BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Vraagje over Hydrolasticpomp
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Vraagje over Hydrolasticpomp

    door Marcel Smeets » di jan 17, 2012 5:28 pm

    ik wil deze week een hydrolasticpomp gaan kopen maar ben nogal aan het twijfelen welke ik zal nemen met of zonder vacuum.
    ja het prijsverschil tussen deze beide is toch dik 200 eurotjes.
    de vacuum heb je alleen maar nodig als het systeem gedemonterrd is geweest, dit doe ik dus maar zelden maar toch ?
    heeft iemand hier meer ervaring mee en kan mij goede tips geven deze zijn uiteraard welkom.
    of heeft iemand nog een beschrijving liggen of hoe de juiste handelingen met betrekking met deze pomp worden uitgevoerd.
    dus hopelijk kom ik er met jullie hulp uit mijn MGF moet hoognodig gepompt worden.

    groetjes Marcel Smeets
    Landgraaf
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door Sander » di jan 17, 2012 5:43 pm

    Als je een paar keer achter elkaar oppompt en weer leeg laat zou je ook alle luchtbellen eruit moeten krijgen. (nooit zelf gedaan) Als je pins steekt zonder de veerbollen te demonteren moet je vacuum hebben om genoeg ruimte te maken om de pins eruit te kantelen.

    Ook kan je met luchtbellen in je systeem, maar op de goede hoogte, best naar de dealer rijden om de boel vacuum te laten trekken.

    Dus volgens mij geen must om vacuum te hebben, wel erg handig.

    Ik verkoos met vacuum voor de zekerheid, om alle reparaties zelf te kunnen uitvoeren.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door Marcel Smeets » di jan 17, 2012 6:11 pm

    bedankt voor je snelle reactie, ja tzeker met vacuum heb je meer mogelijk heden, zeker wat die pins betreft.
    want volgens mij heb ik ook pins in mijn mgf maar weet dit niet zeker omdat je ze niet kunt zien.
    zijn er ook foto´s op dit forum waar je de lowerpins kunt zien zitten als het systeem vacuum is getrokken.

    groetjes Marcel
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door ErikB » di jan 17, 2012 8:10 pm

    Hier ook met vacuum . . . vroeg of laat moet je eens een hydragas probleem oplossen en dan is het makkelijk als je het systeem kan leegtrekken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door RemcovanKuilenburg » wo jan 18, 2012 2:02 am

    Marcel Smeets schreefColonzijn er ook foto´s op dit forum waar je de lowerpins kunt zien zitten als het systeem vacuum is getrokken


    Je kan het niet zo zien. Naast elkaar houden van een lowering pin en een standaard pin dan zie je pas het verschil.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door Marcel Smeets » wo jan 18, 2012 10:32 am

    ja oke dit is mij nu wel duidelijk welke voordelen vacuumfunktie heeft en ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de pomp met de vacuum
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door ErikB » wo jan 18, 2012 12:19 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColon
    Marcel Smeets schreefColonzijn er ook foto´s op dit forum waar je de lowerpins kunt zien zitten als het systeem vacuum is getrokken


    Je kan het niet zo zien. Naast elkaar houden van een lowering pin en een standaard pin dan zie je pas het verschil.

    Misschien dat je het wel kan zien: de zwart rubberen stofkap zit bij een lowering een stukje lager vast aan de pin, dan bij een klassieke knuckle. Iemand die weet naar wat ie moet kijken, kan het volgens mij zien voordat de knuckle eruit gaat.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door Rob » wo jan 18, 2012 2:36 pm

    Marcel Smeets schreefColonja oke dit is mij nu wel duidelijk welke voordelen vacuumfunktie heeft en ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de pomp met de vacuum



    Mooi, dan weet ik waar ik terecht kan mocht het ooit nodig zijn :lol: :lol: .. Dan reken je gewoon een paar euri's voor het oppompen heb je dat pompje zo terug verdient. thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door Remieme » wo jan 18, 2012 3:20 pm

    Heb vorig jaar ook een eigen pomp aangeschaft.

    Bewust voor een pomp zonder vacuümfunctie gekozen, omdat ik zelf niet aan de MG sleutel. (2 linker handen ;) )

    Gebruik de pomp dus enkel voor het op de juiste hoogte houden van de F. Daarvoor heb ik voldoende aan de eenvoudigere pomp :)
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door Marcel Smeets » wo jan 18, 2012 3:24 pm

    Ja oke :D want die garage´s hier in de buurt beginnen wel erg duur te worden.
    ff oppompen rond de 75 eurie vragen ze al ervoor :no: die in Susteren vroeg dit zelfs per kant :-s mischien doet die er wel vloeibaar goud in. :lol:
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door Marcel Smeets » do jan 19, 2012 8:38 pm

    hoi hoi
    ja jongens bedankt voor jullie reactie´s en tips 8) , ik ben er uit ik heb de pomp met vacuumfunctie genomen is wel 200,- euri meer :? maar dan kan ik wel alles zelf doen aan het hydragassysteem dit heeft toch wel veel voordelen.
    dus allen nogmaals bedankt en ik kan nu naar hartelust pompen :lol:

    groetjes Marcel
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Vraagje over Hydrolasticpomp

    door etienne » do jan 19, 2012 10:00 pm

    Dat is nog eens een fijn gereedschap om te bezitten als je in het bezit bent van een mgf .. ik ben er ook al een tijd over aan het denken om een aan te schaffen thumbsup
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten