BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
side air intake werking
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    side air intake werking

    door nasredinho » di apr 17, 2012 5:52 pm

    http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/ae ... intake.htm

    zeer interessante artikel, ik was aan het rondkijken of het zin heeft om mijn cold air intake met 1 van de happers te verbinden, nu ik dit gelezen heb weet ik meer...


    best is aan onder kant van de wagen volgens mij
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    Re: side air intake werking

    door Johan » di apr 17, 2012 9:28 pm

    Ik heb lang geleden de aanzuigbuis van mijn green twister daar naar toe geleid. Zeker weten koele lucht, ook zonder rijden.
    MG ingeruild voor een boot en een onderwaterscooter
    http://www.diverspoint.com
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: side air intake werking

    door Tukker » di apr 17, 2012 10:13 pm

    Als je het gesloten aanzuigt lijkt mij de intake de beste keus maar met een open filter zal je toch iets beters moeten bedenken. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    Re: side air intake werking

    door nasredinho » di apr 17, 2012 11:05 pm

    op mijn vroegere mgf ging die aanzuigbuis onder de wagen hangen.
    hmmm, zal eens proberen via die sinde air intake, hopen dat er genoeg koele lucht inkomt
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: side air intake werking

    door Sander » wo apr 18, 2012 8:09 am

    Als een gesloten fliter onder de wagen hangt en je rijd door een plas heen zuigt hij water op. Aangezien water niet goed comprimeert is het dan einde blok. ;)
    Building >200BHP K-series
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    Re: side air intake werking

    door nasredinho » wo apr 18, 2012 11:22 am

    Ja klopt, Steven en ik hadden die wel in een bepaalde richting gezet zodat hij '' zeker '' geen water zuigt.
    Ik zal geen risico nemen en gewoon via side air intake doen...
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: side air intake werking

    door ovi » wo apr 18, 2012 11:45 am

    Sander schreefColonAls een gesloten fliter onder de wagen hangt en je rijd door een plas heen zuigt hij water op. Aangezien water niet goed comprimeert is het dan einde blok. ;)


    Ik heb hier van Bruno ook zo'n support gekregen om eens na te maken maar ik zou hem dus al zeker 2.5 cm korter maken en heb toch maar mijn aanzuigbuizen v/d K&N in die side airtake gestoken om de rede die hier nu ook Sander schrijft! thumbsup
    De support ga ik dus niet gebruiken maar toch verneem ik dat bij de meeste die buizen onder de auto hangen? :?
    Ik heb trouwens toen wat rondgezocht en ook deze info gevonden en de vraag gesteld waar ik zo'n side air intakes kan kopen?

    viewtopic.php?f=13&t=11182&start=60
    Laatst bijgewerkt door 1 op ovi, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: side air intake werking

    door Sander » wo apr 18, 2012 11:48 am

    De K&N is niet gesloten en water omhoog zuigen kost heel wat zuigkracht. De weg van de minste weerstand is dan gewoon lucht uit de engine bay pakken.

    De buisjes van de K&N plaats je naar mijn mening beter helemaal niet, omdat ze onder perfecte omstandigheden al nooit genoeg lucht verplaatsen. Daarnaast treed de meeste heat-soak op bij stilstand. Precies, dan doen ze helemaal niks. Als je ze toch plaatst plaats je ze het beste aan de onderkant van de wagen. Je kan dan best door een plas heen rijden zonder problemen.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: side air intake werking

    door ovi » wo apr 18, 2012 11:51 am

    Ik weet het nog zo niet Sander? :devil-(
    In ieder geval zou ik graag van die side air intake dingen plaatsen dus moest iemand weten waar ik ze kan kopen hoor ik het graag! :wink:
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    Re: side air intake werking

    door nasredinho » wo apr 18, 2012 12:50 pm

    wil ik ook wel weten...

    dus mss toch onder de wagen?
    en dit is mijn luchtfilter:

    air filter - Vader

    http://www.mikesatur.com/acatalog/Onlin ... ng_15.html
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    Re: side air intake werking

    door Johan » wo apr 18, 2012 9:16 pm

    De aanzuigbuis van dit filter kun je heel goed naar de side intake brengen, maar NIET naar onder de auto. Het is een gesloten filter.
    MG ingeruild voor een boot en een onderwaterscooter
    http://www.diverspoint.com
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: side air intake werking

    door Bruno » wo apr 18, 2012 11:35 pm

    Daar gaan we dus weer voor de 1000ste keer op dit forum over het nut van de side air intake en de buizen onder de wagen. :wink: :lol:
    Enkele puntjes op de i :

    - De buizen onder de wagen hebben wel degelijk wel nut, wat betreft koude lucht aanvoeren voor de open luchtfilter. Bewijs is o.a. het feit dat de open luchtfilter vuiler wordt langs de voorkant. Alle extra lucht aanvoer is trouwens altijd een plus. Was het niet noodzakelijk of beter stak het niet bij elke 57i kit bij. Feit dat je koude lucht nodig hebt bij stilstand, en deze buizen dan bijna niet helpen bij een warme dag is een feit, maar in praktijk niet meetbaar. Eens je beweegt wordt het debiet aangevoerde lucht stelselmatig opgedreven en een dip zal bijna niet voelbaar zijn.
    - Voor een gesloten luchtfilter kan de side air intake gebruikt worden, maar voor een open filter werkt het absoluut niet, dat is bewezen met de papiersnippers-test indertijd (zie Rob's side).
    - Origineel zuigt de OEM luchtfilter ook zijn lucht aan via de engine bay (met een buis achteraan op het subframe in de enginebay o.a.), sterker nog de aangevoerde lucht is warmer dan bij een K&N, daar er geen buizen lopen bij de meeste OEM filterbehuizingen extern de engine bay.
    - Inkorten van de bracket is geen goed idee, want dan komen je buizen uit achter je chassis en werken ze niet.
    - Ik rij (zoals) zoveel anderen al jaren op deze manier rond, zonder ooit problemen te hebben gehad bij mij of bij anderen.
    - Ook via de side air intake kan water binnengezogen worden in theorie (de kans is zelfs groter omdat het een gesloten filterbehuizing betreft = zuigen). Dit kan bv. als je door een diepe lange plas rijdt. Opgespat water door het voorwiel komt dan in de side air intake terecht, maar zelfs ook dat heb ik nog nooit meegemaakt in praktijk.
    - Besluit : De K&N is niet de beste filter op de markt (De ITG is bv. o.a. beter, maar ook veel duurder),de K&N is wel de meest gebruikte in de scene en dat is met recht en rede : Mooiere sound, bewezen vermogens winst, degelijk design, goedkoop.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    Re: side air intake werking

    door nasredinho » wo apr 18, 2012 11:54 pm

    Ok thanks voor je uitleg Bruno, zal die via de side air intake laten zuigen.

    Edit Moderators, Quote weg gehaald. Gebruik eens de reageer knop ipv de Quote knop. En een zin begint met een hoofdletter.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: side air intake werking

    door ovi » do apr 19, 2012 8:44 am

    Bruno schreefColon- Inkorten van de bracket is geen goed idee, want dan komen je buizen uit achter je chassis en werken ze niet.


    Sorry voor het quoten modereator maar in dit geval is het een reactie op een gedeelte van een bericht dus ....
    Bij de Tf is het chassis dan misschien anders Bruno want als ik de bracket die je hebt meegegeven zou monteren komen de buizen echt een heel stuk vanonder de bodem en dus veel te laag! :?
    Ik heb het even uitgemeten en als ik een support zou maken die 2.5 cm korter is kom ik juist mooi vanonder de bodem dus zeker niet achter het chassis wat natuurlijk belachelijk zou zijn. :devil-(

    Maar nogmaals zal ik de buizen toch gewoon in de side air intake laten zitten maar had dus graag zo'n spoilerkes erop gemonteerd voor wat extra lucht naar binnen te duwen! thumbsup
    Ik denk niet dat er zo veel meer lucht in die buizen gaat als ze onder de auto hangen en eigenlijk heb ik die K&N gewoon geplaatst voor een mooier geluid en dat is er wel degelijk! thumbsup
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten