BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Pakking kleppendeksel?
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

Pakking kleppendeksel?

door D.B.C. » wo apr 11, 2012 6:45 pm

wat voor pakking zit er tussen de kleppendeksel en de kop?
    Mijn F zou daar olie door moeten lekken, maar zit er nog een bijvoorbeeld een kurken pakking tussen dit?
    Vloeibare pakking heb ik liggen, maar mn vader wilt graag weten of er nog iets tussen zit van een pakking en o-ringen.

Groet
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

Re: Pakking kleppendeksel?

door vanspeed » wo apr 11, 2012 7:08 pm

zoiets ?

Afbeelding

De rave cd zegt dit:

Afbeelding

m.a.w. alleen de klepdekseklpakking en geen vloeibare pakking.
    Er zit ook geen oliedruk achter de kleppendeksel alleen maar rondspattende olie.
    Maar kan me wel voorstellen dat als er wat beschadigingen op de pasvlakken zit je mogelijk wat lichte olielekkage krijgt.
    1998 mgf vvc
    fase 1: modificaties: AP big brake kit,16" multispokes (75th Anniversary) wheels,MGTF conversion,chrome sidevents
    fase 2: K&N cold air filter,52mm TB,4-2-1 manifold,D-cat,scorpion twin dual exhaust
    car audio: alpine cda-9853R

fase 3: DVA k06 kit, omega forged pistons, a Sander-head, piper vernier pulleys, EMS-4 bluetooth ecu, auto teknix road elise airbox, D1 oilcatch tank,315cc bosch ev6 injectors

Mg ZR yellow
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

Pakking kleppendeksel?

door RemcovanKuilenburg » do apr 12, 2012 9:43 am

Gewoon die vervangen maar ik dacht dat die van jouw tussen de twee schaaldelen lekte. Dan moet er iets meer gebeuren. Als hij op kenteken staat even bij mij langswippen en we kijken er even naar!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

door D.B.C. » do apr 12, 2012 10:59 am

Die eerste foto is een afdekplaat zodat er niets in je blok kan vallen tijdens het werken.

@Remco: Zaterdag ga ik de schijven en blokken vervangen met mn Pa en die neemt dan een kijkje. Wat zijn de schaaldelen?
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

Pakking kleppendeksel?

door RemcovanKuilenburg » do apr 12, 2012 6:58 pm

Een cylinderkop bestaat uit meerdere delen, klep deksel, boven schaal en onderschaal. Tussen de laatste twee zitten je nokkenassen.

Maak alles eerst eens goed schoon en kijk dan verder!

Lid van MG Car Club UK.
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

door D.B.C. » za apr 14, 2012 8:23 pm

Het was vandaag een mooie dag en heb met mn vader effe naar de olie lek gekeken, het lijkt er duidelijk op dat het van de kleppendeksel af komt, er zaten zelfs bouten niet vast en overal was olie te vinden.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

Pakking kleppendeksel?

door RemcovanKuilenburg » za apr 14, 2012 9:52 pm

Bouten los? Mmmmm wie had deze auto ook al weer gemaakt? Ga je de pakking vervangen? En van Meguiars is er een goeie motor cleaner te koop. Maak je gelijk alles even schoon.

Lid van MG Car Club UK.
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

door D.B.C. » za apr 14, 2012 10:28 pm

Ik moet alles nog effe goed inspecteren op eventuele beschadigingen, maar het zag er in eerste instantie wel goed uit, ik heb hier een tube vloeibare pakking klaar liggen.
    Er zat wel wat mayo sludge aan de kleppendeksel kant (bij de lucht ventilatie), maar verder zag het er nog netjes uit.

Ik weet niet wie wat wanneer er hiermee is gerommeld, maar zoals vele dingen die ik tegen kwam is het erg knullig en slecht aangepakt.

Dat schoonmaak spul voor aan de buitenkant neem ik aan?

Cheers
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » za apr 14, 2012 11:26 pm

Ja het schoonmaakspul is uiteraard voor de buitenkant, ik zou er gewoon een nieuwe pakking tusen zetten. Vloeibare pakking zou ik als de pakkingvlakken goed zijn niet gebruiken want dat is gewoon niet nodig, zeker niet voor een kleppendeksel.
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

Pakking kleppendeksel?

door RemcovanKuilenburg » zo apr 15, 2012 11:08 am

NOOIT zo maar vloeibare pakking gebruiken in een cylinderkop. Er kan van alles in je kop komen met alle ellende die er bij hoort. Denk aan je olie kanalen die verstopt raken enz. Gewoon proper maken, eventueel licht schuren en met een nieuwe pakking monteren. Let goed op hoe vast je alles gaat zetten. Je draait ze snel te vast en dan trek je het schroefdraad kapot.

Lid van MG Car Club UK.
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

door D.B.C. » zo apr 15, 2012 1:08 pm

Ik was het ook niet van plan zomaar te gebruiken :wink: ik vraag altijd alles, daarom is z'n forum ook zo handig.

Zit er nog verschil in kwaliteit van de pakkingen? De ene is 6 pond en de ander 15 pond, maar voor mij zien ze er hetzelfde uit.

Ik doe tevens helemaal niets zelf, althans motorisch dan. Mijn vader helpt me bij dat soort dingen, die heeft genoeg kennis en ervaring, ik niet, maar al doende leert men.
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

door vanspeed » zo apr 15, 2012 2:16 pm

D.B.C. schreefColonDie eerste foto is een afdekplaat zodat er niets in je blok kan vallen tijdens het werken.

@Remco: Zaterdag ga ik de schijven en blokken vervangen met mn Pa en die neemt dan een kijkje. Wat zijn de schaaldelen?

Eerste foto dan toch goed als zijnde de pakking ? :wink:
    1998 mgf vvc
    fase 1: modificaties: AP big brake kit,16" multispokes (75th Anniversary) wheels,MGTF conversion,chrome sidevents
    fase 2: K&N cold air filter,52mm TB,4-2-1 manifold,D-cat,scorpion twin dual exhaust
    car audio: alpine cda-9853R

fase 3: DVA k06 kit, omega forged pistons, a Sander-head, piper vernier pulleys, EMS-4 bluetooth ecu, auto teknix road elise airbox, D1 oilcatch tank,315cc bosch ev6 injectors

Mg ZR yellow
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo apr 15, 2012 4:07 pm

Als je begint te spelen met vloeibare pakkingmaker, moet je dit doen op de plaatsen waar het kan. Je kan onmogelijk een kleppendekselpakking simuleren. Gewoon er één kopen dus en ook het kleppendeksel aandraaien op moment en in de juiste volgorde is mijn advies.

Wat vloeibare pakkingmakers betreft zijn er verschillende soorten :

- Voor hermetische pakkingen : De anaërobe (droogt als er geen lucht aan kan) = Worden dus gebruikt voor plaatsen waar de fabrikant geen pakking voorziet, maar eens gedemonteerd er toch een pakking tussen moet, maar dus heel dun dient te worden aangebracht uiteraard, omdat er dus normaal niks tussenzit (bv. nokkenasdrager). Het overtollige wordt mee opgelost in de olie zonder dat dit kwaad kan.
    - Voor gewone pakkingen : in deze range zijn 90% van de pakkingmakers op siliconenbasis. Ze dienen om OEM pakkingen te vervangen, of worden gebruikt in combinatie van een OEM pakking. Sommige kunnen uiteraard soms beter niet vervangen worden door vloeibare varianten, omdat het dan geknoei wordt (bv. kleppendeksel pakking). Siliconen hebben echter wel het nadeel dat deze na uitharding kunnen afpellen en verstoppingen in oliekanalen kunnen veroorzaken. Vandaar dat de echte goeie op basis zijn van synthetische rubber met teflon en azijnzuur. Deze pellen niet af en zijn dus veel veiliger. Let wel op, de meeste pakkingmakers zijn niet bestand tegen loodvrije benzine. Gelukkig komt een pakking zelden in aanraking met benzine, tenzij er carburatoren aan te pas komen. Daarvoor zijn er weer andere oplossingen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » di apr 17, 2012 5:52 pm

Ik heb vanmiddag al gezellig zitten babbelen met je vader bij DutchView. Komt goed met je auto en heb hem ook gezegd dat ik wel even kom helpen!

Lid van MG Car Club UK.
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

door D.B.C. » di apr 17, 2012 6:47 pm

Hij vroeg zich al af wie ik bedoelde, toen ik het over jou had. :wink:
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1