BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
iemand die dit kent??
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    iemand die dit kent??

    door gille » vr jan 06, 2012 9:03 pm

    morgen ga ik dus de wagen nog maar eens proberen.
    iemand die onderstaand produkt kent,er ervaring mee heeft??

    http://www.ebay.co.uk/itm/Easy-use-Head-Gasket-Engine-Sealer-MG-Rover-MGF-/370442533342?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item56401879de

    ik kwam dit tegen tijdens het zoeken naar een dichtingset, deze in engeland vanaf ong.60£ p&p inbegrepen :geek
    bij limora betaal je al 'n deel meer zonder de bouten die er in engeland dus wel inbegrepen zijn. :no:
    waar zit hier dan het prijsverschil?? enkel in de markt???

    en??? zou ik dit proberen of gelijk maar een dichtingset bestellen(als de wagen nog niet ok is,
    na druktest en,of compressietest)
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: iemand die dit kent??

    door Emile » vr jan 06, 2012 9:17 pm

    als het het gaatje in de pakking dicht, dicht het ook andere gaatjes die je misschien nodig hebt.
    2003 MG TF 160.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: iemand die dit kent??

    door Bruno » za jan 07, 2012 11:01 am

    Gilbert,


    De problemen die je nu hebt werden waarschijnlijk door zo iets veroorzaakt. Waarom het nog erger maken dan, en zoiets gaan toevoegen ?

    Ik zeg, het probleem oplossen door het te herstellen, niet door lapmiddelen toe te voegen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: iemand die dit kent??

    door schrokke » za jan 07, 2012 12:15 pm



    Ik ken dat ja, vroeger op laag belaste motoren werkte dat. Maar je moest speciale procedure volgen. Het produkt rechtstreeks in het blok gieten oa.
    Moderne motoren zijn hoog belast, op de K-motor gaat het niet werken maar veel schade aanrichten aan uw koelsysteem(radiatoren, jiglle valve's).
    Ik sluit mij aan bij Bruno, niet gebruiken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: iemand die dit kent??

    door gille » za jan 07, 2012 1:46 pm

    Bruno schreefColonGilbert,


    De problemen die je nu hebt werden waarschijnlijk door zo iets veroorzaakt. Waarom het nog erger maken dan, en zoiets gaan toevoegen ?

    Ik zeg, het probleem oplossen door het te herstellen, niet door lapmiddelen toe te voegen.

    zoiets dacht ik al bruno,
    ik ga nu de nieuwe slang steken,dan de testen, en zal je dan op de hoogte houden als er
    al-dan-niet een koppakking moet gestoken worden.
    zijn deze van e-bay engeland eigenlijk wel ok?? prijs zo rond de 60£ incl. p&p ??

    ps. ik zal die rommel er dan zeker uitlaten!!
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: iemand die dit kent??

    door ovi » za jan 07, 2012 2:12 pm

    Bruno schreefColonGilbert,
    De problemen die je nu hebt werden waarschijnlijk door zo iets veroorzaakt. Waarom het nog erger maken dan, en zoiets gaan toevoegen ?
    Ik zeg, het probleem oplossen door het te herstellen, niet door lapmiddelen toe te voegen.


    Heb je er dan al eens zo'n product ingedaan misschien? :?

    Voor zo'n producten is 25 jaar geleden ook nog al veel reclame gemaakt! :devil-( Ik heb toen nog veel koppakdichtingen vervangen bij mensen die er eerst zo'n brol in gegoten hadden!!! :roll:
    Werkt NOOIT! :no:
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: iemand die dit kent??

    door gille » za jan 07, 2012 6:12 pm

    ha neen ovi,
    ik niet maar...ik heb de wagen nog maar een jaar
    dus wat daarvoor gebeurd is?????

    trouwens ff een update;
    ik heb net de gesprongen leiding vervangen,nog eens alles goed ontlucht,
    wagen zo'n 45min. laten draaien en de eerste testen zijn zeer goed,
    ik ga er vanavond nog 'n toertje me doen(want dan heb ik kennissen bij
    in een andere wagen die mij eventueel kunnen afslepen indien nodig)
    @ bruno ontluchten ging zeer goed,en zonder problemen,
    mooi eerst aan de radiator,dan de verwarmingskachel en heb ook nog aan de motor
    ontlucht,hier zat nog veel lucht,maar deze is nu ok.
    mijn volgend probleempje is nu dat de bout aan de radiator door draait,ik vrees
    dat het aan de moer v/d radiator zelf ligt daar het ook met 'n nieuwe bout
    zo is,heb er nu een beetje hittebestendige teflon rond de bout gedaan.
    wordt dit een nieuwe radiator of is dit toch goedkoper op te lossen??
    morgen mijn bevindingen van de testrit.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: iemand die dit kent??

    door Remieme » za jan 07, 2012 7:28 pm

    gewoon een nieuw boutje bestellen. Gaan regelmatig kapot...
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: iemand die dit kent??

    door gille » za jan 07, 2012 8:24 pm

    ha neen remieme
    het is een nieuw boutje(2zelfs),daarom denk ik dat het om de moer van de radiator zelf gaat :-s
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Mecanicpeter
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON ma jun 13, 2011 9:51 am
    WoonplaatsCOLON Houthalen (B)

    Re: iemand die dit kent??

    door Mecanicpeter » zo jan 08, 2012 9:05 pm

    Hoi Gille,

    Zou maar het advies van Bruno opvolgen, zeker wat betreft dat produkt! Dit is, zoals al staat aangegeven een break-down middeltje. geen reparatiemiddel. Als je hierdoor eventueel verstoppingen in je koelsysteem krijgt, ben je verder van huis.
    Goed ontluchten is mijn advies, op alle vier de punten: radiateur, kachelcircuit, dikke slang aan linkse kant van motorblok en zeker niet vergeten de auto-bleed-valve. Die wil wel eens vast blijven zitten. Slangetje vanaf het tankje even dichtknijpen, onder het spruitstuk losmaken en met een stiftje even indrukken tot er koelmiddel uitkomt.
    Overigens wordt er hier veel gesproken over koelvloeistof, maar dat is een verzamelnaam voor kant en klare koelmiddel, niet met water te vermengen. MG gebruikt echter een anti-vries, ofwel antigel. Die moet met water gemend worden. Uiteraard moet deze van de opgegeven MG-kwaliteit zijn om aantasting van het koelcircuit tegen te gaan.
    Ik zal proberen om je een mail te sturen met een pdf-je waar de ontluchtpunten zitten.
    Mocht je problemen houden, kunnen we wel een CO2 testje doen. Ik woon in Houthalen.
    Succes
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: iemand die dit kent??

    door gille » zo jan 08, 2012 11:40 pm

    mooi peter, thumbsup
    zal ik ff afwachten dan en zeker de 4'e ontluchtingnippel eens
    goed controleren.
    is toch deze aan de inlaatcollector of?
    en wat betreft het advies van bruno...natuurlijk volg ik dit op,
    daarom had ik ook de vraag hier op't forum gezet. :mrgreen:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: iemand die dit kent??

    door ovi » ma jan 09, 2012 9:51 am

    Mecanicpeter schreefColonMG gebruikt echter een anti-vries, ofwel antigel. Die moet met water gemend worden. Uiteraard moet deze van de opgegeven MG-kwaliteit zijn om aantasting van het koelcircuit tegen te gaan.
    Ik zal proberen om je een mail te sturen met een pdf-je waar de ontluchtpunten zitten.
    Mocht je problemen houden, kunnen we wel een CO2 testje doen. Ik woon in Houthalen.
    Succes

    Is het niet gewoon type D (rode) die er in zit?
    Stuur mij ook even dat pdf-je door als je wil in geval ik het eens moest nodig hebben. :wink:

    Gisteren na de beurs doorgereden naar mijn vriend in Delft die een koppakdichting van zijn Elan aan het vervangen is en aangezien het de eerste koppaking is die hij ooit vervangen heeft even wat vaderlijke raad gaan geven! :devil-( Wel Gille; in die zijn koevloeistof hebben ze waarschijnlijk ook zo'n kl... productje gedaan aangezien je het duidelijk kon zien aan zijn koppakdichting hoe de waterkanalen vol harde aanbaksels zat! :( Ik zal hem even om een foto vragen dan kan je het zien wat zo'n productje met je motor doet! :wink:
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten