op hoogte van 33,7 cm gepompt
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Marcel Smeets » ma maart 05, 2012 7:23 pm

    eindelijk heb ik mijn hydrapomp na wel lang wachten deze week gekregen en ben ik dus meteen aan het oppompen van mijn MGF begonnen.
    dit was echt hard nodig ik kreeg de originele krik er bijna zelfs niet meer onder, en drempels waren slagbomen voor mij geworden deze waren niet te doen.
    ik heb de MGF tot op 33,7 cm opgepompt bij een temperatuur van 10 graden de druk was op dit moment 400psi.
    dit ziet er wel goed uit met mijn 16 inch velgen met de bandenmaat 215/40 ZR 16.
    ik wil ook nog wel lowerings pins plaatsen binnenkort dan zit ik bij 450 psi op de gelijke hoogte als nu schat ik zo in.
    omdat ik ook vacuum op mijn pomp heb moet dat wel te doen zijn zonder demontage van de hydragasbollen.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Marcel Smeets, in totaal 0 keer bewerkt.
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: op hoogte van 23,7 cm gepompt

    door BlackFox » ma maart 05, 2012 8:29 pm

    lowering pins zijn echt een must, zeker met 16" velgen ;)

    Ik heb ook cups en ze komen zoveel beter tot hun recht bij een lagere auto! (en eigenlijk is het in het algemeen gewoon knapper)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Tukker » ma maart 05, 2012 9:38 pm

    Marcel Smeets schreefColonomdat ik ook vacuum op mijn pomp heb moet dat wel te doen zijn zonder demontage van de hydragasbollen.



    Zet wel eerst de gehele zijkant op de krik want anders krijg je die er weer niet onder met het plaatsen van de pins. :lol:
    Tijdens het plaatsen van de pins wel even de knuckels reinigen en voorzien van schoon vet natuurlijk.


    Na het plaatsen alleen kijken naar de druk en de looks, centimeters vergeten. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door crazywolf » ma maart 05, 2012 11:03 pm

    450psi met lowering pins is toch best een stukje lager dan orginele pins en 400psi als ik me niet vergis?

    Ik reed ook op 450psi met lowering pins en vond de wagen dan mooi liggen, maar zonder de pins op 400psi was het bijna een tereinwagen :no:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door ttdesign6 » di maart 06, 2012 9:24 pm

    Als ik me niet vergis heeft Ultimate nog setjes lowering pins liggen, al weet ik dit niet zeker.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Bruno » di maart 06, 2012 11:57 pm

    ik heb er ook nog wel wat liggen denk ik.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Marcel Smeets » wo maart 07, 2012 12:28 am

    ultimate Den helder is wel ver stukje rijden.
    bruno zit dan korter bij Landgraaf hoop ik al weet ik bij god niet waar hij woont.en hoeveel km dat is.
    een set bestaat die uit 4 pins neem ik aan
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Bruno » wo maart 07, 2012 9:38 am

    inderdaad, 4 pins !
    heist op den berg is de locatie !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door luigi1515 » wo maart 07, 2012 4:51 pm

    @ Marcel, de rit naar Bruno is goed te doen, net iets boven Leuven!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Tukker » do maart 08, 2012 4:43 pm

    Voor hetzelfde geld zet Bruno deze er ook onder. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Marcel Smeets » za maart 10, 2012 11:58 pm

    ik heb eens gekeken waar Bruno zit is inderdaad te doen.
    ik kom volgende week zondag er bijna langs als ik de MFG bij Jeroen in Lier ga ophalen welke ik van hem gekocht heb.
    ik denk dat het monteren van de lowerpins wel zal lukken :idea: ik heb nu een hydrapomp met vacuumfunctie dus dat scheelt een hoop werk.
    maar eerst nog even twee nieuwe voorbandjes eronder leggen 215 / 40 r16 deze heb ik rondom er op liggen en deze twee zijn niet zo goed meer, en dan maar meteen even laten uitlijnen.
    dan even langs gaan voor een nieuwe APK :-s
    leuk zo een mgf toch :lol: moest alleen iets meer tijd hebben :roll:
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door ttdesign6 » zo maart 11, 2012 1:28 am

    Als je dan toch voor nieuwe voorbanden gaat zou ik er 195 onder leggen. Heb je meteen een stuk minder last van spoorvorming en origineel is het ook zo geleverd meen ik.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Ultimate » zo maart 11, 2012 11:11 am

    Wat Tom zegt!
    Met 215 moet je constant je stuur met 2 handen vast houden, spoort enorm.
    Toen ik terug ging naar 195 voor was dat echt een verlichting.
    En als je 215/40/16 achter hebt, moet je 195/45/16 vooraan!! (ik heb die fout gemaakt :lol: )
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Tukker » zo maart 11, 2012 8:13 pm

    ??

    Ik rij gewoon met 215 rondom en heb nergens last van of er moeten echt ook sporen zichtbaar zijn, Maar dan voel ik deze ook wel met de andere auto.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Marcel Smeets » vr maart 16, 2012 9:57 am

    hallo Brunno, je bent zondag niet toevallig met event. andere forum leden aan het Mgf-en ? (nieuw woord)
    bezig zijn met een MGF .
    dan kom ik ook event. ook eventjes langs.
    ik heb gezien dat je vlak bij Lier zit waar ik de auto van Jeroen zondaG ga halen.
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten