik had een engelse tf 160 mems 3 blok gezien en op geboden ,
    Bod werdt goedgekeurd hop naar de bovenkant van Engeland
    De motor zat nog in de tf om te starten en
    om mooi te kunnen horen draaien kom je bij de verkoper blijkt het een klojo van een vent te zijn eigen autobedrijfje , want het was een 135 pk versie non vvc .
    Na hele discussie omdat de verkoper toch er bij bleef van dat het een 160 pk versie was .
    Uiteindelijk naar een andere motor gaan zien en werd het een mg vvc 145 op een andere plaats
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: vvc mems 3

    door RemcovanKuilenburg » za apr 21, 2012 8:43 pm

    Ik neem aan dat je je reiskosten wel gedeclareerd bij hem hebt? Of een pof op zijn oog gegeven. Ik zou wel een melding maken bij ebay (ik neem aan dat je via Ebay aan het blok bent gekomen)

    Vandaar dat Sander ook zei dat je het blok ook open moet zien om echt te weten dat het een 160 is. Kan je van buiten af niet zien.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    Re: vvc mems 3

    door vanspeed » za apr 21, 2012 9:39 pm

    Nou das lekker dan :? ga je helemaal naar het noorden van engeland om bedrogen te worden.

    Verschil tussen VVC en MPI kan je natuurlijk wel aan de buitenkant zien, maar tussen 145 VVC en 160 VVC wordt al lastiger.
    Ik dacht dat de inlaatcollector en klepdeksel (plastic afdekplaat) wel verschilde van een 160 VVC maar weet niet zeker of er ook versies met gewone klepdeksel in 160pk zijn.

    Waren er geen foto's van het blok bij op ebay Stefke ?
    1998 mgf vvc
    fase 1: modificaties: AP big brake kit,16" multispokes (75th Anniversary) wheels,MGTF conversion,chrome sidevents
    fase 2: K&N cold air filter,52mm TB,4-2-1 manifold,D-cat,scorpion twin dual exhaust
    car audio: alpine cda-9853R

    fase 3: DVA k06 kit, omega forged pistons, a Sander-head, piper vernier pulleys, EMS-4 bluetooth ecu, auto teknix road elise airbox, D1 oilcatch tank,315cc bosch ev6 injectors

    Mg ZR yellow
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: vvc mems 3

    door Andros » za apr 21, 2012 9:55 pm

    *Zit naast Stefke*

    Stefke was rustig die wagen aan het bekijken en wat aan het onderhandelen tot het mij opviel dat de tweede riem van het VVC systeem ontbrak. Nadat ik daar Stefke op wees zagen we ook dat het inlaatstuk geen VVC was. Vervolgens vraagt Stef om de papieren van de wagen, zegt die vent dat ie ze niet heeft.

    De staat van de wagen, papierwerk wat niet klopt, dan weten wij genoeg. Na wat beledigende woorden zijn we onverrichter zaken vertrokken. Blijft een gok om naar hier te komen met dit soort zaken, echter vindt ik de tripjes zelf wel leuk. Dat moet ieder voor zich uitmaken uiteraard :)
    De nachtspotter!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: vvc mems 3

    door Rob » zo apr 22, 2012 12:06 am

    Jesus, wat een @#$%$@$#!!!!, ik zou inderdaad minimaal hier melding van maken bij ebay. Niet dat dit soort gasten daar echt mee zit maar toch.
    Wees maar blij dat je weet waar je het over hebt, daar had hij vast niet op gerekend. Wat een brutaliteit om hier iemand zo ver voor te laten rijden. :twisted:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: vvc mems 3

    door Sander » zo apr 22, 2012 12:47 am

    Typisch....

    Mijn lage km stand 2004 160 blok bleek ook een 1.6 blok met een 1.8 krukas, een vervangen liner en zuiger en een overhitte 145 kop waar de putten in geslagen waren door metaal scherven in alle cilinders. Het nieuwste onderdeel aan het blok was uit 1999. Volgens de verkoper kon hij dat niet weten en was het mijn probleem.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: vvc mems 3

    door Andros » zo apr 22, 2012 2:33 am

    Ach, we waren toch in de buurt ;)

    Verstuurd van mijn fancy schmancy phone met Tapatalk
    De nachtspotter!
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten