








Bruno schreefColonWelkom terug bij de community![]()
Even mijn gedachten hierin :
Wat de remmen te maken hebben met je motorverhaal in eerste instantie, is mij een raadsel, alleen kan ik je vertellen dat het woordje "raceblokken" me de wenkbrauwen doet fronsen. Waarom zou je dat willen. Heb je een idee wat raceblokken zijn ? T'is niet omdat er "race" in voorkomt, dat ze per definitie beter remmen bij gewoon gebruik. Ik zou zelfs eerder durven zeggen dat ze veel minder veilig zijn. Ze moeten immers warm worden eer ze beginnen te bijten (lees +200 graden).
Daarenboven, hoop ik dat je garagist met zijn ervaring echt weet waar hij het over heeft. De versnellingsbakverhoudingen zijn echt wel anders (passen doet hij uiteraard wel), en ik denk ook niet dat die 160 pk op papier je zo veel meer genot gaan verschaffen dan de standaard 120. Een neuslengte of wagenlengte verschil zal het resultaat zijn. Niet echt spectaculair dus, wees daar van bewust, als je centen uitgeeft die je eigenlijk liever niet mist.
Tenslotte kan ik ook zeggen dat 25 jaar MG ervaring niet wil zeggen dat je daarom ervaring hebt in jongere motoren, want die leeftijd plakkend op het MG gamma, wil zeggen dat hij vooral met oldtimers en dus met carburatoren, vise platinets, vooronsteking regelend etc...bezig was. Waarmee ik niet wil zeggen dat de brave man geen kennis ter zake heeft, aangezien ik hem uiteraard niet ken. Enkel maar een kanttekening dus.
Succes !




nasredinho schreefColonwrm is het in Belgie niet toegelaten? kunnen ze dat zien bij de keuring?




Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.