BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Ventilator laat de F trillen
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

Ventilator laat de F trillen

door Kachel » zo maart 25, 2012 8:19 pm

Mijn ventilator heeft ineens besloten om giga kabaal te maken en het complete dashboard te laten trillen op standje 2,3 en 4.Heeft iemand zoiets al eens gehad? Hoe kan ik het beste bij het motortje van de ventilator komen?

Daarnaast ook het flex gedeelte van de uitlaat afgebroken tijdens een tripje door Zuid Engeland (is op zich niet erg voor een onderdeel uit 1996), wat een kabaal! Maar dikke vette pluim voor de Kwik Fit jongens in Ashford, binnen twee uur na mijn belletje had ik een nieuwe down pipe eronder zodat mijn tripje weinig vertraging heeft opgelopen.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: Ventilator laat de F trillen

door Kasper » ma maart 26, 2012 12:20 pm

Nog nooit van gehoord, maar ik kan me niet veel anders voorstellen dan dat er een lagertje kapot is. (tweedehands) Onderdelen verkrijgen zal niet zo'n probleem zijn, plaatsen......dat weet ik niet zo uit m'n hoofd. belangrijke vraag vooraf bij het sleutelen in het voetendeel van het bijrijderscompartiment:

Heb je airco?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    WoonplaatsCOLON Weiland

door Kachel » ma maart 26, 2012 12:38 pm

Nee geen airco, ik kan het beste dus bij het voeten compartiment beginnen? Ik zal er van de week eens rustig mee gaan beginnen.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » ma maart 26, 2012 12:52 pm

Dat zijn niet de leukste klusjes, heb geen ervaring bij een F maar heb deze wel eens verwisseld bij een mitsubishi en daar heb ik geen .goede herinneringen aan. Je krijgt er ongeveer deze kleur van :-{{
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » ma maart 26, 2012 4:37 pm

Ik heb de ventilator motor ook eens laten vervangen. Zelf kwam ik er niet helemaal uit, maar na te hebben meegekeken is het eigenlijk supersimpel.
    Het makkelijkst kan de erbij om de zitting als rugleuning te gebruiken en "head first" richting de pedalen te duiken. Schroef je gaspedaal (1 schroefje) los om meer ruimte te creeeren. Haal ook de driehoek waar het lichtje inzit eruit. haal nu de stekker uit de motor en kijk met een zaklampje wat nog meer (volgens mij de draaiknoppen op je dash, maar dat weet ik niet helemaal zeker) je kan met een beetje passen en meten zo het hele geheel eruit halen en aan een inspectie onderwerpen of vervangen. Succes! ;)
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    WoonplaatsCOLON Weiland

door Kachel » ma maart 26, 2012 5:00 pm

Veel dank voor de info! Ik zal mijn slangenmensenpak weer eens aandoen :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1